Info opleiding Allround Politiemedewerker

Auteur Topic: Info opleiding Allround Politiemedewerker  (gelezen 7053 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2013, 12:55:57
Hallo allemaal!!! :)

Om te beginnen alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Ik ga beginnen in Den Haag en blijf daar ook ;).
Mijn vraag over het veranderen van korps was/is puur informatief. Dus nee, ik wil en zal niet veranderen van korps! Ik betrap mezelf er namelijk ook dat ik over elk onderwerp wat maar met de politie te maken heeft, niet genoeg kan weten. En ik was benieuwd hoe het nu met die 'herenakkoord"gesteld is met de nationale politie.
Ik had ook begrepen dat de eerste 8 maanden nog niet de regel van kwartielen telt. Dus de eerste 8 maanden is het alleen op de academie, al hoorde ik dat er een snuffelstage is van 4 weken, klopt dit? En wat moet ik me erbij voorstellen? Tevens ben ik benieuwd of je in uniform naar de PA moet reizen of dat je elke dag omkleed op de PA? En is het te doen met het openbare vervoer naar de PA vanuit het station Holland Spoor?



Alvast bedankt voor jullie informatie en hulp:)

De nieuwe opleiding bestaat niet meer uit Kwartielen, maar uit zogenaamde Tertielen. De eerste acht maanden (incl. 4 weken snuffelstage) staat voor Tertiel 1. In de snuffelstage zul je aan enkele gebieden van het politiewerk 'snuffelen'. Bij Service en Intake, Opsporing en de Basis politiezorg. In Tertiel 2 kon je bewapend terug om je competenties nog meer uit te breiden.

Iedere student op de PA krijgt een kledinglocker. Je komt dus gewoon in burger naar de PA, aldaar kun je jezelf omkleden.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2013, 14:12:39
Hallo allemaal!!! :)

Om te beginnen alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Ik ga beginnen in Den Haag en blijf daar ook ;).
Mijn vraag over het veranderen van korps was/is puur informatief. Dus nee, ik wil en zal niet veranderen van korps! Ik betrap mezelf er namelijk ook dat ik over elk onderwerp wat maar met de politie te maken heeft, niet genoeg kan weten. En ik was benieuwd hoe het nu met die 'herenakkoord"gesteld is met de nationale politie.
Ik had ook begrepen dat de eerste 8 maanden nog niet de regel van kwartielen telt. Dus de eerste 8 maanden is het alleen op de academie, al hoorde ik dat er een snuffelstage is van 4 weken, klopt dit? En wat moet ik me erbij voorstellen? Tevens ben ik benieuwd of je in uniform naar de PA moet reizen of dat je elke dag omkleed op de PA? En is het te doen met het openbare vervoer naar de PA vanuit het station Holland Spoor?



Alvast bedankt voor jullie informatie en hulp:)

Dus jij begint in mei op de PA in Den Haag? In dat geval zullen wij bij elkaar in de klas komen  :)


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #12 Gepost op: 6 april 2015, 14:43:46
Drie weken geleden heeft het YouTube-kanaal van de Politieacademie een voorlichtingsfilmpje geplaatst over de opleiding Allround Politiemedewerker. Zou er dan binnenkort daadwerkelijk wat gaan gebeuren........ ^-^

https://www.youtube.com/watch?v=HTyUeHHKWFY

Politieacademie
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #13 Gepost op: 11 april 2015, 22:41:30
Citaat van: PWB link=msg=1341857 date=1428324226
Drie weken geleden heeft het YouTube-kanaal van de Politieacademie een voorlichtingsfilmpje geplaatst over de opleiding Allround Politiemedewerker. Zou er dan binnenkort daadwerkelijk wat gaan gebeuren........ ^-^

http://www.youtube.com/watch?v=HTyUeHHKWFY

Politieacademie

yup! je had gelijk.
eat or be eaten