oefen examens voor nieuwe opleiding bevelvoerder

Auteur Topic: oefen examens voor nieuwe opleiding bevelvoerder  (gelezen 10621 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DWB

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
  • HWT+ Amsterdam
Gepost op: 1 maart 2013, 21:00:51
Ben op zoek naar oefenexamens; uitruk en verkenning voor de opleiding bevelvoerder (nieuwe stijl).




jgkooij

  • bevelvoerder in opleiding
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
    • brandweer Oldemarkt
Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2013, 10:40:56
Ik ben ook op zoek naar deze examens, heb je inmiddels wat gevonden?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2013, 10:44:16
Ik zal vragen of me oude cursus genootje nog wat heeft, die had er zelf gemaakt aan de hand van een examen, ging prima  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Mak

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #3 Gepost op: 24 september 2014, 09:21:52
Is er toevallig iemand nog of inmiddels in het bezit van oefenexamens.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4 Gepost op: 22 november 2014, 16:19:10
belangrijkste tip, zorg dat je feiten en rijtjes kent en dat je uit te voeren stappen in de goede volgorde kan zetten! Vragen zijn heel zwart wil en zoeken rijtjes, etc... met maar heel soms een vraag meer gericht op inzicht. Juist die feiten en rijtjes zitten niet in de samenvattingen over het algemeen.

Zo kan er zomaar gevraagd worden hoeveel uur je een humuslaag bij een natuurbrand moet nablussen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2015, 10:45:06
Citaat van: Firechief P link=msg=1309958 date=1416669550
belangrijkste tip, zorg dat je feiten en rijtjes kent en dat je uit te voeren stappen in de goede volgorde kan zetten! Vragen zijn heel zwart wil en zoeken rijtjes, etc... 1.met maar heel soms een vraag meer gericht op inzicht. Juist die feiten en rijtjes zitten niet in de samenvattingen over het algemeen.

2.Zo kan er zomaar gevraagd worden hoeveel uur je een humuslaag bij een natuurbrand moet nablussen.

Ad.1. Inzicht daar gaat het toch tenslotte om, veel belangrijker dan het uit het hoofd leren van zaken.
Ad.2. Dat kun je toch heel makkelijk te weten komen als je er ooit mee zou worden geconfronteerd, beetje zinloos dat je dat zou moeten weten.

En zo zijn er legio zaken die met de huidige communicatie- en informatiemogelijkheden snel en ook nog eens uptodate kunnen worden ingewonnen. Dus gewoon overbodige ballast om dat als parate kennis (veelal ook nog eens verouderde kennis) te hebben.