De meewerkend voorman bij de brandweer....

Auteur Topic: De meewerkend voorman bij de brandweer....  (gelezen 6950 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 17 april 2005, 18:51:26
En bij ons dragen bevelvoerders  de zelfde bluskleding als de manschappen en is hij te herkennen aan de rode band om de witte helm. Manschappen hebben allemaal een zwarte helm. SVD heeft een witte helm met rode band en een geel hesje aan met SVD erop. En de ags draagt ook normale bluskleding maar heeft een groene helm op. 8)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 17 april 2005, 18:57:04
Hier hebben ze rode schouderstukken (zie foto). Hierbij ook nog het rijtje zoals ze die in Haaglanden gebruiken:

- Manschappen: normaal pak, witte helm
- Bevelvoerders: rode schouderstukken, witte helm met 1 rode streep
- Officier van dienst: oranje jas, witte helm met 2 rode strepen
- Commandant van dienst: gele jas, witte helm met 3 rode strepen
- Adviseur gevaarlijke stoffen: Groene jas, witte helm met 2 rode strepen
- Voorlichting, verbindingen, fotograaf: blauwe jas (fotograaf met witte helm).


bij ons is het hetzelfde volgens mij
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 17 april 2005, 19:01:08
Hier een rood hesje met roepnummer van de wagen en een rode band om de helm.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 17 april 2005, 19:03:45
trouwens deze foto (weer van bart ja sorry) ;D




dit zijn de manschappen incl bevelvoerder (2de auto van rechts is aalsmeer 612
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 17 april 2005, 19:07:29
Hier een rood hesje met roepnummer van de wagen en een rode band om de helm.
in Zeist gaat daar verandering in komen,daar krijgen ze nieuwe uitrukpakken en gaan ze ook met rode schouderstukken werken


Bart S

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 17 april 2005, 19:14:26
trouwens deze foto (weer van bart ja sorry) ;D
Voor degenen die em niet zien, het gaat om deze foto:
http://www.pbase.com/bart176/image/41753794

Op de een of andere manier werkt remote linking niet vanuit Pbase waar mijn foto's staan.

Groeten,

Bart


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #16 Gepost op: 17 april 2005, 19:48:47
foutje van mij de ags draagt een groene helm met 2 rode strepen ipv een witte helm
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


brw martijn

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 19 april 2005, 15:10:39
in Zeist gaat daar verandering in komen,daar krijgen ze nieuwe uitrukpakken en gaan ze ook met rode schouderstukken werken

In De Bilt en omgeving (volgens mij de hele brul) hebben we GEEN strepen op de helmen, wij hebben allemaal de zelfde pakken. Het werkt zo een OB of hoger die als eerste binnen komt of als eerste in de wagen zit gaat voorin zitten en alles wat daarna binnen komt van BWT t/m Adjunct-hoofdbrandmeester eerste klasse kan achter in zitten. Zitten wij dan nooit zonder OB's voor tweede of deeerde voertuig? nee want we hebben er genoeg. en het zal niet voorkomen dat er een wagen vol OB's weg gaat meestal zitten er 1 of uiterlijk 2 ob's of hoger achterin.

De bevelvoerders trekken een rood hesje aan die in het voertuig ligt met het wagen nummer erop en de OVD, CVD en commandant een groen hesje, politie blauw en ambu geel. Dit is zover ik weet in de hele brul zo, in iedergeval deze hele omgeving (binnensticht).


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 19 april 2005, 15:19:37
Hier (Wijk bij Duurstede) hebben ze pas nieuwe pakken aangeschaft. De bevelvoerder loopt hier nog gewoon met een rood hesje rond. Over de strepen op de helm ben ik nu niet meer zo zeker van  ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 19 april 2005, 19:15:45

In De Bilt en omgeving (volgens mij de hele brul) hebben we GEEN strepen op de helmen, wij hebben allemaal de zelfde pakken. Het werkt zo een OB of hoger die als eerste binnen komt of als eerste in de wagen zit gaat voorin zitten en alles wat daarna binnen komt van BWT t/m Adjunct-hoofdbrandmeester eerste klasse kan achter in zitten. Zitten wij dan nooit zonder OB's voor tweede of deeerde voertuig? nee want we hebben er genoeg. en het zal niet voorkomen dat er een wagen vol OB's weg gaat meestal zitten er 1 of uiterlijk 2 ob's of hoger achterin.

De bevelvoerders trekken een rood hesje aan die in het voertuig ligt met het wagen nummer erop en de OVD, CVD en commandant een groen hesje, politie blauw en ambu geel. Dit is zover ik weet in de hele brul zo, in iedergeval deze hele omgeving (binnensticht).


ik denk dat jouw medekorpslid en onze aankomend commandant jouw een ander verhaal kan vertellen.namelijk dat wij hier wel rode strepen op de helm hebben staan ::)