Brandweermotoren

Auteur Topic: Brandweermotoren  (gelezen 119242 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #110 Gepost op: 17 augustus 2010, 18:27:01
Kansloos projekt, wordt nooit iets. Probeer het te slijten aan evenementen organisaties voor inzet bij de TT, Zandvoort, zwarte cross, en andere grote publieks evenmenten.
Citaat
EN 469 Approved      Level 1    (Not suitable for Structural Fire Fighting)
Niet geschikt voor brandbestrijding in gebouwen, oftewel binnenbranden. Ga je voor een OMS, blijkt het te branden moet je nog wachten op je collega's met "echte" pakken.
Ademluchttoestel is dus niet nodig, 1 ga je nooit alleen met ademlucht naar binnen, of laten we die regel vanwege de bezuinigingen ook al varen?
2, je bluspak/motorpak is er niet geschikt voor binenbranden dus heb je ook geen ademlucht nodig.
3 je helm is of een motorhelm of een brandweerhelm, een combinatie wordt het schaap met de vijf poten.

Citaat
maar met 15 liter uit het micronevel blussysteem kun je een auto die 10 minuten brand blussen
Nou dat wil ik je dan wel een keer zien doen, zoek ik de auto uit, en steek ik hem voor je aan.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #111 Gepost op: 17 augustus 2010, 20:27:29
Een solo-inzet met ademlucht? Dat lijkt mij onacceptabel i.v.m. de veiligheid, je hebt (nog) geen enkele back-up...  ???

En wat dacht je van een prullenbak oid!!!


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #112 Gepost op: 17 augustus 2010, 20:31:17
tijdens een van de einddemos van ivic 2009 is er wel een autobrand geblust met brwmotor.

en mischien zo´n soort pakketje±
http://zjcof.en.alibaba.com/viewimg/photo/50046699/Fire_Fighting_Equipment.jpg.html
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #113 Gepost op: 17 augustus 2010, 22:18:06
Citaat
tijdens een van de einddemos van ivic 2009 is er wel een autobrand geblust met brwmotor.
Voor demo's worden sloopauto's gebruikt, mee eens?
Sloopauto's moeten aan allerlei mileu eisen voldoen. Zo worden alle vloeistoffen afgetapt, brandstof, remvloeistof, motorolie etc. Verder haalt een sloper alle zaken van de sloopauto die voor hem nog geld opleveren. Je moet extra betalen wil je het interieur kompleet houden, maar vloeistoffen moeten er altijd uit vanwege de strenge milieu eisen.
Dus wat steken ze in de fik op zo'n beurs, een goedkoop sloopautootje waar vaak om de boel nog een beetje te laten branden pallets of sloophout in wordt gedaan. En een houtbrand is iets heel anders dan brandende kunststoffen uit een hedendaagse auto. (met name de productie van brandgassen). Dus een demo is zeker geen garantie dat je er een echte autobrand me kunt blussen.
Zie demo's van autobranden en One Seven en dan toch maar weer de HD pakken.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #114 Gepost op: 17 augustus 2010, 22:38:24
daar heb je zeker een punt.

heb jij toevallig ook het filmpje van autobrand met one seven of CAFS
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #115 Gepost op: 17 augustus 2010, 22:48:27
daar heb je zeker een punt.

heb jij toevallig ook het filmpje van autobrand met one seven of CAFS

Daar hebben we andere topics over (met filmpjes). Even kijken / zoeken in het brandweerboard O0
Dan houden we het hier bij de motorscooter.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


PTquad1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #116 Gepost op: 19 augustus 2010, 09:44:16
tijdens een van de einddemos van ivic 2009 is er wel een autobrand geblust met brwmotor.

deze brandweermotor is uitgerust met het zelfde blussysteem.


PTquad1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #117 Gepost op: 19 augustus 2010, 09:51:59
Kansloos projekt, wordt nooit iets. Probeer het te slijten aan evenementen organisaties voor inzet bij de TT, Zandvoort, zwarte cross, en andere grote publieks evenmenten.Niet geschikt voor brandbestrijding in gebouwen, oftewel binnenbranden. Ga je voor een OMS, blijkt het te branden moet je nog wachten op je collega's met "echte" pakken.
Ademluchttoestel is dus niet nodig, 1 ga je nooit alleen met ademlucht naar binnen, of laten we die regel vanwege de bezuinigingen ook al varen?
2, je bluspak/motorpak is er niet geschikt voor binenbranden dus heb je ook geen ademlucht nodig.
3 je helm is of een motorhelm of een brandweerhelm, een combinatie wordt het schaap met de vijf poten.
Nou dat wil ik je dan wel een keer zien doen, zoek ik de auto uit, en steek ik hem voor je aan.
vragen over veranderingen van procedures kunnen nooit op een forum worden beantwoord. alleen gedachten kunnen worden geuit maar heeft geen meerwaarde.
dit soort zaken wordt op een ander niveau geregeld. het heeft ook geen zin om daar inhoudelijk op in te gaan.

testen met autobranden in Nederland is lastig als je alles volgens de regels gaat doen. Vandaar dat deze testen dan ook in het buitenland zijn gedaan. Ik zal een filmpje op het daarvoor bestemde plekje zetten. Kun je zien dat veranderingen ook bij de brandweer mogelijk zijn. Als je echter vast wil houden aan het aloude systeem zul je nooit in kunnen spelen op de toekomst. Sommige dingen moet je gewoon ervaren en er van leren. Zolang er mensen zijn die willen ontwikkelen voor een veiligere en effectievere inzet voor de brandweer heeft de toekomst nog hoop.


PTquad1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #118 Gepost op: 19 augustus 2010, 10:39:06
Nou dat wil ik je dan wel een keer zien doen, zoek ik de auto uit, en steek ik hem voor je aan.
[/quote]
hierbij de link naar het beloofde filmpje: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,43088.0.html


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #119 Gepost op: 19 augustus 2010, 14:27:52
Link naar het filmpje werkt niet.  ;)
Citaat
Als je echter vast wil houden aan het aloude systeem zul je nooit in kunnen spelen op de toekomst. Sommige dingen moet je gewoon ervaren en er van leren. Zolang er mensen zijn die willen ontwikkelen voor een veiligere en effectievere inzet voor de brandweer heeft de toekomst nog hoop.

mee eens, maar de veranderingen voor de brandweer moeten wel komen uit de geledingen die het ook uit moeten voeren. Het is leuk dat een bedrijf een scooter introduceert, de korpsleiding het aanschaft en jan de barndweerman in z´n uppie ´s nachts bij een klus aan komt waar hij niets kan uitrichten.) veiliger en efficienter :'(
Vraag de werkvloer hoe er veranderd kan worden, en laat niet de commercie en managers het bepalen. Die staan niet voor de moeilijke keuze om wel of niet naar binnen te gaan bij een woningbrand. Dit is namelijk een doelredenering, we hebben een leuk voertuig, we zoeken er een markt voor, "Hé de Brandweer" en dan gaan zij bepalen hoe wij het moeten gaan gebruiken. Volgens mij moet de gebruiker aangeven wat hij nodig heeft, een moet het bedrijfsleven dan het produkt leveren/ontwikkelen.
En of de scooter het antwoord is op autobranden... ach 99 % van de auto´s is totall loss, ook als je er heel snel bij bent. Dus eigenlijk is het een buiten brand en de verzekering betaalt. Dus waarom zou ik daar een speciaal voertuig voor ontwikkelen.
En voor binnenbranden komen we tot de conclusie dat het alleen een toegevoegde waarde heeft als je vooraf weet dat het loos alarm is. 8)
Dus samengevat, wat is het doel van dit interventie voertuig en wat is het inzetgebied. :-X
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar