uitstraling docent

Auteur Topic: uitstraling docent  (gelezen 3502 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kaderinstructeur

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 21 april 2005, 00:11:06
Heb ooit eens les gehad van een leraar in een vale spijkerbroek, slobbertrui, geitenwollen sokken en op zijn sloffen. De man had halflanghaar en een baard die niet echt gekamd was. Het was onze wiskunde leraar. Ik kan je vertellen dat ik nog nooit zulke goeie lessen heb bijgewoond.

Ik ben het eens met jullie dat kleding ook wat doet, maar de kennis overdragen en op de groep kunnen inspelen vind ik hierbij vele malen belangrijker.


billy

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 22 april 2005, 16:35:26
Wat bedoel je met: "herken signalen zoals pen in de hand"?
Ikzelf heb graag een pen of whitebordmarker in mijn hand, anders weet ik niet waar ik met mijn handen heen moet. daarentegen leg ik de pen ook weer vaak weg om verder te praten met mijn handen.

enne, mijn uniformen zitten alweer in de was, moet morgen voor de klas.  ;)

ik denk dat witkopje bedoeld dat dit vormen van onzederheid zijn. Daar moet je je van bewust zijn. Vrij spreken vraagt innerlijke rust; wees daarom zeker van jezelf en tevens onvertuid van het geen dat je te zeggen hebt.

Een pen in je hand kan je gesprek afleiden maar, gebaren (lichaamstaal) kan heel veel zeggen zowel positief als negatief. Ga maar eens met je armen over elkaar staan en kruis je voeten maar eens (eigenlijk zeg je dan kom niet naar met toe ik sta niet open voor je) Die pen in je hand kan uitdrukken (ik weet niet goed raad met mezelf ik heb een beetje houvast nodig.)  :D


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #12 Gepost op: 22 april 2005, 19:02:59
Nee, onzeker voel ik me niet voor een klas. gewoon professioneel blijven kijken dan lukt alles! :-)
Maar ik vertel een verhaal, schrijf dingen op het bord en daardoor vaak een pen in mijn handen, anders moet ik hem steeds zoeken. Heb vaak wel een leuke interactie met de klas en heb niet de indruk dat ze me onzeker vinden.
Maar ik kan me zo voorstellen als je knokkels helemaal wit zijn als je een pen vasthoudt dat zoiets wel opvalt ja. net zoals ik laatst een docent had met een vel papier voor zich, het blad trilde helemaal, was zijn eerste les. :-)  Later die week ontspande hij zich en werden het hele leuke praktijklessen.