Brandweermotoren

Auteur Topic: Brandweermotoren  (gelezen 117599 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #40 Gepost op: 30 juni 2010, 13:27:28


Bij 9 van de 10 OMS objecten duurt het 5 minuten voor uberhaupt de brandweer geallarmeerd word!

Klok en klepel verhaal..... Theoretisch ga je er vanuit dat binnen 5 minuten van ontstaan de BMI de brand gedetecteerd heef. Bij een smeulbrand kan het wel een uur duren en bij een koolstofwaterbrand binnen 1 seconde... Daarna meld de installatie, indien de brandweer dat vereist heeft, binnen een milliseconde de melding door naar de brandweer....


Maar laten we het hier vooral houden over de brandweer motor, de veiligheid daarvan en de praktische werking. BOT


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 30 juni 2010, 16:05:30
BOT

Ja, die zul je nodig hebben als er wel een tankautospuit had moeten staan in plaats van een motor...

Sommige RIV concepten ben ik best voorstander van, maar is dit praktisch?
Wat gaat die motorspuitgast dan doen? Alleen resetten? Zoeken naar de oorzaak kan ook een lekkere klus worden in je eentje, als het een beetje een pittig object is.

En natuurlijk het grootste bezwaar: als er wel wat aan de hand is, wat kan je dan in je eentje uitrichten? Ik zou daar niet graag staan :-X

Dan kan je misschien beter verplicht stellen dat ieder bedrijf dat is aangesloten op OMS een BHV organisatie moet hebben die voldoende competenties en kwalificaties heeft om zelf onderzoek te doen en de handel te resetten. Dan kunnen ze zelf heel veel afvangen. En voor als er wel stront aan de knikker is, maak je bij wijze van spreken een doormeldknop op de BMI.

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #42 Gepost op: 30 juni 2010, 16:23:26
Denk dat dat slechts een kwestie van tijd is. Iedere wijk/bedrijventerrein zijn eigen gekwalificeerde "onderzoeker". Betwijfel alleen of dat voor de Overheid kostenbesparend gaat werken. En daar is het uiteindelijk allemaal om begonnen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #43 Gepost op: 30 juni 2010, 16:34:09
En hoe gaat men dat doen met boetes voor bedrijven die loze meldingen produceren. het is nogal vreemd als je boetes betaald voor 1 persoon die op de motor komt kijken of er wat aan de hand is. je hebt er niks aan.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #44 Gepost op: 30 juni 2010, 17:44:35
En hoe gaat men dat doen met boetes voor bedrijven die loze meldingen produceren. het is nogal vreemd als je boetes betaald voor 1 persoon die op de motor komt kijken of er wat aan de hand is. je hebt er niks aan.


onzin, als brandweer zijnde mag je GEEN boetes geven voor iets wat door de overheid verplicht is.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #45 Gepost op: 30 juni 2010, 18:37:34
onzin, als brandweer zijnde mag je GEEN boetes geven voor iets wat door de overheid verplicht is.

en toch krijgen objecten die te vaak loze meldingen maken boetes!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #46 Gepost op: 30 juni 2010, 18:40:55
En hoe gaat men dat doen met boetes voor bedrijven die loze meldingen produceren. het is nogal vreemd als je boetes betaald voor 1 persoon die op de motor komt kijken of er wat aan de hand is. je hebt er niks aan.

Wat is dat nou weer voor non-argument, kom op... Alsof boetes iets te maken hebben met de werkelijke kosten/inzet.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #47 Gepost op: 30 juni 2010, 18:49:09
Wat is dat nou weer voor non-argument, kom op... Alsof boetes iets te maken hebben met de werkelijke kosten/inzet.

Nee,maar als de object eigenaar een boete krijgt voor bijvoorbeeld meer als 5 ongewenste meldingen per jaar kost het wel geld,en kan het maar zo zijn dat er dan eens gekeken word waar de ongewenste meldingen vandaan komen en nog belangrijker hoe ongewenste meldingen voorkomen kunnen worden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #48 Gepost op: 30 juni 2010, 18:55:58
Wat is dat nou weer voor non-argument, kom op... Alsof boetes iets te maken hebben met de werkelijke kosten/inzet.

Waar mijn probleem zit is het volgende:
als jij nu die boete betaald weet je dat je betaald voor iets waar je als het fout gaat echt iets aan kunt hebben. als men met de motor komt heb je dat dus niet.

Neem mijn vergelijking:
Elke maand betaal jij 50 euro voor een asfaltweg voor jouw huis naar een naastgelegen dorp.
op een gegeven dan ligt er ineens een spoorlijn en word jouw asfaltweg weggehaald.
vervolgens zegt degene die jij betaald. ja maar meestal gebruik jij de weg niet eens dus jij mag niet klagen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #49 Gepost op: 30 juni 2010, 18:59:41
Waar mijn probleem zit is het volgende:
als jij nu die boete betaald weet je dat je betaald voor iets waar je als het fout gaat echt iets aan kunt hebben. als men met de motor komt heb je dat dus niet.

Neem mijn vergelijking:
Elke maand betaal jij 50 euro voor een asfaltweg voor jouw huis naar een naastgelegen dorp.
op een gegeven dan ligt er ineens een spoorlijn en word jouw asfaltweg weggehaald.
vervolgens zegt degene die jij betaald. ja maar meestal gebruik jij de weg niet eens dus jij mag niet klagen.
Dus alle verkeersboetes die ik betaal worden geinvesteerd in de veiligheid van de wegen?
Een boete is bedoeld om je iets af te leren, het is geen product wat je koopt.