Dodelijke aanrijding met politieauto Noord Brabantlaan - Eindhoven 15-03-2013

Auteur Topic: Dodelijke aanrijding met politieauto Noord Brabantlaan - Eindhoven 15-03-2013  (gelezen 35605 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Ik denk dat het wijs is dat ook HIER het onderzoek wordt afgewacht alvorens met welke vingers dan ook in enige richting gaan wijzen.

Of het nu richting het kamp is of richting het AT maakt niets uit wat gebeurd is is op zich al triest genoeg ik zou met geen van de betrokkenen willen ruilen.

Ook kan ik me de reacties van omwonenden heel goed voorstellen denk dat ik zelf ook wel van de toren had geblazen wat mij in een voorkomend geval niet abnormaal lijkt, tenslotte is het bij verbaal uiten gebleven en als diender zou ik dat zien als stoomafblazen hoe raak sommige opmerkingen ook geweest zullen zijn.
Natuurlijk zullen de betrokken leden van het AT niet op opmerkingen wachten en hebben ook zij niet om het ongeval gevraagd.

Uit ervaring weet ik dat omstanders, ja ook zij die pas later aankomen, altijd precies weten goe hard je hebt gereden, dat je niet hebt geremd, dat je "harses met een hamer ingeslagen zou moeten worden" enz... enz...
Omstander hebben de onhebbelijke eigenschap alles aan te dikken en als je hen een dag later vraagd wat zij nu exact gezien hebben.... dan blijven velen het antwoord schuldig.
In mijn geval wist een omstander te melden dat ik zeker 80 km/u had gereden toen ik een kind aanreed en nooit geremd had.
Uit onderzoek bleek dat ik weldegelijk geremd had en onder de meest idelae omstandigheden nooit sneller gereden kon hebben dan 40 km/u. (Vmax. 50 km/u)
Met andere woorden wat omstander roepen daar heb ik geen boodschap aan, ik wil het uit de feiten kunnen halen en dus uit het onderzoek. Netjes en domweg afwachten dus.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


guest14264

  • Gast
Lokatie: http://maps.google.nl/?ll=51.438668,5.432407&spn=0.002852,0.008256&t=h&z=18&layer=t

Met een beetje geluk kunnen ze de beelden van de camera's opvragen van het oude bank gebouw (links wit hoekkig pand).


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
In mijn geval wist een omstander te melden dat ik zeker 80 km/u had gereden toen ik een kind aanreed en nooit geremd had.
Uit onderzoek bleek dat ik weldegelijk geremd had en onder de meest idelae omstandigheden nooit sneller gereden kon hebben dan 40 km/u. (Vmax. 50 km/u)

Tikkie toe op de vluchtstrook met alles aan, getuigen zeiden:"Hij reed gewoon 80km/h". Vreemd genoeg bonden ze in toen de tacho uitwees dat ik maar 25km/h reed.
Emoties doen vreemde dingen met de mensen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


guest14264

  • Gast
Daarom, gewoon even onderzoek afwachten, wellicht kom er totaal iets onverwachts uit...


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Tikkie toe op de vluchtstrook met alles aan, getuigen zeiden:"Hij reed gewoon 80km/h". Vreemd genoeg bonden ze in toen de tacho uitwees dat ik maar 25km/h reed.
Emoties doen vreemde dingen met de mensen.

Daarom ook hoop ik dat de betrokkenen de uitlatingen van de omstanders kunnen relativeren, het is niet meer of minder dan stoomafblazen uiteindelijk is er wel een dodelijk slachtoffer te betreuren en dat doet nu eenmaal hele rare dingen met mensen. Zolang het alleen verbaal is ... niet te zwaar aan tillen (natuurlijk is het een trap na) en alle oogjes richten op de feiten.

In dit topic neigen we eigelijk het zelfde te doen maar nu richting omstanders en het SO, wat ik me ook kan voorstellen maar feitenlijk niks beter is dan wat de omstanders doen richting het AT
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
http://www.politie.nl/nieuws/2013/maart/15/09-ehv-dodelijke-aanrijding.html

Bromfietster omgekomen bij aanrijding met politieauto
Laatste update: 15-03-2013 | 17:06 Woordvoering: Oost-Brabant Eindhoven  
Bij een aanrijding met een politieauto is vrijdagmiddag een 18-jarige vrouw uit Eindhoven om het leven gekomen.
Aanrijding
Ze werd kort na 13.00 uur op de Noord-Brabantlaan aangereden toen ze daar op haar brommer reed, en overleed te plaatse. De onopvallende politieauto was op weg naar een melding in Bergeijk en reed met zwaailicht en sirene over de busbaan. Omwille van de onafhankelijkheid wordt het onderzoek naar de aanrijding uitgevoerd door de Rijksrecherche.
Melding Bergeijk
De agenten waren op weg naar een melding in Bergeijk. Een verwarde man had rond 11.00 uur de politie gebeld en gezegd dat hij een pistool had. Hij zou daarmee op agenten gaan schieten als ze hem zouden proberen aan te houden. De politie is naar hem op zoek gegaan en trof hem rond 13.30 uur aan op de Kerkstraat. De 51-jarige verwarde man uit Bergeijk is aangehouden en meegenomen naar het bureau voor verder onderzoek. Er is geen pistool aangetroffen.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


guest14264

  • Gast
Kom net thuis uit Den Bosch, het is behoorlijk druk in de stad omdat het verkeer omgeleid word. Politie heeft de Noord-Brabantlaan t.h.v het ongeval compleet afgesloten met anti kijkersdoeken.


guest14264

  • Gast
Citaat

EINDHOVEN - De 18-jarige Memphis van Veen uit Eindhoven is vrijdagmiddag overleden nadat ze geschept werd door een onopvallende politieauto. Het ongeluk gebeurde kort na een uur 's middags op de kruising van de Noord Brabantlaan en de Welschapsedijk.

Het slachtoffer zou in de buurt van de plaats van het ongeval wonen. Ze studeerde verpleegkunde aan de Fontys in Eindhoven.

Arrestatieteam onderweg
Een arrestatieteam van de politie was met spoed onderweg vanwege een noodoproep over een verwarde man in Bergeijk met een pistool. Daarbij reed de politie in een onopvallende auto over de busbaan toen het meisje op de brommer onverwacht overstak. De politiewagen reed met zwaailichten en sirenes aan.

Op de Noord Brabantlaan werd een tent neergezet met daarin het lichaam van de vrouw. De straat is afgezet. De scooter ligt beschadigd op de weg. Er zijn schotten geplaatst om kijkers op een afstand te houden.

Politie uitgescholden: 'Ze reden als idioten'
Veel mensen verzamelden zich bij de plek van het ongeluk. Daarbij werd de politie uitgescholden door omstanders. De politie heeft geprobeerd ze te kalmeren. "Ze hebben als idioten over de busbaan gereden", aldus een boze ooggetuige vlak na het ongeluk tegen Omroep Brabant. "Dit ongeluk was nooit gebeurd als ze goed hadden opgelet."

Ook een student die in de buurt was zag de wagen met zeer hoge snelheid voorbijrijden. "Ik werd er gewoon bang van." Een andere ooggetuige, Dennis, zag meerdere wagens met hoge snelheid voorbij scheuren. "Een stuk of zes, zeven. De vrouw op de scooter reed door groen en een van de wagens reed er vol op. Alleen de wagen die de aanrijding veroorzaakte stopte, de rest reed door."

Onderzoek door Rijksrecherche
De leden van het arrestatieteam zijn opgevangen op het hoofdbureau. Het onderzoek is in handen van de politiekorps Zeeland en West-Brabant en de Rijksrecherche. Het is standaardprocedure dat een ongeluk waarbij de politie betrokken is niet door het eigen korps wordt onderzocht.

Op condoleancesite Mensenlinq is inmiddels een condoleanceregister voor Memphis geopend.
Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/190237842/Arrestatieteam+politie+schept+scooter+in+Eindhoven,+Memphis+van+Veen+%2818%29+dood+.aspx

Staan ook een flink aantal beelden/audio waaronder interview met beladen omwonende en getuigen.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Op een foto welke een passant gemaakt heeft op het kruispunt Mathildelaan-glaslaan is de uitruk van het AT te zien,foto staat op de website van Omroep Brabant.
Op de foto is goed te zien dat een BMW 5 serie van het AT het kruispunt voor rechts uit de richting Steenstraat heeft geblocked terwijl de rest van de wagens over de kruising blazen.Als ik het ooggetuigeverslag op Omroep Brabant hoor is dat op de ongevalskruising Noord Brabantlaan/Welschapsedijk ook gebeurd,de ooggetuige meld dat de VW Passat van het team stopt en de BMW hem voorbij rijd.
Kan uiteraard niet oordelen over de situatie ter plekke dat moet het onderzoek uitwijzen.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Uitgaande van de zichtbare schade aan beide voertuigen is er in ieder geval geen 200 gereden, en zelfs 120 geloof ik niet. Ik heb al heel wat aanrijdingen gezien met brommers en motoren,en als je die met echt hoge snelheid raakt is je auto ook plat,en niet alleen beschadigd zoals in deze foto's.