P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 257609 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Vraagje: ik kreeg een mailtje van iemand die zich er aan stoorde dat op mijn website een link is opgenomen naar de P2000 monitor. Privacy etc.
Hoe denken jullie daar over? Komen dergelijke reacties bekend voor?
Ik denk er wel aan de link te verwijderen en een algemene link te plaatsen naar die P2000 site, waar mensen zelf een regio kunnen kiezen, dat scheelt al weer wat.

Christian




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 14 april 2005, 13:04:16
ik snap niet waarom het privacy schending is, ja op zon site staan adressen van mensen, maar op de scanner hoor je het ook en dat is ook niet verboden, en tenslotte als ze een straat opgeven dan rijd je daar heen en dan zie je vanzelf waar er wat aan de hand is, dus ik vind het een beetje ver gaan
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2 Gepost op: 14 april 2005, 13:41:37
Zolang de p2000 monitor online is en mag zijn kan dit nooit een belemmering zijn.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 14 april 2005, 19:13:27
Vraagje: ik kreeg een mailtje van iemand die zich er aan stoorde dat op mijn website een link is opgenomen naar de P2000 monitor. Privacy etc.
Hoe denken jullie daar over? Komen dergelijke reacties bekend voor?
Ik denk er wel aan de link te verwijderen en een algemene link te plaatsen naar die P2000 site, waar mensen zelf een regio kunnen kiezen, dat scheelt al weer wat.

Christian
helemaal niet verwijderen,er zijn steeds meer sites die open en bloot de monitors publiceren.terwijl jij alleen maar een link plaatst,beetje ver gezocht van die mensen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #4 Gepost op: 14 april 2005, 19:28:01
Brandweer Gouda (officiële site van de brandweer zelf) heeft zelf een link naar de p2000-monitor op haar site.



[verwijderd door de admin]


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #5 Gepost op: 14 april 2005, 22:39:24
Ik dacht al zoiets. Een reactie was:

- Vorige week stond op de P2000-info een bericht, dat uit het bejaardentehuis, waar mijn vader heeft gelegen, iemand met een "A1"-ambulance (dus spoed) 's nachts was opgehaald in verband met een maagbloeding. Je zal familielid van de betrokken patient zijn en via zo'n bericht zulk soort info voor de eerste maal over een familielid onder ogen krijgen.

- Mondeling vernam ik gisteren, dat een collega in het ziekenhuis is opgenomen. En jawel hoor, op de P2000-info is het spoed-vervoer per ziekenauto vermeld. "Gelukkig" is "slechts" "Gezondheid" vermeld, doch andere aanduidingen zijn veel duidelijker. Met andere omschrijvingen op de info van gisteren, zoals longembolie en epilepsie, heb ik nog meer moeite, wanneer die onder vermelding van een concreet adres en de info van een spoedrit per ziekenauto in het openbaar bekend worden gemaakt. Wat mij betreft had de info omtrent mijn collega, zoals adres en spoed-ziekenauto, eveneens niet in het openbaar bekend te hoeven worden gemaakt.


Hij heeft wel wat gelijk, maar zoals Peter zegt: ik link alleen maar, verder doe ik niets. Ik heb de link op mijn website iets aangepast, maar de alarmeringen zijn evengoed nog te volgen.

Bedankt! ;)

Christian


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #6 Gepost op: 15 april 2005, 00:43:25
ach het heeft ook zijn voordelen, niet lang geleden hoorde ik snachts dat een kennis van ons met spoed naar het ziekenhuis werd gebracht met de ambu, wij zijn hiervandaan de dochter op gaan halen, zodat moeders naar het ziekenhuis kon, ze begrepen alleen niet waar wij zo snel vandaan kwamen.
Nemo me impune lacessit


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 15 april 2005, 09:36:31
Ja dat klopt helemaal,

Wie al jaren lang via de scanner naar de kanalen van de ggd luistert, weet wel beter. Heb al zat adressen gehoord en medische uitdrukkingen.

En dat is gewoon toegestaan dat scanner luisteren. Alleen info mag niet aan derder verspreid worden.

Pierre


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #8 Gepost op: 15 april 2005, 10:30:38
Het zou best nog wel eens kunnen dat het afluisteren/ontvangen door derden van de hulpverleningsdiensten strafbaar gesteld gaat worden. Niet dat je met C2000 mee kan luisteren, maar gewoon uit principe. Daar zou dan ook het P2000-verhaal onder kunnen vallen zodat men die monitorsite's en de verkoop/bezit van pagers aan kan pakken.
Ik zou er niet versteld van staan.

Gr
Erik


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 15 april 2005, 12:45:47
Hallo Eric,

Ik zal er ook niet versteld van zou staan als dat zou gebeuren, maar goed. Ze hadden net zo goed ook in nederland een verbod op scanners in kenne voeren, zoalsd at in andere landen ook is. Neem bv. Belgie. Wij leven wat dat betreft in een zeer soepel land qua sc annerwetgeving.


Pierre