Invalidenparkeerplaats op kenteken

Auteur Topic: Invalidenparkeerplaats op kenteken  (gelezen 20463 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Tina

  • Ambtenaar in ruste.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
  • Soms zeg je met niets zeggen juist meer.
Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2013, 14:46:54
Die kosten voor de kaart zijn verwaarloosbaar. Als ik kijk naar mijn moeder die er ook 1 heeft, parkeren in bijna alle gemeenten kosteloos dat scheelt op jaarbasis menig euro die men anders wel had moeten betalen.Kosten voor een "eigen" plek lijken mij ook normaal en bij mijn weten(zo heb ik het destijds gedaan voor mijn moeder) aftrekbaar onder de noemer buitengewone kosten gemaakt door ziekte(weet niet precies hoe men dat noemt). MAW gewoon meerekenen in de autokosten die je als invalide meer kwijt bent dan een vergelijkbaar gezin volgens het NIBUD.

Nou HIT ik weet niet waar u woont maar hier is het toch best duur en de paal kost rond de 200.00 euro los van de kaart waar ik eerder al voor betaald heb de koste om de 5 jaar weet ik nog niet enne niks aftrekbaar. Daarbij is parkeren juist in de meeste gevallen niet gratis ik weet echt niet waar u uw info haalt maar mijn realiteit is anders.

Parkeren op een invalidenparkeerplaats is eigenlijk not done, maar als ik met mijn bus in de binnenstad van A'dam iets moet doen dan zal ik ook gebruik maken van mijn ontheffing om daar te mogen staan al kan ik ergens anders ook staan. Reden: de plaatsen zijn over het algemeen groter en ik voorkom hiermee een art. 5. boete. Boete's voor het parkeren op een invalidenparkeerplaats heb ik ook gehad en laten verdwijnen hiervoor omdat de OvJ net als ik redeneerde dat het voorkomen van art. 5 voor de overtreding gaat. Afslepen is ook al een keer gedaan door parkeerdienst destijds wat hen opleverde dat men terug kon komen rijden met mijn voertuig omdat men niet  had gekeken naar de ontheffingen die achter de voorruit lagen.

Nou met alle respect voor u als persoon is dit in mijn ogen redelijk asso gedrag daarbij verteld ( schrijft u het op ) als een stoer staaltje maar de boetes vallen niet voor niets onder grove asso overtredingen.

Voor iemand mij gaat verwijten dat ik niet weet waar ik het over heb, ik heb zelf twee onopereerbare hernia's en loop al jaren mank met pijn. Ik klaag niet ik ben blij dat ik kan werken en heb zelf ook geen invalide kaart. Dat laatste niet omdat ik hem niet zou willen maar omdat de gemeente Lelystad redeneert dat als je nog kan vrachtauto rijden je geen invalidenparkeerkaart nodig hebt. Ik heb hem ook niet nodig voor het rijden maar voor het lopen was mijn reactie daarop, de vrouw was not amused om dat antwoord.

Nou weet u wat, neem ik heel graag uw twee niet te opereren hernia`s krijgt u mijn COPD longen met de daarbij behorend zuursof of juist het gebrek eraan goed???????En HIT,  mocht u denken dat ik boos ben over uw reactie dan heeft u dat heel juist begrepen want dat ben ik ook.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2013, 18:29:08
Nou HIT ik weet niet waar u woont maar hier is het toch best duur en de paal kost rond de 200.00 euro los van de kaart waar ik eerder al voor betaald heb de koste om de 5 jaar weet ik nog niet enne niks aftrekbaar. Daarbij is parkeren juist in de meeste gevallen niet gratis ik weet echt niet waar u uw info haalt maar mijn realiteit is anders.

Vervoer
Het kan zijn dat u door ziekte of invaliditeit hoge vervoerskosten maakt. De volgende uitgaven zijn aftrekbaar:

uitgaven voor vervoer naar een arts of ziekenhuis en terug
uitgaven voor ambulancevervoer
extra vervoerskosten door ziekte of invaliditeit
U mag deze kosten aftrekken als u aannemelijk kunt maken dat u door uw ziekte of invaliditeit hogere vervoerskosten hebt. Deze hebt u in vergelijking met mensen die niet ziek of invalide zijn en die in financieel en maatschappelijk opzicht met u vergelijkbaar zijn. U kunt daarbij gebruikmaken van gegevens van bijvoorbeeld het Nibud of het CBS. Hebt u hogere vervoerskosten? Dan mag u deze extra vervoerskosten meetellen.
bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/gezondheid/aftrek_ziektekosten/overzicht_ziektekosten/vervoer

Enig puntje dat hier wel bij genoemd moet worden is dat vervoer met openbaarvervoer niet mogelijk is en de auto enige mogelijkheid is. En volgens de belastingdienst vallen ook de inrichting van een eigenparkeergelegenheid onder vervoerskosten.

In Lelystad en vele gemeenten zijn de betaaldparkeerplaatsen vrij voor invaliden, staat ook op de parkeermeters. Veel invaliden kijken niet eens bij de uitzonderingen op de meters waar dit ook aangegeven staat.

Nou met alle respect voor u als persoon is dit in mijn ogen redelijk asso gedrag daarbij verteld ( schrijft u het op ) als een stoer staaltje maar de boetes vallen niet voor niets onder grove asso overtredingen.
Wat ik schrijf is dat ik de afweging maak tussen het mogelijk veroorzaken van een ongeval en het feit dat een iemand met invaliditeitskaart iets verder moet lopen. Het heeft geen zin dat iemand zich invalide rijdt achterop mijn voertuig. Wat ik er ook bij schrijf is dat ik er de ontheffingen voor heb en ze indien nodig ook gebruik, ik schrijf nergens dat ik hem pertinent altijd op toegeschreven parkeerplaatsen zet.

Nou weet u wat, neem ik heel graag uw twee niet te opereren hernia`s krijgt u mijn COPD longen met de daarbij behorend zuursof of juist het gebrek eraan goed???????En HIT,  mocht u denken dat ik boos ben over uw reactie dan heeft u dat heel juist begrepen want dat ben ik ook.
Beste Tina, ik hoef geen ziekte's van anderen erbij. Ik wilde ermee aangeven dat ik snap waarom die plaatsen er zijn, wat ik niet snap is dat dezelfde mensen geen reden zien waarom iemand anders daar zou kunnen staat.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Tina

  • Ambtenaar in ruste.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
  • Soms zeg je met niets zeggen juist meer.
Reactie #12 Gepost op: 5 maart 2013, 12:39:56
Whatever Hit, u heeft uw mening daar over en ik de mijnen en om u nog even antwoord te geven op uw vraag.  

Ik wilde ermee aangeven dat ik snap waarom die plaatsen er zijn, wat ik niet snap is dat dezelfde mensen geen reden zien waarom iemand anders daar zou kunnen staat.

Voor mij is de rede dat ik en met mij vele geen keus hebben en u wel, want bij u is de oorzaak dat u gesteund door uw ontheffing uit een soort van luiheid/ gemakzucht handeld en dat is heel iets anders als dat je door gezondheid niet kan en toch een bepaalde kwaliteit van leven wil en wil meedraaien in het leven buiten indien dat mogelijk is.


guest14264

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2013, 12:51:42
Whatever Hit, u heeft uw mening daar over en ik de mijnen en om u nog even antwoord te geven op uw vraag.  

Ik wilde ermee aangeven dat ik snap waarom die plaatsen er zijn, wat ik niet snap is dat dezelfde mensen geen reden zien waarom iemand anders daar zou kunnen staat.

Voor mij is de rede dat ik en met mij vele geen keus hebben en u wel, want bij u is de oorzaak dat u gesteund door uw ontheffing uit een soort van luiheid/ gemakzucht handeld en dat is heel iets anders als dat je door gezondheid niet kan en toch een bepaalde kwaliteit van leven wil en wil meedraaien in het leven buiten indien dat mogelijk is.

Tina,

Ik snap dat je boos kan worden omdat mensen op een mindervaliden plaats gaan zonder dat ze het nodig hebben en omdat ze gewoon lui zijn.
Echter kan ik je ook vertellen dat je een ontheffing zoals HIT heeft niet zomaar kan krijgen en aanvragen, ook daar zitten kosten aan en regels.

De instantie die aan HIT de ontheffing heeft verleend zijn wel degelijk op de hoogte van het feit waarvoor ze een ontheffing geven en zullen niet zomaar iedereen een ontheffing sturen voor een wiswasje.
Ik geloof ook niet dat HIT daar hele dagen gaat staan maar hooguit voor de  duur van zijn werkzaamheden, omdat hij anders het verkeer ernstig hinderd en dan komt u helemaal niet bij uw parkeerplaats omdat hij dan midden op de weg staat.

Overigens had er ook een politie/brandweer/ambulance of ander hulpdienst/stadswacht op de plaats kunnen staan, had ik dan ook zo gereageerd?

Nogmaals ik snap dat er emoties mee spelen als het zovaak gebeurd dat iemand uw plekje inpikt, maar kan kan redenen hebben. Dat het in uw ogen niet eerlijk is, dat kan ik deels begrijpen.


Tina

  • Ambtenaar in ruste.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
  • Soms zeg je met niets zeggen juist meer.
Reactie #14 Gepost op: 5 maart 2013, 15:57:37
Tina,
Ik snap dat je boos kan worden omdat mensen op een mindervaliden plaats gaan zonder dat ze het nodig hebben en omdat ze gewoon lui zijn.
Echter kan ik je ook vertellen dat je een ontheffing zoals HIT heeft niet zomaar kan krijgen en aanvragen, ook daar zitten kosten aan en regels.
De instantie die aan HIT de ontheffing heeft verleend zijn wel degelijk op de hoogte van het feit waarvoor ze een ontheffing geven en zullen niet zomaar iedereen een ontheffing sturen voor een wiswasje.
Ik geloof ook niet dat HIT daar hele dagen gaat staan maar hooguit voor de  duur van zijn werkzaamheden, omdat hij anders het verkeer ernstig hinderd en dan komt u helemaal niet bij uw parkeerplaats omdat hij dan midden op de weg staat.

Nou weet je, het is o.a. ook de toon die de muziek maakt. En zoals je in onderstaand stukje van HIT kan lezen gaat het in zijn geval helemaal niet om geen plaats of overig verkeer hinderen maar gewoon om een grotere plaats en dan is het toch anders.

Parkeren op een invalidenparkeerplaats is eigenlijk not done, maar als ik met mijn bus in de binnenstad van A'dam iets moet doen dan zal ik ook gebruik maken van mijn ontheffing om daar te mogen staan al kan ik ergens anders ook staan. Reden: de plaatsen zijn over het algemeen groter en ik voorkom hiermee een art. 5. boete. Boete's voor het parkeren op een invalidenparkeerplaats heb ik ook gehad en laten verdwijnen hiervoor omdat de OvJ net als ik redeneerde dat het voorkomen van art. 5 voor de overtreding gaat. Afslepen is ook al een keer gedaan door parkeerdienst destijds wat hen opleverde dat men terug kon komen rijden met mijn voertuig omdat men niet  had gekeken naar de ontheffingen die achter de voorruit lagen.

Overigens had er ook een politie/brandweer/ambulance of ander hulpdienst/stadswacht op de plaats kunnen staan, had ik dan ook zo gereageerd?

Bovenstaande diensten dienenn toch over het algemeen een ander doel/belang als het rondbrengen van wat het ook mogen zijn dat HIT rond brengt of denk ik dan heel fout. Maar goed, ik denk dat ik verder maar beter kan zwijgen want ik denk duidelijk anders over het hebben van normen als b.v HIT dat is wel duidelijk.


guest14264

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 5 maart 2013, 16:02:18
Tina,
Ik snap dat je boos kan worden omdat mensen op een mindervaliden plaats gaan zonder dat ze het nodig hebben en omdat ze gewoon lui zijn.
Echter kan ik je ook vertellen dat je een ontheffing zoals HIT heeft niet zomaar kan krijgen en aanvragen, ook daar zitten kosten aan en regels.
De instantie die aan HIT de ontheffing heeft verleend zijn wel degelijk op de hoogte van het feit waarvoor ze een ontheffing geven en zullen niet zomaar iedereen een ontheffing sturen voor een wiswasje.
Ik geloof ook niet dat HIT daar hele dagen gaat staan maar hooguit voor de  duur van zijn werkzaamheden, omdat hij anders het verkeer ernstig hinderd en dan komt u helemaal niet bij uw parkeerplaats omdat hij dan midden op de weg staat.

Nou weet je, het is o.a. ook de toon die de muziek maakt. En zoals je in onderstaand stukje van HIT kan lezen gaat het in zijn geval helemaal niet om geen plaats of overig verkeer hinderen maar gewoon om een grotere plaats en dan is het toch anders.

Parkeren op een invalidenparkeerplaats is eigenlijk not done, maar als ik met mijn bus in de binnenstad van A'dam iets moet doen dan zal ik ook gebruik maken van mijn ontheffing om daar te mogen staan al kan ik ergens anders ook staan. Reden: de plaatsen zijn over het algemeen groter en ik voorkom hiermee een art. 5. boete. Boete's voor het parkeren op een invalidenparkeerplaats heb ik ook gehad en laten verdwijnen hiervoor omdat de OvJ net als ik redeneerde dat het voorkomen van art. 5 voor de overtreding gaat. Afslepen is ook al een keer gedaan door parkeerdienst destijds wat hen opleverde dat men terug kon komen rijden met mijn voertuig omdat men niet  had gekeken naar de ontheffingen die achter de voorruit lagen.

Overigens had er ook een politie/brandweer/ambulance of ander hulpdienst/stadswacht op de plaats kunnen staan, had ik dan ook zo gereageerd?

Bovenstaande diensten dienenn toch over het algemeen een ander doel/belang als het rondbrengen van wat het ook mogen zijn dat HIT rond brengt of denk ik dan heel fout. Maar goed, ik denk dat ik verder maar beter kan zwijgen want ik denk duidelijk anders over het hebben van normen als b.v HIT dat is wel duidelijk.

Even een tip, als je bij een bericht op "Quote" drukt dan word het bericht ingevoegd, zoals hierboven. Tevens zijn de kleuren blauw en rood voor de mods bestemd ;-)

Persoonlijk vond ik de toon wel meevallen die HIT neerzette, hij legde alleen uit dat hij gebruik maakte van de ontheffing, maar dat moet hij zelf maar met jou oplossen.

Als je het zwart op wit ziet vind ik stadswachten/ANWB/Vuilniswagens er ook niet thuis horen, toch hebben deze diensten in bepaalde steden daar ontheffing voor en dat heeft een reden, niet om mindervaliden te pesten, maar omdat ze hun werk niet kunnen uitvoeren.


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #16 Gepost op: 8 maart 2013, 17:51:09
Hier in de Gem. kost een paal met bord en kenteken 250 euro incl. parkeerplaats afbakening.
Verder kost de 5 jaarlijkse verplichte medische keuring 60 euro. De kosten van de kaart bedragen 40 euro.
Indien men meer dan 50 meter kan lopen kom je hier zo wie zo niet in aanmerking voor een dergelijke plaats of kaart.
Verder heb je de zogenaamde B {bestuurders} en P {passagiers kaarten}. Een B kaart is alleen geldig voor de bestuurder van het voertuig. Met een P kaart mag de bestuurder ook al is hij zelf niet gehandicapt maar zijn passagier wel gebruik maken van de gehandicapten parkeerplaatsen. Parkeren op betaalde zones is hier gratis. Dit staat ook op alle parkeerautomaten aangegeven.
Wij hebben ook een dergelijke parkeerplaats op kenteken.
Ik heb er niet zoveel moeite mee als er iemand even gebruik van maakt om te laden of te lossen.
Als er wel iemand op geparkeerd heeft probeer ik altijd wel of ik eerst de eigenaar zelf op kan sporen om te vragen of hij de auto wil verplaatsen zodat ik er weer gebruik van kan maken.
Lukt dit niet of krijg ik een grote mond {wat ook wel regelmatig gebeurd} dan vraag ik via 0900 8844 of de politie hier even wil komen kijken.
Hier wordt meestal wel geschreven voor een dergelijke overtreding.
Persoonlijk vind ik het niet netjes als een niet mindervalide gebruik cq misbruik maakt van deze plaatsen.
Vriendelijke groet 6301.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #17 Gepost op: 8 maart 2013, 23:31:58
gebruik cq misbruik
Gebruik zonder toestemming zonder reden... is misbruik! Lekker prenteneren en afslepen. Leert iedereen wat het is om een stuk te moeten lopen waar je kapot aan gaat. Voor een invalide kan dat 10 meter zijn, voor mij is dat 3 kilometer, richting het afsleep-depot van de gemeente.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #18 Gepost op: 7 mei 2013, 19:37:27
Verder heb je de zogenaamde B {bestuurders} en P {passagiers kaarten}. Een B kaart is alleen geldig voor de bestuurder van het voertuig.

Bij de B kaart is inderdaard alleen voor een bestuurder geldig.

Met een P kaart mag de bestuurder ook al is hij zelf niet gehandicapt maar zijn passagier wel gebruik maken van de gehandicapten parkeerplaatsen.
De P kaart is ALLEEN geldig op het moment dat de passagier ook daadwerkelijk vervoerd wordt. Als men een P kaart heeft en de passagier (invalide) is er niet bij, dan is de kaart niet geldig.

Ik heb er niet zoveel moeite mee als er iemand even gebruik van maakt om te laden of te lossen.

Men kan er ook geen moeite mee hebben, want in de wet is geregeld dat dit mag. Je mag een invalideparkeerplaats gebruiken voor direct laden en lossen. Daarnaast heeft de OA of BOA een waarnemingstijd van een aantal minuten nodig. Dit om uit te sluiten dat het ging om laden/lossen.

De boete is uit mijn hoofd 340 euro. Dus zeker een zwaardere overtreding.

@HIT:
De ontheffing die jij hebt, welke is dat? Want ik ken er een heleboel, maar heb nooit gezien dat je mag parkeren op een invalideparkeerplaats. Zeker niet in de binnenstad van Amsterdam. Misschien dat ik een ontheffing niet ken.
En welke gemeente heeft deze afgegeven?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #19 Gepost op: 7 mei 2013, 21:23:19
@HIT:
De ontheffing die jij hebt, welke is dat? Want ik ken er een heleboel, maar heb nooit gezien dat je mag parkeren op een invalideparkeerplaats. Zeker niet in de binnenstad van Amsterdam. Misschien dat ik een ontheffing niet ken.
En welke gemeente heeft deze afgegeven?

Hoeveel wil je er? 0098

Door ons inefficiente landje heb ik er vele, ik heb ook een landelijke, maar sommige wegbeheerders willen dan ook weer een eigen exemplaar. :| Om het maar makkelijk te maken zeg maar.

Ik heb er zo geen foto van, maar als je hem ziet staat ie vol met verkeersborden en minitekst wat er allemaal wel en niet van toepassing is. Het is een A5 model kaart met drie pagina's aan tekst erachter op. >:D

Maar ik heb hem hoofdzakelijk voor het aanbrengen van en onderhouden van verkeersmaatregelen. Hieronder vallen ook OV en de invalidenbordjes die boven de parkeerplaatsen hangen, maar ook afzettingen die ik ter plaatse moet opbouwen. Zoals ik al aan gaf een OvJ ziet een art. 5 liever niet. e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.