Brandweermotoren

Auteur Topic: Brandweermotoren  (gelezen 118098 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #50 Gepost op: 30 juni 2010, 19:29:23
geallarmeerd

Gealarmeerd, voor de 121ste keer. Lees het woord nu eens en sla het in je op. B.v.d.  O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #51 Gepost op: 30 juni 2010, 19:35:01
Heeft een brandweerman aan rijbewijs A genoeg of moet hij ook nog een aanvullende rijopleiding volgen?  ???


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #52 Gepost op: 30 juni 2010, 19:38:45
Heeft een brandweerman aan rijbewijs A genoeg of moet hij ook nog een aanvullende rijopleiding volgen?  ???

Rijbewijs A bestaat tegenwoordig uit 3 examens:

- bijzondere verrichtingen (slalommen, noodstopjes, achtjes rijden, etc.)
- theorie
- verkeersdeelneming ( je kunstje laten zien op de openbare weg)

V.w.b. het rijden met toeters en bellen mag ik hopen dat ze een aanvullende rijopleiding krijgen. Want ik neem aan dat ze met blauw en herrie op die motor zitten? Zo ja, moeten ze een aanvullende opleiding krijgen. Bij welke school (of instituut) doet de brandweer dat eigenlijk, voor al hun chauffeurs?


Bart S

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 30 juni 2010, 19:42:11
Rijbewijs A bestaat tegenwoordig uit 3 examens:

- bijzondere verrichtingen (slalommen, noodstopjes, achtjes rijden, etc.)
- theorie
- verkeersdeelneming ( je kunstje laten zien op de openbare weg)

V.w.b. het rijden met toeters en bellen mag ik hopen dat ze een aanvullende rijopleiding krijgen. Want ik neem aan dat ze met blauw en herrie op die motor zitten? Zo ja, moeten ze een aanvullende opleiding krijgen. Bij welke school (of instituut) doet de brandweer dat eigenlijk, voor al hun chauffeurs?

Volgens mij hebben de ambulancediensten dat ondergebracht bij de politie. Dan zal de brandweer dat ook wel kunnen doen?

Bart (heeft ook een brandweer-rode motor ;D)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #54 Gepost op: 30 juni 2010, 19:44:49
Volgens mij hebben de ambulancediensten dat ondergebracht bij de politie. Dan zal de brandweer dat ook wel kunnen doen?

Bart (heeft ook een brandweer-rode motor ;D)

Dat zat ik me dus af te vragen, maar gezien het feit dat ik nooit brandweer heb gezien in Lelystad....?


Bart S

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 30 juni 2010, 19:48:31
Dat zat ik me dus af te vragen, maar gezien het feit dat ik nooit brandweer heb gezien in Lelystad....?

Nier per motor inderdaad. MaarRotterdam is de eerste die per motor gaan werken, dus hoe groot is de kans dat je ze daadwerkelijk tegen kan komen bij de rijopleiding...?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #56 Gepost op: 30 juni 2010, 19:50:04
Nier per motor inderdaad. MaarRotterdam is de eerste die per motor gaan werken, dus hoe groot is de kans dat je ze daadwerkelijk tegen kan komen bij de rijopleiding...?

Ja...maar ik ben nog nooit ergens überhaubt een brandweerchauffeur tegengekomen bij een rijtraining, daarom mijn vraag: waar volgen die gasten hun rijopleiding? Heb agenten uit het hele land gezien, ambulancechauffeurs uit het hele land, maar waar traint die brandweer dan toch..?  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #57 Gepost op: 30 juni 2010, 19:54:44
Ja...maar ik ben nog nooit ergens überhaubt een brandweerchauffeur tegengekomen bij een rijtraining, daarom mijn vraag: waar volgen die gasten hun rijopleiding? Heb agenten uit het hele land gezien, ambulancechauffeurs uit het hele land, maar waar traint die brandweer dan toch..?  ;D
In Rijssen  O0

Voor de rest is dit weer zo,n project wat bij voorbaat gedoemt is te mislukken.
Wordt er bij een OMS een motor vooruit gestuurdt, blijkt er daadwerkelijk wat aan de hand te zijn, komt er alsnog die TS met 6 man na. Volgens mij verlies je erg belangrijke tijd dan. 123chill


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #58 Gepost op: 30 juni 2010, 20:20:39
Ik weet wel dat men in Maarssen een motor heeft gehad (met bluspomp etc.) en ik weet ook dat dat project compleet mislukt is. de motor word nu gebruikt als museumvoertuig in de kazerne!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bart S

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 30 juni 2010, 21:20:53
Ik weet wel dat men in Maarssen een motor heeft gehad (met bluspomp etc.) en ik weet ook dat dat project compleet mislukt is. de motor word nu gebruikt als museumvoertuig in de kazerne!

Dat gekke BMW geval noem ik geen motor ;) Het leuke aan de reacties van de brandweermensen is trouwens dat ze exact hetzelfde zijn als de reacties in de ambulancewereld bij de introductie van de first responder/motorrijders.