Wat moet er veranderen of verbeteren aan EHBO-opleiding?

Auteur Topic: Wat moet er veranderen of verbeteren aan EHBO-opleiding?  (gelezen 27785 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 2 september 2015, 16:12:03
Citaat van: Willem D. link=msg=1370149 date=1441202636
Dat zeg/bedoel ik ook niet!
Ik neem aan dat jullie ook een soort van omscholing of cross-over kennen, en zeker een bepaalde instroom norm hebben om als instructeur of examinator actief te mogen zijn.

Verpleegkundige/brandweer achtergrond. Geen instructeurs van andere clubs. Niemand kan 2 heren dienen.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #71 Gepost op: 2 september 2015, 16:27:16
Citaat van: René van der Helm link=msg=1370151 date=1441203123
Verpleegkundige/brandweer achtergrond. Geen instructeurs van andere clubs. Niemand kan 2 heren dienen.
Oke, en als ik per ongeluk al ehbo instructeur ben als brandweerman of verpleegkundige?
Wordt ik dan geweigerd en spreekt dat tegen mij, of is het een pré doordat ik al enige min of meer vergelijkbare ervaring heb opgedaan?
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


helm

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 2 september 2015, 16:40:38
Citaat van: Willem D. link=msg=1370158 date=1441204036
Oke, en als ik per ongeluk al ehbo instructeur ben als brandweerman of verpleegkundige?
Wordt ik dan geweigerd en spreekt dat tegen mij, of is het een pré doordat ik al enige min of meer vergelijkbare ervaring heb opgedaan?

Niets is onmogelijk. Je kan altijd je CV en motivering mailen.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #73 Gepost op: 2 september 2015, 16:42:22
Citaat van: René van der Helm link=msg=1370161 date=1441204838
Niets is onmogelijk. Je kan altijd je CV en motivering mailen.
 :)
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #74 Gepost op: 2 september 2015, 17:50:13
Citaat van: René van der Helm link=msg=1370151 date=1441203123
Verpleegkundige/brandweer achtergrond. Geen instructeurs van andere clubs. Niemand kan 2 heren dienen.

Begrijp me niet verkeerd.. Maar wat kan een brandweerman extra bieden bij het geven van eerste hulp onderwijs? Dan zou ik eerder ambulancechauffeurs werven, zij hebben immers veel exposure en zijn opgeleid in medisch assisteren.


helm

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 2 september 2015, 17:58:56
Citaat van: -Joost- link=msg=1370178 date=1441209013
Begrijp me niet verkeerd.. Maar wat kan een brandweerman extra bieden bij het geven van eerste hulp onderwijs? Dan zou ik eerder ambulancechauffeurs werven, zij hebben immers veel exposure en zijn opgeleid in medisch assisteren.

Praktijkervaring. Ze geven ook de volledige BHV. Ambulancechauffeurs zijn ook welkom.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #76 Gepost op: 2 september 2015, 19:29:30
En zo zie je maar weer, elke organisatie die EHBO-ers en BHV-ers certificeert en stelt eigen normen.
Daarom geloof ik ook absoluut niet in de haalbaarheid van landelijke EHBO en BHV richtlijnen, laat staan het oprichten van een landelijk examenbureau.
Zelfs het oprichten van een branche organisatie waarin de landelijke certificeerders plaats kunnen nemen zal door cultuurverschillen en verschillende inzichten en methodieken niet haalbaar zijn.

Wat wel moet veranderen of verbeteren is de duidelijkheid voor het grote publiek dat er niet één maar meerdere EHBO opleidingen zijn en dat consumenten en bedrijven kunnen kiezen welke EHBO opleiding voor hun echt geschikt is. mensen en bedrijven willen kunnen kiezen en niet iets opgedrongen krijgen wat nog steeds de trend is in de EHBO opleidingswereld. Om dit te veranderen ligt er ook een belangrijke taak voor de EHBO verenigingen weggelegd welke traditioneel alleen Oranje Kruis opleidingen aanbieden en hiermee hun leden feitelijk te kort doen.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we