Centralisten logsoftware reddingsbrigades

Auteur Topic: Centralisten logsoftware reddingsbrigades  (gelezen 9830 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jasper Abelman

  • Algemeen Strandwacht Commandant RB Bloemendaal
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
    • Reddingsbrigade Meldkamer
Reactie #30 Gepost op: 14 maart 2013, 22:44:01
Of je wacht het nieuwe systeem van RN gewoon even af en je kan nu lekker met je goudvis op de bank gaan zitten.
Met al die ellende is allemaal straks rekening gehouden. Je kan het zelfs op een tablet of smartphone draaien. En.... :-X

Maar ik weet ook wel dat het heel leuk is om zelf dingen te bouwen........  e050


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #31 Gepost op: 14 maart 2013, 22:50:53
Jasper, ik weet niet hoe jij betrokken bent bij het project? De werkgroep is goed bezig zo te horen! ;)


Jasper Abelman

  • Algemeen Strandwacht Commandant RB Bloemendaal
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
    • Reddingsbrigade Meldkamer
Reactie #32 Gepost op: 15 maart 2013, 00:10:14
Ik ben er vanaf het begin tot het eind bij betrokken. Van links naar rechts en van boven naar beneden zit ik in de werkgroep.
Dus ik weet van de inhoudelijke hoed en de rand.  ;)

Samen met een aantal deskundige mannen zijn we iets heel moois aan het ontwikkelen. Ze hebben van de bouwers lekker de vaart er in en het moet heel gek gaan lopen wil je er niet van de zomer gebruik van kunnen maken.

Maar goed dit is Martin zijn topic en op zijn verzoek zou hier niets meer over het nieuwe RN systeem gezegd worden......  e050  98uiye


snoowie

  • vrijwilliger Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 16 maart 2013, 17:56:26
het incident manage screen (voor een enkel incident)


het onderste vlak (het meldingenvlak) moet nog worden gemaakt, net als de pop-up schermpjes om meldingen toe te voegen, opmerkingen te maken, enz.
de databaseloopjes moeten er ook nog ingezet worden. maar het is een begin.
Lid van Haarlemse Reddingsbrigade http://www.haarlemse-reddingsbrigade.nl


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #34 Gepost op: 17 maart 2013, 22:48:40
Ik wil niet blijven zeuren, maar laat iemand even goed naar de taal/spelling kijken en ook naar de juiste termen en benamingen. Ik zie nog wel wat spelvoutjes in dit screenshot  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #35 Gepost op: 18 maart 2013, 09:25:32
Als er vanuit de bond eind april nog geen programma beschikbaar is, dan zou ik dit systeem wel willen testen bij onze brigade.

Op 27 april hebben wij een inzet bij een dancefeest en op 5 mei bij het Bevrijdingsfestival. Het eerste evenement zou een mooie test zijn voor de centralisten en die kennis kunnen zij dan toepassen op 5 mei.

Groeten,
Mark


snoowie

  • vrijwilliger Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #36 Gepost op: 24 maart 2013, 20:36:41
@Mark
ik zal kijken of ik voor dan een beta af kan krijgen (de lichtkrant functie zal dan nog waarschijnlijk niet werken),

maar voor het zover is moet het scherm in de bovenstaande screenshot eerst af gemaakt worden. veel dingen in dit scherm zijn al werkend of zijn bijna werkend. het enige waar ik nog echt over zit te twijfelen is het gedeelte met de opmerkingen. ik had bedacht dat dit een tekstbox wordt zoals ik nu ook in typ op dit forum waar de betrokken posten en/of brigades in kunnen kijken en schrijven.

maar als ik nu twee posten/gebruikers heb die met het zelfde incident bezig zijn, moet post 1 en post 2 dan in het zelfde vlak kunnen schrijven. of beiden een eigen tekst vlak hebben. als ze ieder een eigen hebben moeten ze dan wel bij de notities van een andere post kunnen kijken of moet iedere post zijn eigen notities hebben.

moeten de notities in het eindverslag komen of moeten deze er buiten gelaten worden.

en ik zit ook te twijfelen, als ik een incident wil sluiten moet dat dan door elke post gedaan kunnen worden, of door de post die deze heeft aangemaakt.

graag hoor ik jullie mening. (ik heb wel iets van centralisten ervaring maar niet met meerdere posten of zelfs brigades)
Lid van Haarlemse Reddingsbrigade http://www.haarlemse-reddingsbrigade.nl


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #37 Gepost op: 24 maart 2013, 23:13:56
Wij werken (meestal) met alleen een CP, die alle incidenten afhandelt. Voor ons is het niet nodig om met meerdere posten tegelijk te kunnen werken.

Groeten,
Mark


chatjozef

  • Coordinator verbindingen
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #38 Gepost op: 20 april 2013, 19:23:47
Een logsysteem voor evenementen webbased is natuurlijk beter want je zit niet aan licentiekosten van dure netwerksoftware vast.

Als dit systeem aanslaat en met enige aanpassingen ook voor andere zaken gebruikt kan worden zou dat mooie toevoeging zijn.


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #39 Gepost op: 21 juli 2013, 02:15:32
Nu RedNed hun eigen registratie heeft uitgebracht vroeg ik me af of je hier nog mee bezig was?