z.s.m. beveiligingspapieren halen

Auteur Topic: z.s.m. beveiligingspapieren halen  (gelezen 4977 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jessetendam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Gepost op: 18 maart 2013, 22:54:11
Hallo,

Ik heb vorig jaar het theoriegedeelte van de opleiding beveiliger 2 gehaald. Ik had ondertussen bij de politie gesolliciteerd en de gehele procedure doorlopen t/m het korpsgesprek, toen werd duidelijk dat ik werd aangenomen en dat ik in mei of oktober zou kunnen beginnen mits ik de medische keuring en het antecedentenonderzoek positief af zou ronden. Omdat ik toezegging had om aan de opleiding te beginnen ben ik geen stage gaan lopen voor de opleiding beveiliging, omdat ik dan een half jaar lang bij een school zou komen te staan zonder een cent te verdienen. En aan het diploma zou ik bij de politie niks hebben. Ik heb toen besloten te gaan werken in een magazijn in mijn woonplaats. Nu heb ik een aantal dagen terug een brief gekregen dat ik niet kan beginnen aan de opleiding aan de politieacademie omdat er geen opleidingsplaatsen meer zijn. Nu wil ik graag z.s.m. mijn beveiligingspapieren halen zodat ik in de beveiliging aan het werk kan. Ik wil nu proberen via een groot beveiligingsbedrijf mijn praktijkervaring (betaald) op te doen en zo snel mogelijk praktijkexamen te doen. Even voor de duidelijkheid, ik heb het theoriegedeelte al gehaald dus ik ben voor het bedrijf volledig inzetbaar. Denken jullie dat dit aantrekkelijk is voor een beveiligingsbedrijf?




Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2013, 01:48:29
Neem even contact op met The Security Company, ik ben hier zelf werkzaam voor (en heb via hen alle benodigde papieren behaald).
Zij kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen (al moet je wel even kijken of de werkzaamheden bij je passen).

Op dit moment ben ik zelf bezig met mijn praktijkervaring voor beveiliger 2 bij TSC, er is nu een grote groep bezig die toevallig net als jij even ver zijn.

www.tsc.nl


tuinkabouter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2013, 01:58:29
Ik lees in je verhaal dat je bent weggegaan bij je school. Ik neem aan dat je bedoelt dat je bent uitgescheven?

Stage lopen is onder die omstandigheden niet mogelijk. Je moet ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling. De onderwijsinstelling moet een praktijkovereenkomst (BPV overeenkomst) opstellen. Anders ben je geen leerling en kan je geen stagiair zijn.

Het verstandigst zou volgens mij zijn om terug naar je oude school te gaan. Omdat je daar de theorie hebt afgerond. Ga je bij een andere onderwijsinstelling verder, loop je kans dat men jou de MBO vakken opnieuw verplicht stelt. Vakken zoals Nederlands, Engels, rekenen en loopbaan en burgerschap. Bovendien betere begeleiding dan bij de bedrijfsbeveiligingsdienst van een ROC kan je als stagiair niet hebben. Bij heel veel beveiligingsbedrijven is er vaak maar 1 praktijkopleider en die heeft nooit tijd.

Een andere optie is informeren bij beveiligingsbedrijven of zij zelf mensen opleiden. Dus een BBL variant (beroepsbegeleidende leerweg). Dan leer je verder bij de school waar jou leerbedrijf een overeenkomst mee heeft en mag je bij dat bedrijf je BPV doen. In dat geval ben je werknemer bij dat bedrijf.

Omdat veel scholen studenten pas op stage sturen als zij de theorie hebben gehaald, is dat niet heel bijzonder. Het komt wel voor dat stagiairs voor 1 of meerdere vakken op herexamen moeten. Die tijd is gewoon ingecalculeerd. Mijn ervaring is dat de stagiairs vaak gewoon voltijd beschikbaar zijn. Alleen is er niet altijd voldoende werk waardoor niet alle stagiairs volledig ingezet worden. Maar dit kan per bedrijf verschillen natuurlijk.

Heb je een rijbewijs, heb je eigen vervoer, woon je in de buurt van je werkplek, heb je ehbo, bhv, dan ben je natuurlijk erg interessant als stagiair. Maar veel hangt ook af van uitstraling, attitude, motivatie etc. van de stagiair.


Jessetendam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2013, 18:49:23
Ik heb een beveiligingsbedrijf gebeld hier uit de buurt, en ik kan volgende week donderdag langskomen voor een gesprek!
Dan hoop ik te horen dat ik bij hen een bbl-opleiding kan gaan volgen met vrijstelling van de theorie. Ik weet alleen niet of dat mogelijk is.
Anders die ene dag in de week naar school maar voor lief nemen, toch?