schorsings vraagje

Auteur Topic: schorsings vraagje  (gelezen 2557 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Gepost op: 7 maart 2013, 18:35:18
ik heb een paar oldtimers en donorwrakken waar ik nu een probleem mee heb en misschien kan iemand mij hier in de juiste weg wijzen.

Ik moet op 14-09-12 een wrak opnieuw schorsen en zoek daarvoor het kenteken op. Dat kenteken kan ik niet vinden en bel het RDW op om advies te vragen. Deze adviseerde om nog eens goed te zoeken en dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen, maar wel binnen afzienbare tijd aangifte van vermissing te doen wanneer wij het kenteken niet zouden vinden.
Op 23-09-12 verplaatsen wij een zware eiken kast in de gang en daar achter vinden wij het kenteken (door een spleet boven de la geglipt), de 24e gelijk opnieuw laten schorsen. Al met al is het wrak dus 10 dagen niet geschorst geweest.

Vervolgens krijg ik twee schikkingsvoorstellen opgestuurd van het BVOM te weten :
feitcode A915 "voor een motorrijtuig niet de vereiste verzekering afsluiten en in stand houden"
feitcode K045a"Voor het motorvoertuig van 3500 kg of minder is geen keuringsbewijs afgegeven"

Maar nu is mij ooit geleerd dat je pas een geeltje uitschrijft bij een stilstaand voertuig als hij langer dan twee maand over tijd is. Bestaat deze regel nog? En is deze regel dan ook van toepassing bij een automatiche controle?


Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2013, 23:07:49
Volgens de site van de overheid is artikel 4.7 van het voertuigregelement vervallen per 01-05-2009 (bron). In dit artikel stond inderdaad het volgende:

Citaat van: artikel 4.7
1. Een motorrijtuig of aanhangwagen mag gedurende twee maanden na het tijdstip waarop artikel 72, eerste lid, van de wet voor dat voertuig gelding verkrijgt, op de weg staan zonder dat voor dat voertuig een keuringsbewijs is afgegeven waarvan de geldigheidsduur niet is verstreken.
2. Een motorrijtuig of aanhangwagen mag gedurende twee maanden na het tijdstip waarop de geldigheidsduur van een voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen afgegeven keuringsbewijs verstrijkt, op de weg staan zonder dat voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen een keuringsbewijs is afgegeven waarvan de geldigheidsduur niet is verstreken.

Het lijkt er dus op dat, hoe vervelend dan ook voor jou, het BVOM in haar recht staat om deze schikkingsvoorstellen te sturen.

Succes met de afhandeling in ieder geval.