Onderzoek: Recreatieveiligheid op de Zandmotor

Auteur Topic: Onderzoek: Recreatieveiligheid op de Zandmotor  (gelezen 7290 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AfstudeerderZM

  • Afstudeerder
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 12 maart 2013, 16:09:24
Hoi iedereen,

momenteel ben ik bezig met een afstudeeropdracht en mijn onderwerp is Recreatieveiligheid op de Zandmotor.
In het verleden zijn er verschillende incidenten geweest en vele daarvan zijn terug te vinden in de media of zijn via de officiële kanalen te documenteren.
Ik ben echter benieuwd naar de incidenten of bijna-incidenten die niet gedocumenteerd zijn. Die niet 'belangrijk' genoeg zijn voor de media, maar waar wel uit blijkt dat er nog andere risico's aanwezig zijn dan vastlopen op een eiland, verdwalen en sterke stromingen. Die niet terugkomen in de papierhandel van de Veiligheidsregio, de provincie of Rijkswaterstaat.

Ik zou het zeer op prijs stellen als u mij hiermee zou kunnen helpen. Te zien aan vorige berichten, zijn er voldoende mensen op dit forum aanwezig met goede kennis van zaken als het gaat om de Zandmotor.

Met vriendelijke groet,
AfstudeerderZM


Topictitel aangepast




Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2013, 19:29:02
Welkom hier!

Ik denk dat de Zandmotor een belangrijk item is op het gebied van strandveiligheid en ben ook blij dat er gedegen onderzoek naar wordt gedaan. Zelf ben ik niet operationeel betrokken bij inzetten in dit gebied en ik kan je dus niet aan directe informatie helpen.

Het lijkt mij voor een dergelijk onderzoek goed om ook veel informatie "uit het veld" te halen, daar zit namelijk echt de praktijkkennis over wat er zoal (bijna) misgaat en hoe men dit probeert te voorkomen. Ik weet niet in hoeverre je al bezig bent geweest met interviews e.d. van betrokken partijen?

Ik denk dat er bij de operationele onderdelen van deze diensten enorm veel (praktische) kennis te halen valt, het lijkt me dan ook zeker evident om dit mee te nemen in je onderzoek.

Succes met je onderzoek en ik ben benieuwd naar de resultaten! O0


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2016, 13:23:39
https://www.youtube.com/watch?v=BYsT2K8pbr0
De Telegraaf
Gepubliceerd op 25 jan. 2016
Citaat
De provincie Zuid-Holland waarschuwt wandelaars dat ze op de noordelijke kant van de Zandmotor ingesloten kunnen worden door de zee. Door harde wind en veel regen is er een nieuwe geul ontstaan. Hier zijn prachtige dronebeelden van gemaakt.
Samen sterk in de hulpverlening!


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2016, 14:10:00
Zou zeker is contact opnemen met de KNRM in Ter Heijde, de ReddingsBrigade Monster en de 's-Gravenzandse ReddingsBrigade. Deze zijn veel met de zandmotor en de veiligheid er om heen bezig en doen ook de alarm meldingen.
Pas is er een nieuwe geul daar ontstaan en gisteren verschenen er filmpjes van de reddingsbrigade waar in ze lietenz ien hoe hard het stroomde!

Succes met je onderzoek!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2016, 14:40:31
Mark. Het onderzoek begon bijna drie jaar geleden !


guest12562

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2016, 15:56:52
Overigens begreep ik dat de brandweer hier ook regelmatig naar toe uitrukt, zal eens kijken of ik daar een artikel van kan vinden.
Deze reactie is op die van Mark niet die van het onderzoek  ;)


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2016, 11:22:37
Citaat van: Thor link=msg=1402553 date=1453988431
Mark. Het onderzoek begon bijna drie jaar geleden !

 e050
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 30 april 2018, 17:15:11

Veilig genieten op de Zandmotor! | Provincie Zuid-Holland

Provincie Zuid-Holland
Gepubliceerd op 25 apr. 2018

Bezoekers van de Zandmotor kunnen veilig wandelen, zwemmen, sporten en genieten van de natuur. Om de veiligheid te checken vond een inspectie plaats op de Zandmotor.
Samen sterk in de hulpverlening!