Centralisten logsoftware reddingsbrigades

Auteur Topic: Centralisten logsoftware reddingsbrigades  (gelezen 9883 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

snoowie

  • vrijwilliger Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2013, 16:32:42
@joost, @Pleegje_
kunnen we even ontopic blijven (vreemd om dat te zeggen tegen een moderator 0098)
 :) :) :)

ik ben zelf bekent met alphalog en ken de voor en nadelen hiervan. (het is bijvoorbeeld erg gericht op evenementen)
daarnaast ben ik ook bekend met de ontwikkeling van de software vanuit de reddingsbrigade zelf.
het probleem met deze software is dat het op een server zal gaan draaien en dat dus betekend dat als een brigade geen internet heeft het deze software niet kan bereiken.

graag hoor ik nog andere software pakketten voor ditzelfde doel om te zien hoe andere dit hebben aangepakt.
Lid van Haarlemse Reddingsbrigade http://www.haarlemse-reddingsbrigade.nl


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2013, 16:50:46
@joost, @Pleegje_
kunnen we even ontopic blijven (vreemd om dat te zeggen tegen een moderator 0098)
 :) :) :)

Een goed plan inderdaad e050 Als er behoefte is aan meer discussie over "RedNet" maak ik er een nieuw topic van. ;)

We raakte inderdaad de draad wat kwijt hier. Het lijkt me dat er wel markt is voor een "stand-alone" applicatie voor de wat kleinere brigades, waarbij de cijfers later wel gewoon op papier of in excel o.i.d. verwerkt kunnen worden. Het lijkt me verstandig om hier vooral het KISS principe aan te houden: overzichtelijk en duidelijk!  

Ik zou dan kiezen voor verschillende tabbladen, waarin je bijvoorbeeld een overzicht hebt van je eenheden en incidenten. Ik hecht persoonlijk waarde aan een "kladblok functie" zoals in GMS. Zoals je zelf al opmerkt ook wat "snelkeuze formulieren" voor de kleine inzetten. Bij een EHBO incident heb je 9/10 keer alleen een kleine mutatie nodig in de vorm van een korte letsel en behandel omschrijving.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2013, 18:24:12
Ik hecht persoonlijk waarde aan een "kladblok functie" zoals in GMS.

Goed idee ... maar afhankelijk hoe die kladblok funktie geïntegreerd gaat worden ... Hou ook rekening met een spellingscontrole in je kladblok en kies niet gelijk voor het goedkoopste/makkelijkste qua ontwikkeling.
Dar heb je later alleen maar profijt van.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


snoowie

  • vrijwilliger Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2013, 21:42:04
oke ik heb nu een voledig lijstje met functies:

1. ondersteuning meerdere posten/brigades
2. incident management functies met realtime gegevens update,
3. logboek per incident, zichtbaar voor alle posten binnen een brigade.
4. mogelijkheden om eenheden aan andere posten uit te lenen.
5. functies om oude incidenten te bekijken /heropenen
6. functies om simpele eerste hulp verleningen te registreren (denk aan kwalenbeten en dergelijke)
7. mogelijkheden om incidenten te exporteren naar officiële rapporten in .pdf formaat
8. kladblok

het systeem wordt webbased(uit de browser oproepbaar) maar kan ook lokaal geinstaleerd worden

voor de kladblok functie wil het tinymce gebruiken.
voorbeeld:
http://www.tinymce.com/tryit/listbox_splitbutton.php

vinden jullie dit fijn om mee te werken of moet ik even door zoeken?
en ik kan een kladblok per incident maken maar ook een algemeen (of beiden O0)

graag hoor ik jullie reactie hierover
Lid van Haarlemse Reddingsbrigade http://www.haarlemse-reddingsbrigade.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 7 maart 2013, 11:43:02
Iets wat ik zeker mee zou nemen, is dat per incident. Een aantal zaken registreert.


1. De verschillende fasen van incident meeneemt..  Incident-signalering, Aard en Type Incidenten, Analyse (C.H.A.L.E.T.), link met mapping/ locatieobjecten etc., Communicatie log, Aard en type Response, Uitvoering (L.A.S.T.), Transport, betrokken ketenpartners, ..  Incident \ Team evaluatie.
2. meerdere slachtoffers per incident, met slachtoffer/patiënt registratie.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #15 Gepost op: 9 maart 2013, 16:08:09
............

ook ben ik opzoek naar een standaard voor een rapport over een incident. :D

...............

dat is er: een aantal jaren terug is met een groep Reddingsbrigades een standaard reddingsbrigade-incident-rapport gemaakt, wat je gewoon bij RN kunt opvragen. Verkrijgbaar als papieren blokken (voorbedrukt schrijfblok, 1A4=1 incident), maar volgens mij ook digitaal.

En zoals eerder gezegd: in Nederland zijn we erg goed in wielen opnieuw uitvinden. Als jij graag je energie hier in wil steken, sluit je dan alsjeblieft aan bij het initiatief van RN, daar komen ze vaak mensen tekort.

1+1 = 3 !
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


snoowie

  • vrijwilliger Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 9 maart 2013, 20:28:10
@joostvankempen
dank je voor je tip over het incidenten rapport, misschien is die ook gewoon te vinden op de site zelf maar heb nog niet de tijd gehad om die door te zoeken.
op je opmerking over het aansluiten heb ik geloof ik al is eerder iets verteld. ik ben op de hoogte van het project vanuit redned. het probleem is bij deze software dat deze een login op een externe server vereist. het doel van de software die ik aan het maken ben is om dit te vermijden. niet alle brigades hebben altijd beschikking over internet. en al helemaal niet als ze naar iets van een evenement gaat.


ik ben bezig geweest met een logo en naam voor de software.
er zijn 2 versies van het logo:



graag jullie reacties

screenshots van de software volgen later
Lid van Haarlemse Reddingsbrigade http://www.haarlemse-reddingsbrigade.nl


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #17 Gepost op: 9 maart 2013, 20:41:29
RedNet, RedReg, RedLog... Snapt u het nog? 0098

Mijn ervaring met dat "incidentformulier" van RN is dat het wel handig is dat er één standaardformulier is, maar dat er ook wel wat nadelen zijn. Over het algemeen staan er op de voorkant 2 hokjes aangekruist, maar het daadwerkelijke verslag staat op de achterzijde gekalkt. Echt overzichtelijk is het ook niet, maar wel een goed initatief O0

Ik zou in de software zeker zaken uit dit formulier overnemen, alleen probeer er, naast de basale incidentgegevens, wat meer een overzicht van te maken van wat er wanneer gemeld is etc. Als er echt een "officieel" rapport aan te pas moet komen, zal dit toch achteraf door de betrokken collega('s) geschreven moeten worden. Daarbij kan dan de uitdraai/overzicht van het incident als leidraad (of bijlage) worden gebruikt.


snoowie

  • vrijwilliger Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2013, 16:56:30
hier de eerste screenshot  098uo:

Het adminmenu
Lid van Haarlemse Reddingsbrigade http://www.haarlemse-reddingsbrigade.nl


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2013, 18:17:12
@joostvankempen
dank je voor je tip over het incidenten rapport, misschien is die ook gewoon te vinden op de site zelf maar heb nog niet de tijd gehad om die door te zoeken.
op je opmerking over het aansluiten heb ik geloof ik al is eerder iets verteld. ik ben op de hoogte van het project vanuit redned. het probleem is bij deze software dat deze een login op een externe server vereist. het doel van de software die ik aan het maken ben is om dit te vermijden. niet alle brigades hebben altijd beschikking over internet. en al helemaal niet als ze naar iets van een evenement gaat.


Volgens mij is er een vragenlijst uitgezet bij de brigades waarin onder andere de vraag is gesteld of een brigade beschikt over internet op locatie. Als hier veel brigades 'nee' op antwoorden, mag ik toch aannemen dat er ook een lokale versie van het systeem komt?? Daarnaast heeft iedereen tegenwoordig internet op mobiel of tablet en zie ik dan liever een app waarmee je snel de basisgegevens van je incident naar een centrale plek kunt sturen. Je noemt hier een evenement als voorbeeld, maar naar een evenement neem ik geen vaste pc of laptop mee om de administratie te kunnen voeren? Zelfs met meerdere boten bij 1 evenement coordineren wij bijna altijd vanuit een van de boten. Als ik dus iets aan registratie wil doen, moet dat in die boot kunnen!?

Maar goed, zoals ik al zei: ik ben blij dat er nog steeds vrijwilligers zijn die hun tijd steken in dit soort zaken om de reddingsbrigades vooruit te helpen. Ik denk alleen dat we echt veel verder komen als al die losse initiatieven bij elkaar werden gebracht tot 1 oplossing. Ik had echt veel liever gezien dat je je uren stak in het initiatief van RN dat al loopt, om daar dan bv. een lokale versie van te maken!? Nu heb je straks 2 verschillende, losse systemen. En dat moet iedere maandag weer samengevoegd worden tot 1....

Want vergeet niet: de persberichten van RN zijn gebaseerd op de cijfers die ze krijgen van alle brigades. Vanaf komend seizoen willen ze dat op 1 manier digitaal aangeleverd hebben. Jouw systeem moet dus wel kunnen verzenden naar hun centrale systeem....
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch