De meewerkend voorman bij de brandweer....

Auteur Topic: De meewerkend voorman bij de brandweer....  (gelezen 6973 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #20 Gepost op: 19 april 2005, 19:32:43
Gaan we niet een beetje offtopic? Niet dat ik er problemen mee heb overigens hoor....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #21 Gepost op: 19 april 2005, 19:36:28
Gaan we niet een beetje offtopic? Niet dat ik er problemen mee heb overigens hoor....
Waarom dan toch aangeven  ???


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #22 Gepost op: 19 april 2005, 19:42:14
Waarom dan toch aangeven  ???

Puur ter info. Wat eenieder ermee doet moet ie zelf weten....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 19 april 2005, 19:50:16
Gaan we niet een beetje offtopic? Niet dat ik er problemen mee heb overigens hoor....
nee hoor,deze discussie vloeit uit naar aanleiding van jouw beginbericht  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 19 april 2005, 20:19:18

In De Bilt en omgeving (volgens mij de hele brul) hebben we GEEN strepen op de helmen, wij hebben allemaal de zelfde pakken. Het werkt zo een OB of hoger die als eerste binnen komt of als eerste in de wagen zit gaat voorin zitten en alles wat daarna binnen komt van BWT t/m Adjunct-hoofdbrandmeester eerste klasse kan achter in zitten. Zitten wij dan nooit zonder OB's voor tweede of deeerde voertuig? nee want we hebben er genoeg. en het zal niet voorkomen dat er een wagen vol OB's weg gaat meestal zitten er 1 of uiterlijk 2 ob's of hoger achterin.

De bevelvoerders trekken een rood hesje aan die in het voertuig ligt met het wagen nummer erop en de OVD, CVD en commandant een groen hesje, politie blauw en ambu geel. Dit is zover ik weet in de hele brul zo, in iedergeval deze hele omgeving (binnensticht).



Of het bij jullie zo is of niet....hier in Terneuzen is het precies hetzelfde.... ;)


brw martijn

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 20 april 2005, 10:35:05
ik denk dat jouw medekorpslid en onze aankomend commandant jouw een ander verhaal kan vertellen.namelijk dat wij hier wel rode strepen op de helm hebben staan ::)

daar voor zei ik ook al in iedergeval mijn regio en ik weet dat ze in eemnes inderdaad laten we zeggen strakere lijnen hebben ook omtrend uitrukken, niet dat het verkeerd is hoor. Hebben jullie wel rode vestjes als bevelvoerder?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 20 april 2005, 19:02:58
daar voor zei ik ook al in iedergeval mijn regio en ik weet dat ze in eemnes inderdaad laten we zeggen strakere lijnen hebben ook omtrend uitrukken, niet dat het verkeerd is hoor. Hebben jullie wel rode vestjes als bevelvoerder?
jouw regio is nu ook mijn regio  ;D
ja de bevelvoerder heeft bij ons ook een rood vestje aan,plus een rode band op de ademluchtfles met  de B en voertuignummer  ;)


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #27 Gepost op: 20 april 2005, 19:08:50
Hier in haaglanden is toendertijd gebleken dat de leidinggevende soms zeer slecht te zien of te vinden waren, vandaar dat ze nu deze samenstellinge hebben.

Ik zal overigens nog proberen wijs te maken dat het nog beter is als de ovd een oranje helm krijgt, de cvd een gele helm en de fotograaf een blauwe want deze kleuren zijn wel te krijgen bij gallet.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen