P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 257664 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #30 Gepost op: 5 mei 2006, 07:32:40
Ik snap sowieso niet dat men met de keuze voor P2000 voor een systeem gekozen heeft dat door derden is mee te kijken.
Nu ingrijpen is te laat, daarvoor heeft het meekijken met P2000 (op de eigen pc, via internet of via een pager) al een te grote vlucht genomen denk ik. Ik acht de kans wel vrij groot dat (met name mbt de medische meldingen) de informatie die wordt doorgegeven via P2000 beperkt zal gaan worden tot bijvoorbeeld alleen de ritstatus en een straatnaam. De rest van de info krijgt de ambu-bemanning dan wel bij het inmelden via C2000. Een aantal regio's doen dat ook al, er zijn hier al voorbeelden van voorbij gekomen. Ik zou dat volledig terecht vinden als dat de standaard zou worden. Immers, hier in de regio bevatten de analoge meldingen in het verleden ook geen huisnummers (dat werd pas gegeven bij het inmelden via de mobilofoon).

Gr
Erik


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #31 Gepost op: 5 mei 2006, 08:13:07
Ik begrijp niet waar die man zig druk om maakt.  En die man uit Terneuzen heeft een 1 mans fractie dit is publiciteit voor hem !!

Vroeger voor p2000 kon je meer zien en horen dan nu.
De ambu melding kon je horen en via  5toon  volgen via de statusbox.


Niemand reageerde er toen op dus doe ook nu effe normaal.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #32 Gepost op: 5 mei 2006, 09:14:29
Ik snap sowieso niet dat men met de keuze voor P2000 voor een systeem gekozen heeft dat door derden is mee te kijken.

Weet jij een alternatief?   ???

Gegroet,
Franc


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #33 Gepost op: 5 mei 2006, 09:42:10
Weet jij een alternatief?   ???

Gegroet,
Franc

Ik heb er geen verstand van, maar als simpele ziel ik kan me niet voorstellen dat er geen pagersysteem is dat niet mee te kijken is. Maar het kan best zijn dat het technisch niet mogelijk is oid.

Gr
Erik


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #34 Gepost op: 5 mei 2006, 11:09:52
Zelf vind ik het een beetje overdreven om de Monitoren van het internet te halen, je kon in de oude tijd tenslotte alles meeluisteren, en waren er al de genoemde "Livescanners" en dan hadden ze die ook moeten verbieden.

Het is zo veranderd vergeleken voorheen; ik sprak vandeweek een brandweerman en die weet geneens meer wat er in de regio gebeurd, met uitzondering van zijn eigen plaats. Hij kijkt dan een paar keer in de week op de monitor om te zien wat hij "gemist" heeft, en dat kan straks ook niet meer.

Dan kun je zeggen van "dan koopt hij toch een pager", dat is makkelijk gezegd maar allemaal extra kosten. Voorheen zette je gewoon lekker je 'Pieper" (analoog) op algemeen en je wist wat er gebeurde. Nu ben je afhankelijk van een Computer, Internet, P2000 monitor, en of een pager  ::)............

Ik vind het dus allemaal een beetje overdreven, enne vele AC's gebruiken ook de monitoren ter controle van hun verstuurde berichten. En als de monitoren er niet waren.........waar halen we dan onze capcodes vandaan?  ::)....................................


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #35 Gepost op: 5 mei 2006, 14:48:48
Zelf vind ik het een beetje overdreven om de Monitoren van het internet te halen, je kon in de oude tijd tenslotte alles meeluisteren, en waren er al de genoemde "Livescanners" en dan hadden ze die ook moeten verbieden.

Het is zo veranderd vergeleken voorheen; ik sprak vandeweek een brandweerman en die weet geneens meer wat er in de regio gebeurd, met uitzondering van zijn eigen plaats. Hij kijkt dan een paar keer in de week op de monitor om te zien wat hij "gemist" heeft, en dat kan straks ook niet meer.
Ja. Maar er waren maar weinig mensen die dat beluisterden. Hier gaat het er ook om dat je kan terugkijken wat al binnengekomen is. En de hoeveelheid mensen die op P2000 kijken of die met een livescanner meeluistererden is veel groter.
343, never forget.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #36 Gepost op: 5 mei 2006, 15:13:54
Ik heb er geen verstand van, maar als simpele ziel ik kan me niet voorstellen dat er geen pagersysteem is dat niet mee te kijken is.

Nee, die zijn er niet. Alle bekende pagingsystemen (zoals Pocsag, Ermes, Flex) zijn gewoon mee te kijken.

Maar het kan best zijn dat het technisch niet mogelijk is oid.

Technisch is er veel mogelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook wordt omgezet in een product.

Gegroet,
Franc


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #37 Gepost op: 5 mei 2006, 15:26:36
Ik begrijp niet waar die man zig druk om maakt.  En die man uit Terneuzen heeft een 1 mans fractie dit is publiciteit voor hem !!

Vroeger voor p2000 kon je meer zien en horen dan nu.
De ambu melding kon je horen en via  5toon  volgen via de statusbox.


Niemand reageerde er toen op dus doe ook nu effe normaal.

Het is idd een appart figuur, hij doet er alles aan om op te vallen en de pers te halen!!

Maarja je moet toch maar iets hebben om over te zeuren! 8)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Karim

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 5 mei 2006, 16:49:18
Ja. Maar er waren maar weinig mensen die dat beluisterden. Hier gaat het er ook om dat je kan terugkijken wat al binnengekomen is. En de hoeveelheid mensen die op P2000 kijken of die met een livescanner meeluistererden is veel groter.

Precies, vroeger moest je maar net thuis zijn en je scanner aan hebben op dat moment, en dan kreeg je inderdaad ook privacygevoelige informatie mee, maar dat was maar 'n relatief kleine groep.

Nu zie je bij elke brand ofzo 20 van die 16-jarige met camera's en piepers rondrennen, en valt alles gewoon op internet terug te lezen.

Dus als je thuis komt kan je precies zien wat er die dag gebeurd is en dat is wat mij betreft echt niet nodig (in de gele kolom dan).
Melding prima, maar dan zonder alle gegevens (opname daar-en-daar, mishandeling, zelfmoord in die straat op dat nummer) als je het volledige adres vermeldt.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #39 Gepost op: 5 mei 2006, 19:34:03
(opname daar-en-daar, mishandeling, zelfmoord in die straat op dat nummer) als je het volledige adres vermeldt.

Maar voor de inhoud zijn de CPA's zelf verantwoordelijk voor  ;)