Dodelijke aanrijding met politieauto Noord Brabantlaan - Eindhoven 15-03-2013

Auteur Topic: Dodelijke aanrijding met politieauto Noord Brabantlaan - Eindhoven 15-03-2013  (gelezen 35617 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Lid arrestatieteam veroordeeld voor veroorzaken dodelijk ongeval in Eindhoven

​De rechtbank Oost-Brabant heeft zojuist een politieagent van het arrestatieteam veroordeeld voor overtreding van de Wegenverkeerswet. De man veroorzaakte in maart 2013 een ongeval in Eindhoven waarbij een jonge vrouw om het leven kwam. Hij krijgt een voorwaardelijke rijontzegging van zes maanden.
De politieagent ging op 15 maart op een levensbedreigende situatie af die directe hulp van het arrestatieteam vroeg. De man reed met zijn auto op de busbaan van de Noord-Brabantlaan in Eindhoven en maakte deel uit van een colonne van meerdere politieauto’s. Bij de kruising met de Welschapsedijk en Zeelsterstraat botste zijn auto tegen een overstekende vrouw op een scooter. Ze overleed aan haar verwondingen.
Bron


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1180831 date=1372957455
Wat een walgelijke advocaat met ze "Dan mag je kennelijk verwachten dat ze iemand doodrijden"
Wat is daar mis mee? De werkgever van deze agent kan dan antwoorden dat het inderdaad mogelijk is dat iemand overlijdt en dat dit een van te voren ingecalculeerd risico is. Dat durven ze alleen niet.  :(

Iemand een idee hoeveel doden of gewonden met blijvend letsel er zijn na een aanrijding met iemand van een AT? Dan heb ik het over onschuldige omstanders en niet crimineel Kees die na een achtervolging de vangrail in gaat.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik niet, jij?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Triest, voortaan maar melden: Ja, we zitten vast in de file dus we komen later voor de schietpartij? Nee, als de burger het zo wil dan mogen ze wat mij betreft het ook krijgen. Maar ze mogen niet klagen wanneer ze niet geholpen worden als de burgers erom vragen. Dat de colone over de busbaan reed had wel een reden. Ze zullen ook OGS aan hebben gehad?


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Triest, het blijft in mijn ogen een vervelende samenloop van omstandigheden met wel heel dramatische afloop.
Natuurlijk wordt er vrij stevig gereden in een treintje en daardoor blijf je altijd afhankelijk van de oplettendheid van de medeweggebruikers maar met een blok bouw je de maximaal mogelijke veiligheid in. Meer kun je niet doen. Het is een keuze die je maakt t.o.v. de aanrijtijden.
Hopelijk voor de toekomst is het mogelijk de verkeerslichten te beïnvloeden.


marko

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Waarom rijden de AT's niet in opvallende voertuigen of in één voertuig zoals in vele landen de "SWAT" eenheden doen?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: SniperEye link=msg=1342044 date=1428400659
Waarom rijden de AT's niet in opvallende voertuigen of in één voertuig zoals in vele landen de "SWAT" eenheden doen?
Omdat dan de opkomsttijd te lang wordt, en AT leden voeren vaak acties uit waarbij ze tot op het laatste moment onopvallend willen blijven. En zo kan ik nog wel een aantal redenen benoemen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Inmiddels is bekend dat zowel door de verdediging als door de officier van justitie hoger beroep is ingesteld. Dat laatste is volgens mij vrij bijzonder: het gebeurt niet vaak dat een officier van justitie hoger beroep instelt omdat hij het niet eens is met de veroordeling van een verdachte.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
In het politie mag verkeersregels overtreden topic staat ook een discussie over dit onderwerp:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=54552.msg1341442#msg1341442
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.