P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 258185 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 15 april 2005, 19:12:02
Het zou best nog wel eens kunnen dat het afluisteren/ontvangen door derden van de hulpverleningsdiensten strafbaar gesteld gaat worden. Niet dat je met C2000 mee kan luisteren, maar gewoon uit principe. Daar zou dan ook het P2000-verhaal onder kunnen vallen zodat men die monitorsite's en de verkoop/bezit van pagers aan kan pakken.
Ik zou er niet versteld van staan.

Gr
Erik
die plannen stonden toch al min of meer op stapel?


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #11 Gepost op: 16 april 2005, 11:11:26
Ik ga het binnenkort veranderen, ik gebruik daarvoor de link op www.p2000zeeland.nl Da's één van de weinige websites waar het huisnummer is weggefilterd.

At your service! 8)

Christian


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #12 Gepost op: 20 april 2005, 10:55:21
Ik ga het binnenkort veranderen, ik gebruik daarvoor de link op www.p2000zeeland.nl Da's één van de weinige websites waar het huisnummer is weggefilterd.

At your service! 8)

Christian

Jammer blijft dat alle cijfers niet meer zichtbaar zijn, met name de nummers van wegen en de hectometerpaaltjes.

Wellicht dat men daar in de toekomst iets mee kan doen, want je kan misschien cijfers met komma's  ( bijvoorbeeld 145,6 ) of cijfers na een letter ( bijvoorbeeld N256 of A58 ) wél laten staan in de originele tekst ?

Wij gebruiken de PD5HW link voor P2000, maar moeten de eerste negatieve klacht nog ontvangen  ;)


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #13 Gepost op: 20 april 2005, 14:27:50
Citaat
Het zou best nog wel eens kunnen dat het afluisteren/ontvangen door derden van de hulpverleningsdiensten strafbaar gesteld gaat worden. Niet dat je met C2000 mee kan luisteren, maar gewoon uit principe. Daar zou dan ook het P2000-verhaal onder kunnen vallen zodat men die monitorsite's en de verkoop/bezit van pagers aan kan pakken.
Ik zou er niet versteld van staan.

Eigenlijk verbaast het mij dat BZK of ISC o.i.d. er niet nu al achteraan gaat. In principe is het on-line zetten toch verboden. De gebruikers van pagers kunnen ze, volgens mij, niet zo snel aanpakken, misschien de verkopers ervan.... Maar in principe geef je het met een pager, niet door aan derden. Als je het on-line zet wel.
Ik kan me nog herinneren dat toen Callmax on-line kwam, de mensen van Callmax daar niet blij mee waren en gelijk dreigde met rechtzaken e.d. (Die ze nog gewonnen hadden ook waarschijnlijk).
Met vriendelijke groet, Arlé  


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #14 Gepost op: 20 april 2005, 14:37:34
Hoe ging dat spreekwoord ook alweer  ::)

Iets met slapende honden.........


gast

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2005, 13:48:47
We zijn toch een vrij land? Buiten dat mogen we ongefilterde en niet versleutelde berichten uit de lucht plukken. En mocht het verboden worden dan komt er wel weer iemand anders met een server in het buitenland met een link naar een Nederlandse pager ofzo. Er is geen mogelijkheid waarop je het nu meer kan voorkomen, verbieden heeft geen zin, kijk naar kazaa en soortgelijke programma's, zolang je creatief genoeg ben blijft online-p2000 wel bestaan.


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #16 Gepost op: 4 september 2005, 04:46:29
We lezen allemaal graag de meldingen van P2000 mee op Internet.
Kort en bondig: Mogen de P2000-meldingen eigenlijk wel 'zomaar' op Internet worden gezet?

Dit land haalt het fenomeen "privacy" te pas en te onpas van stal om allerhande zaken te verbieden.

P2000 geeft iedereen inzicht in waar hulpverleners actief zijn of zijn geweest. Ambulanceritten worden bij sommige regio's met partikulier adres en medische kwaal ongesensureerd op het net gegooid. Heb je een keukenbrandje gehad, heel Nederland weet het.

Hoe kijkt meldkamer-nederland hier tegenaan?
Wordt er rekening mee gehouden?

In vergelijking: Oproepen via het pagingnetwerk van CallMax werden in het verleden ook 'live' op het net gegooid, maar de netwerkaanbieder heeft daar meen ik stappen tegen ondernomen. Ik weet niet op welke grond, maar als die grond er is, lijkt het me een koud kunstje om P2000-monitoring ook aan te pakken.

Begrijp me goed hoor, ben even advocaat van de duivel, want ik kijk ook regelmatig op een van de P2000-sites.


gast

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 4 september 2005, 22:39:21
maakt dat uit hoe het wettelijk wordt geregeld?
Als het niet in Nederland mag wordt de pagina toch wel in een of andere bananenrepubliek gehost. Desnoods hardwarematig doorgesluisd vanuit Nederland of grensgebied Nederland/Duitsland ofzo.

Het gaat er niet om of het mag, tegenhouden lukt al niet meer. Teveel info op internet voor zelfbouw. En als er eentje uit de lucht wordt gehaald wordt er wel weer eentje opgezet. Dan wordt het juist een sport om ze een slag voor te zijn. Buiten dat, pagers kun je toch ook gewoon blijven kopen? Flex is een openbaar/publiekelijk gebruikt protocol.

Verder als ze het al eventueel zouden gaan encrypten moeten alle pagers worden omgebouwd. Dat kost geld, dat doen ze niet, en waarom zouden ze ook.

Er is wel eens een discussie hierover geweest op forum.c2000.nl maar die ligt eruit.


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #18 Gepost op: 4 september 2005, 23:24:01
maakt dat uit hoe het wettelijk wordt geregeld?
Als het niet in Nederland mag wordt de pagina toch wel in een of andere bananenrepubliek gehost. Desnoods hardwarematig doorgesluisd vanuit Nederland of grensgebied Nederland/Duitsland ofzo.

Het gaat er niet om of het mag, tegenhouden lukt al niet meer. Teveel info op internet voor zelfbouw. En als er eentje uit de lucht wordt gehaald wordt er wel weer eentje opgezet. Dan wordt het juist een sport om ze een slag voor te zijn. Buiten dat, pagers kun je toch ook gewoon blijven kopen? Flex is een openbaar/publiekelijk gebruikt protocol.

Verder als ze het al eventueel zouden gaan encrypten moeten alle pagers worden omgebouwd. Dat kost geld, dat doen ze niet, en waarom zouden ze ook.

Er is wel eens een discussie hierover geweest op forum.c2000.nl maar die ligt eruit.

Tja allemaal waar.
Toch denk ik dat het ZELF decoderen (met PC of pager) een ander gegeven is dan de info vervolgens weer beschikbaar maken voor derden.

Maar goed,
Eén van de argumenten om op digitale communicatie over te gaan was het 'meeluister-aspect'.
Dankzij een 'ontwerpfoutje' weten we nu meer als ooit te voren :)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #19 Gepost op: 5 september 2005, 21:47:17
Tja en ook al mocht het niet, dan mag je ook geen alarmeringen opschrijven op site's want, je mag de info in principe niet doorgeven aan derden.........dusssss als ze op alle slakken zout gaan leggen  ;D