Tactische zaklamp

Auteur Topic: Tactische zaklamp  (gelezen 116042 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #200 Gepost op: 25 maart 2019, 18:13:43
Worden de lamp en multitool ook direct uitgegeven bij verstrekking van het uniform aan aspiranten, of moet men ze altijd bestellen?
Uitspraken op persoonlijke titel


Oscar-01

  • Aspirant agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 100
Reactie #201 Gepost op: 25 maart 2019, 19:47:50
Worden de lamp en multitool ook direct uitgegeven bij verstrekking van het uniform aan aspiranten, of moet men ze altijd bestellen?

Multitool kreeg ik direct mee, lamp behoorde ook tot het pakket maar was destijds niet op voorraad en is inmiddels nageleverd


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #202 Gepost op: 25 maart 2019, 20:06:26
Multitool kreeg ik direct mee, lamp behoorde ook tot het pakket maar was destijds niet op voorraad en is inmiddels nageleverd

Goede zaak!
Uitspraken op persoonlijke titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #203 Gepost op: 25 maart 2019, 20:27:42
En wij, de bestaande dienders, moeten hem bestellen... en daarmee de helft van je kledingbudget voor het hele jaar opofferen  e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #204 Gepost op: 2 april 2019, 16:07:45
Inmiddels heb ik mijn tactische lamp binnen, het betreft een lamp van het merk Peli, het type is uit de 7 serie, de 7600 maar volgens mij wel aangepast voor de NL politie. Drukknop en draairing voor het selecteren van de standen hoog en laag, geen strobe functie wat dan weer jammer is. Er zit tevens een clip aan de lamp om eventueel aan je lus van je vest te hangen. De lichtopbrengst is echt super goed en doet zeker niet onder voor mijn oude Inova T4!!

De lamp is USB oplaadbaar. Wordt geleverd met een oranje kegel welke ook in het opbergtasje past. Over deze aanbesteding is wel een keer goed nagedacht. Goede keuze!
Zeker mooi ding. Wat me opvalt is dat het licht veel warmer wit is dan het licht van mijn fenix tk16. Wel jammer dat hij net wat smaller is dan de fenix waardoor ik mijn tactische holster niet meer echt kan gebruiken (kan wel maar hij zit er enigszins los in). Daarnaast wijkt hij af van de 'normale' 7600: er zit geen rood en groen licht ledje in. Enige wat ik echt mis is een stand tussen High en Low. Ik denk dat dat voor het werken met de lichtkegel de high ervoor zorgt dat je batterij binnen een uur leeg is en de low je te weinig licht geeft.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Mister81

  • Senior Handhaver - Praktijk begeleider HTV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #205 Gepost op: 9 juni 2019, 22:23:25
Zeker een top lampje. Ik werk zelf als boa en mijn werkgever heeft deze lampjes ingekocht bij gebrek aan geweldsmiddelen. We hebben zelfs training gehad van een politie IBT docent om het in te zetten tijdens een aanhouding. Twee keer gebruikt waarbij het effect had, maar hoofdzakelijk handig tijdens de dienst. Wij kregen wel de tip mee dat wanneer wij dit als hulpmiddel gebruiken tijdens een aanhouding we dit in het PV vermelde, onder het mom van ´´ MET GEBRUIKMAKING VAN DE AAN MIJ VAN DIENSTWEGEN VERSTREKTE TACTICAL LIGHT´´  
Je goede daden worden vaak vergeten, je fouten meestal niet.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #206 Gepost op: 20 juni 2019, 16:52:30
Wacht even, ik hoop dat ik je bericht verkeerd interpreteer. Je hebt les gehad van een IBT docent van de politie om je zaklamp als wapen te gebruiken? Moet ik dan lezen dat je hem gebruikt om mensen te verblinden, of heb je er andere dingen mee gedaan?

En die zin in je PV gaat weinig uitmaken hoor. Als ik in mijn PV zet dat ik iemand heb neergeslagen met de aan mij van dienstwege verstrekte brandblusser biedt dat mij geen enkel +'je  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #207 Gepost op: 16 september 2019, 01:43:22
Zoals eerder gezegd ben ik nog altijd blije gebruiker van mijn TK16.

Als ik opnieuw moest kiezen was ook niet voor de politie-zaklamp gegaan. Stroboscoop-functie is in mijn ogen simpelweg een must.

Daarom vind ik dat er een verkeerde keuze gemaakt is bij de aanbesteding van de zaklamp.

Verkeerskegel pak ik wel uit de auto als de situatie daarom vraagt. Het is mij tot nog toe nog nooit voorgekomen dat ik deze niet voorhanden had toen ik m nodig had. Zo’n ding bij me dragen heeft voor mij daarom geen meerwaarde.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #208 Gepost op: 17 september 2019, 09:24:11
Als ik opnieuw moest kiezen was ook niet voor de politie-zaklamp gegaan. Stroboscoop-functie is in mijn ogen simpelweg een must.
Waarom is dat een must volgens jou??


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #209 Gepost op: 17 september 2019, 14:16:49
Waarom is dat een must volgens jou??
Geeft je een extra handelingsoptie in bepaalde aanhouding- / zelfverdedigingsituaties.

Effect is namelijk tijdelijke verblinding/desoriëntatie van de verdachte.

Ga je speciaal je zaklamp ervoor pakken? Hoogstwaarschijnlijk niet. Maar in situaties waar je ‘m al in je hand hebt, kan het helpen.

Als het standaard op de dienstwege verstrekte lamp zou zitten, kun je het (de zin en de onzin van stroboscoop) ook in IBT laten terugkomen.