Wanneer ben je een ervaren EHBO'er

Auteur Topic: Wanneer ben je een ervaren EHBO'er  (gelezen 41991 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #150 Gepost op: 15 maart 2013, 17:39:10
Natuurlijk is toestemming in de meeste gevallen gewenst/noodzakelijk maar het probleem bij dit onderwerp is dat het niet zo zwart/wit is als geschetst.

Het ging mij er vooral om, dat iedereen die dit topic leest begrijpt dat het uitgangspunt is: Wederrechtelijk tenzij er toestemming is.
Als ik jouw post lees, dan kon ik de conclusie trekken dat het omgekeerd is, terwijl het juist de uitzonderingen zijn.
Maar het gaat mij niet om het gelijk krijgen, dus laat ik verdere discussie achterwege om te voorkomen dat mensen die baat hebben bij dit topic afhaken. :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #151 Gepost op: 15 maart 2013, 17:39:34
Dat was de vraag die ik al mijn hoofd had. Als dit slachtoffer op het politiebureau komt om aangifte te doen van het feit dat een EHBO-er hem een naald in de arm heeft gestoken heeft, neemt een agent dan zonder meer de aangifte op of is er eerst overleg met bijvoorbeeld het OM of IGZ?
Tot enkele dagen geleden kende ik het IGZ niet, ik denk dat 99,9% van alle dienders het nog steeds niet kent... Als zo iemand aan de balie verschijnt zal er waarschijnlijk wel overlegd worden met een leidinggevende of justitie om te kijken hoe er gehandeld moet worden. Het lijkt mij dat de aangifte opgenomen hoort te worden, maar ik snap het ook als de gemiddelde diender daar eerst even overleg over wil voeren. :)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #152 Gepost op: 19 maart 2013, 17:48:55
Tot enkele dagen geleden kende ik het IGZ niet, ik denk dat 99,9% van alle dienders het nog steeds niet kent... Als zo iemand aan de balie verschijnt zal er waarschijnlijk wel overlegd worden met een leidinggevende of justitie om te kijken hoe er gehandeld moet worden. Het lijkt mij dat de aangifte opgenomen hoort te worden, maar ik snap het ook als de gemiddelde diender daar eerst even overleg over wil voeren. :)

De BIG wet is niet van toepassing, omdat de ehbo-er geen beoefenaar is  in de zin van de big-wet.
Blijft mishandeling ..........