Dodelijke aanrijding met politieauto Noord Brabantlaan - Eindhoven 15-03-2013

Auteur Topic: Dodelijke aanrijding met politieauto Noord Brabantlaan - Eindhoven 15-03-2013  (gelezen 35621 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KeesZ

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Hoe hard ze ook reden, het is en blijft gewoon een ongeluk zonder opzet  ;)

Maar ik vind het wel knap dat ze een auto met gillende sirene op een busbaan (dus redelijk rustig qua verkeer) niet gezien heeft. Misschien had ze oordopjes in? Reactie van de familie op het eerste moment kan ik mij nog voorstellen, maar dan vanuit de emotie. En wat is 'als idioten rijden'? Als ik 60 rij waar ik 50 mag kan het al veel te snel lijken.
Nikon :-)


guest14264

  • Gast
Op een foto welke een passant gemaakt heeft op het kruispunt Mathildelaan-glaslaan is de uitruk van het AT te zien,foto staat op de website van Omroep Brabant.
Op de foto is goed te zien dat een BMW 5 serie van het AT het kruispunt voor rechts uit de richting Steenstraat heeft geblocked terwijl de rest van de wagens over de kruising blazen.Als ik het ooggetuigeverslag op Omroep Brabant hoor is dat op de ongevalskruising Noord Brabantlaan/Welschapsedijk ook gebeurd,de ooggetuige meld dat de VW Passat van het team stopt en de BMW hem voorbij rijd.
Kan uiteraard niet oordelen over de situatie ter plekke dat moet het onderzoek uitwijzen.

Welke foto? Ik zie namelijk geen foto van een passant of voetuig dat kruising blokkeert.


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
De rest reed gewoon door......tsja,een verwarde man is kennelijk toch belangrijker dan de verschrikking die is aangericht,ik blijf het tóch vreemd vinden! We hebben het hier toch over een mens!


guest14264

  • Gast
De rest reed gewoon door......tsja,een verwarde man is kennelijk toch belangrijker dan de verschrikking die is aangericht,ik blijf het tóch vreemd vinden! We hebben het hier toch over een mens!

Ben benieuwd naar het onderzoek, volgens de politie betrof het 1 wagen.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
De rest reed gewoon door......tsja,een verwarde man is kennelijk toch belangrijker dan de verschrikking die is aangericht,ik blijf het tóch vreemd vinden! We hebben het hier toch over een mens!

Je moet het stuk waar dit staat nog een keer goed lezen;
de auto's van het AT reden in colonne waarbij de auto die voorop reed de kruising blockte zodat de rest kon doorrijden.
De auto die het block zet sluit dan weer achteraan.
Dit was volgens het stuk vanmiddag ook gedaan tot aan het fatale ongeval.
Dat bedoelen ze met "doorrijden" over de kruisingen.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
De rest reed gewoon door......tsja,een verwarde man is kennelijk toch belangrijker dan de verschrikking die is aangericht,ik blijf het tóch vreemd vinden! We hebben het hier toch over een mens!
Hmm, ik lees een selectieve quote, bewust?....  :-X
Het ging om een verwarde man met een pistool, dat is toch wat gevaarlijker....

Wat wil je dan dat ze doen, met z'n allen eromheen gaan staan en elkaars hand vast houden? De enige hulp die voor het slachtoffer noodzakelijk had kunnen zijn is afkomstig vanuit de ambu, het MMT en het ziekenhuis, verder kunnen ze, hoe naar ook, weinig meer doen.

Bovendien is de dreiging, een verwarde man met een pistool ook iets waarbij mensenlevens potentieel ernstig in gevaar zijn en dus valt het best uit te leggen dat het grootste deel van het team wel door rijd naar die inzet. Ik neem aan dat de achtergebleven leden meteen alle noodzakelijke hulptroepen hebben ingeschakeld.

Het is en blijft een vreselijk ongeluk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


guest14264

  • Gast
Ter aanvulling, het persbericht van de verwarde man

Citaat
BERGEIJK - De politie heeft vrijdagmiddag rond halftwee een verwarde man van 51 jaar aangehouden in de Kerkstraat in Bergeijk. Rond elf uur belde hij met de politie met een mededeling dat hij een pistoool had en op agenten zou gaan schieten als ze hem aan zouden proberen te houden.

De politie ging naar hem op zoek en troffen de man uit Bergeijk vervolgens aan in de Kerkstraat. Hij is aangehouden en meegenomen naar het bureau voor onderzoek. Er werd geen pistool aangetroffen.

Vrouw aangereden
Een 18-jarige vrouw uit Eindhoven werd aangereden door een arrestatieteam dat op weg was naar Bergeijk vanwege de verwarde man. Zij overleed na de aanrijding.  
Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/190253702/Verwarde+man+%2851%29+uit+Bergeijk+opgepakt+na+bedreiging+politie.aspx


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Op een foto welke een passant gemaakt heeft op het kruispunt Mathildelaan-glaslaan is de uitruk van het AT te zien,foto staat op de website van Omroep Brabant.
Op de foto is goed te zien dat een BMW 5 serie van het AT het kruispunt voor rechts uit de richting Steenstraat heeft geblocked terwijl de rest van de wagens over de kruising blazen.Als ik het ooggetuigeverslag op Omroep Brabant hoor is dat op de ongevalskruising Noord Brabantlaan/Welschapsedijk ook gebeurd,de ooggetuige meld dat de VW Passat van het team stopt en de BMW hem voorbij rijd.
Kan uiteraard niet oordelen over de situatie ter plekke dat moet het onderzoek uitwijzen.
Heb je een link naar die foto?


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Foto stond op de fotoserie van Omroep Brabant rond 16,00 maar is inmiddels verwijderd weet niet waarom.


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Citaat
Bron: renevanhoof renévanhoof 21s / Omroep brabant Journalist
Politie zegt dat onopvallende politie auto met zwaailicht door rood licht mag rijden, politie Zeeland onderzoekt dodelijk ongeluk Eindhoven
Kan best zijn maar dat zal dan wel stapvoets moeten zijn en dat zie ik vaak niet gebeuren.