Brandweermotoren

Auteur Topic: Brandweermotoren  (gelezen 118695 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #80 Gepost op: 5 augustus 2010, 09:12:21
In Rotterdam zijn ze er sinds deze week een proef mee begonnen. Waarschijnlijk gaan er veel meer van dit soort voertuigen op de Nederlandse weg komen.

Ja, dat hoopt deze leverancier zeker?
Ik kan mij herinneren dat er meer proeven met motorfietsen-met-blusinstallaties gedaan zijn.
Zoals in Maarssen: http://www.nbdc.nl/cms/show/id=510030/contentid=7738
Ik ken niet de resultaten van de proefperiodes, maar weet wel dat er (toen) niet veel meer van dit soort voertuigen op de Nederlandse wegen gekomen zijn...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #81 Gepost op: 5 augustus 2010, 09:21:55
Waar staat OM voor

DA-OMS > dienstauto - openbaar meldsysteem.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #82 Gepost op: 5 augustus 2010, 09:55:28
DA-OMS > dienstauto - openbaar meldsysteem.


Bedankt!  O0 Daar had ik zelf niet op gekomen.
Brandweer Papendrecht


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #83 Gepost op: 5 augustus 2010, 10:05:12
Ja, dat hoopt deze leverancier zeker?
Ik kan mij herinneren dat er meer proeven met motorfietsen-met-blusinstallaties gedaan zijn.
Zoals in Maarssen: http://www.nbdc.nl/cms/show/id=510030/contentid=7738
Ik ken niet de resultaten van de proefperiodes, maar weet wel dat er (toen) niet veel meer van dit soort voertuigen op de Nederlandse wegen gekomen zijn...

Nou dat is niet veel geworden. Blijkt dat je behoorlijk machteloos, alleenig en raar overkomt als er echt wat is.
De motor is nog in Maarssen en staat mooi in een hoekje stof te verzamelen.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #84 Gepost op: 5 augustus 2010, 10:18:22
Nou dat is niet veel geworden. Blijkt dat je behoorlijk machteloos, alleenig en raar overkomt als er echt wat is.

That's my point.
Daarom denk ik dus dat er niet veel meer van dit soort voertuigen op de Nederlandse wegen gaan komen  ::)


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #85 Gepost op: 5 augustus 2010, 17:42:41
Zoals in Maarssen: http://www.nbdc.nl/cms/show/id=510030/contentid=7738

Foto is te zien op de website van de Brandweer Maarssen http://www.brandweermaarssen.nl/ en dan klikken op "Korps" en daarna "Voertuigen" en daarna een stukje scrollen.
Toen ik onlangs op de kazerne was stond-ie als een soort etalageobject in de entreehal.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #86 Gepost op: 5 augustus 2010, 18:02:27
Foto is te zien op de website van de Brandweer Maarssen http://www.brandweermaarssen.nl/ en dan klikken op "Korps" en daarna "Voertuigen" en daarna een stukje scrollen.
Toen ik onlangs op de kazerne was stond-ie als een soort etalageobject in de entreehal.

Ja, die had ik ook gevonden, maar er staat verder niets bij. Het is daarom meer mijn vraag wat de meerwaarde is van zo'n vehicle. Er zijn eerder testen gedaan, zoals met het vehicle uit Maarssen, maar er zijn toen niet meer vehicles aangeschaft. In het eerste bericht van dit topic wordt genoemd dat dit nu wel het geval zou gaan worden. Waarom nu wel en toen niet? Is het vehicle nu wel bruikbaar of zijn de omstandigheden veranderd?


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #87 Gepost op: 5 augustus 2010, 18:21:09
De OM47.1 gaat OMS-meldingen rijden in de gemeente Ridderkerk. Dit als proef om te kijken of er meerwaarde is om een motor op een oms te laten rijden. OM staat trouwens voor OMS-motor :)


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #88 Gepost op: 5 augustus 2010, 19:42:30
Ofwel rijdt je niet, maar alleen naar een OMS ????
Als je de kost van een OMS vooral het aantal wil beperken moet je andere oplossingen zoeken en niet besparen op de veiligheid van je personeel en ze alleen op pad sturen.
Stuur dan de OVD ter plaatse bij een OMS of een TS maar niet 1 man op een motorfiets.

Wij rukken standaard uit met 2 TS en 1 RV + OVD bij een OMS, indien dit een loos alarm is krijgt de melder bij een herhaling gewoon een rekening met de kostprijs van de uitruk. Dus de eerste keer komen we voor niets (LOL) en de tweede keer kost het je centjes en zorg je er wel voor dat je systeem in orde is of dat je zelf een permanentie hebt.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #89 Gepost op: 5 augustus 2010, 20:33:48
Sowieso een motor, neem dan gewoon een auto. Daar kun je tenminste wat meer spullen in kwijt, zoals een watertankje en een paar grote blussers (ik noem maar iets).