Tactische zaklamp

Auteur Topic: Tactische zaklamp  (gelezen 115360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #50 Gepost op: 17 april 2013, 03:15:45
nieuwe winkel ontdekt: http://ledscherp.nl/
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #51 Gepost op: 17 april 2013, 21:43:22
nieuwe winkel ontdekt: http://ledscherp.nl/

Prima ervaring mee, heb er de T7 + verkeerskegel gekocht. Kwalitatief goede lamp met zoomfunctie. Mooie gelijke spreiding van t licht met 3 standen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #52 Gepost op: 24 april 2013, 03:02:13
Ik gebruik hier de Fenix RC10. Zitten standaard op een aantal wagens en zelf draag ik hem 'op de man'.
Super lampje met lange gebruiksduur (ook op de hoogste stand) en bij einde dienst gaat die standaard in het voertuig op de bijgeleverde lader dus altijd opgeladen bij aanvang dienst.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #53 Gepost op: 23 december 2013, 00:26:57
Net even een nieuwe lamp besteld:

http://www.fenix-nederland.nl/fenix-led-zaklampen/pd-serie/pd35-xm-l2-(u2).aspx

Ik heb een Fenix PD30, maar mijn cr123 oplaadbare batterijen wilden niet meer opladen (toch redelijk essentieel...). En omdat er geen goede CR123 oplaadbare batterijen meer te krijgen zijn (zie http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/oplaadbare-cr123a-batterijen-rcr123a.htm), de 18650 variant niet past in de PD30 en ik geen zin heb om iedere week nieuwe batterijen te moeten halen maar naar wat nieuws gezocht. 850 ANSI Lumen maximaal leek me wel wat, net als de strobe functie en de 4 andere lichtstanden.

Meteen maar 2 oplaadbare 18650's en een oplader er bij gedaan. Zal binnenkort eerste indruk posten.


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #54 Gepost op: 23 december 2013, 02:15:29

ik heb zelf ook een PD 30, en ook daar beginnen de accu's/batterijen slecht van te worden. Ik ben aan het kijken voor de RC10 of RC15.  maar ik twijfel nog tussen die 2. Iemand ervaringen met beide zaklampen??
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #55 Gepost op: 23 december 2013, 09:03:10
Zoals ik in april reeds aangaf gebruik ik dus de Fenix RC-10, super lampje, fijn formaat, hoge lichtopbrengst (al had de spreiding van het licht misschien iets meer mogen zijn, maar desalniettemin voldoet die ook op 'korte afstand'). Daarnaast een lange gebruikersduur zonder te laden. Ik draai er makkelijk 2 diensten mee op vol vermogen en dan gebruik ik hem veel, heel veel.
Ook is de autolader/houder ideaal, bij einde dienst gaat die daar steevast in, vergeet ik dit dan gaat die in de extra (optionele) houder binnen. Het 'tussendoor' opladen vind ik zelf niet echt handig doordat de laadtijd toch wel lang is.
De aan/uit knop zit achterop waardoor per ongeluk aan gaan uitgesloten is. De diverse standen (laag, midden, hoog, turbo en stroboscoop) knop zit achter op zijkant van de lamp. Je wordt gewaarschuwd als de batterij spanning laag wordt, wel handig omdat dit soort lampen niet steeds minder gaan branden maar er gewoon opeens mee ophouden.

Dan de Fenix RC-15, deze lamp hebben wij/ik ook geprobeerd. Hogere lichtopbrengst dan de RC-10 maar ook een iets dikkere kop (vond ik persoonlijk ietsie minder prettig 'dragen' al is dat nihil). Ook deze heeft 5 standen, laag, midden, hoog, turbo en stroboscoop. De lichtbundel vond ik iets meer spreidend van deze van de RC-10.
Dan de knoppen, zowel aan/uit als de verschillende standen, deze zitten (helaas) beiden aan de zijkant voor op de lamp. Ze worden wel enigszins beschermt door de dikkere kop van de lamp tegen het ongewild aan gaan, maar toch meegemaakt dat dit gebeurde.

Doordat ik de lamp eigenlijk altijd 'in de vuist' vasthoud vind ik de RC-10 prettiger, je kunt dan namelijk met de duim de lamp aan/uit zetten, dit gaat bij de RC-15 niet, daar is het altijd 'pielen' om de knop te bedienen met pink/ringvinger (de iets hogere lichtopbrengst weegt daar in mijn ogen niet tegen op).
Kortom, door het iets kleinere formaat (qua dikte kop dan, lengte is gelijk) maar vooral fijnere bediening gaat mijn voorkeur naar de RC-10.
Zodra de RC-15 de aan/uit knop ook achterop zou krijgen dan zou ik waarschijnlijk meteen voor deze gaan ondanks de iets dikkere kop.


Opmerking: De lichtbundel zal nooit helemaal gelijk zijn, als we hier 4 lampen naast elkaar leggen dan zie je toch wel iets verschil qua spreiding van het licht, echter voldoet de minste net zo goed als de lamp met de beste spreiding.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Gast

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 23 december 2013, 14:14:09
Deze heb ik net besteld eens kijken of dit wat is voor het geld. Chinees, ja, maar géén zwaailicht of flitsbalk dus dan mag het van mezelf  >:D


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #57 Gepost op: 23 december 2013, 14:18:50
Sinds afgelopen week ook een zaklampje van de baas. En wat voor één, een ware maglite mini AA, die waren 20 jaar geleden echt state of the art!

Zucht
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #58 Gepost op: 23 december 2013, 14:39:23
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1230831 date=1387804449
Deze heb ik net besteld eens kijken of dit wat is voor het geld. Chinees, ja, maar géén zwaailicht of flitsbalk dus dan mag het van mezelf  >:D
Heb ook al jaren een chinees lampje, en die doet het toch een stuk beter dan ik tot nu toe gezien heb van de amerikaanse lampen. Ja of je moet de lampen van boven de 300 eurie kopen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #59 Gepost op: 23 december 2013, 16:25:10
Citaat van: kaasje link=msg=1230832 date=1387804730
Sinds afgelopen week ook een zaklampje van de baas. En wat voor één, een ware maglite mini AA, die waren 20 jaar geleden echt state of the art!

Zucht

Wel in LED uitvoering mag ik hopen? ;)
Ik heb een aantal jaar geleden zelf een 'LED upgrade' voor de mini mag gekocht. Dan voldoet 'ie prima voor het huis-tuin-en-keuken-werk, maar voor professioneel gebruik zou ik vandaag de dag toch echt wat anders kiezen. LED upgrade voor de 4D-cell heb ik nog niet op de kop kunnen tikken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s