Acties volgen m.b.v. computer

Auteur Topic: Acties volgen m.b.v. computer  (gelezen 8156 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #10 Gepost op: 20 april 2005, 12:12:57
Da's mooi Henk . . . . . dan blijf ik dus in het systeem staan . . . . .  ;)

Thanks!


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #11 Gepost op: 20 april 2005, 18:18:55
Komend najaar gaat de alarmering over naar het KWC te Den Helder. Lijkt me vrij logisch dat dan na enige tijd ook de mobilofoon van de toren in Ouddorp wordt verwijderd. Op de verkeersposten zullen dan lichtkranten of piepers gebruikt worden zodat men ook bij een vergeten telefoontje weet dat er een reddingboot is gealarmeerd.

Kees


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 20 april 2005, 20:51:02
Komend najaar gaat de alarmering over naar het KWC te Den Helder. Lijkt me vrij logisch dat dan na enige tijd ook de mobilofoon van de toren in Ouddorp wordt verwijderd. Op de verkeersposten zullen dan lichtkranten of piepers gebruikt worden zodat men ook bij een vergeten telefoontje weet dat er een reddingboot is gealarmeerd.

Kees


Een lichtkrant lijkt jou logisch... :o

Leg eens uit: voor wie, welke vergeten telefoontjes welke mobilofoon...

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #13 Gepost op: 20 april 2005, 21:22:43
Ook op het KWC werken mensen en ook daar kan er dus bij een 112 melding wel eens iets tussendoor schieten. Scannertje mee laten lopen op alarmeringsfrequentie gaat niet meer dus kwestie van lichtkrant of pieper op de verkeerspost zodat je altijd weet welke boot er wanneer het water op gaat.
Beetje lullig als er iets in je gebied opdoet waar je niet vanaf weet of wat je mogelijk al hebt afgedaan met de reddingsbrigade als een afgedreven strandbal.
KNRM stations Ouddorp en Stellendam worden nu nog gealarmeerd vanaf de vuurtoren van Ouddorp via redbrig kan. 3 (ook handig in de zomer voor verkeer met de Ouddorpse Reddingsbrigade). Deze set is van de KNRM en zal dus in de toekomst zeer waarschijnlijk worden teruggetrokken omdat de noodzaak hiertoe niet meer aanwezig is.

Kees


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 20 april 2005, 22:47:24
Een P2000 (monitor)pieper lijkt me in dat geval een goede oplossing. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat de kustwacht een alarmering vergeet door te zetten. Ik heb ze er nog niet op kunnen betrappen.

Henk


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #15 Gepost op: 20 april 2005, 23:30:20
Een P2000 (monitor)pieper lijkt me in dat geval een goede oplossing. Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat de kustwacht een alarmering vergeet door te zetten. Ik heb ze er nog niet op kunnen betrappen.

Henk

Zelfs het tegendeel komt voor;

Zaterdag ging de Harder (station Noordland-Binnen) na alarmering naar Scherpenisse voor een duikongeval, later ook gevolgd door de Koopmansdank van het station Noordland-Buiten.

Den Helder was verbaasd dat de Koopmansdank ook op die melding ging varen omdat zij hen geen alarm hadden gegeven ( ook al hebben ze nog dezelfde alarmcode, vandaar  ;) )   

Ze mochten dan even uitvaren maar het was eigenlijk niet van harte, bleek uit de reactie van Den Helder.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 21 april 2005, 10:53:24
Zelfs het tegendeel komt voor;

Zaterdag ging de Harder (station Noordland-Binnen) na alarmering naar Scherpenisse voor een duikongeval, later ook gevolgd door de Koopmansdank van het station Noordland-Buiten.

Den Helder was verbaasd dat de Koopmansdank ook op die melding ging varen omdat zij hen geen alarm hadden gegeven ( ook al hebben ze nog dezelfde alarmcode, vandaar  ;) )   

Ze mochten dan even uitvaren maar het was eigenlijk niet van harte, bleek uit de reactie van Den Helder.

MM, ja het "doelmatig inzetten van mens en middelen" is dan ook een van de kerntaken van de kustwacht. Kom daar niet aan, dat heb ik ook al eens gemerkt toen ik de brandweer op de hoogte stelde dat wij een jachie er al achter hadden en wat mij betreft de reddingsbrigade thuis kon blijven, met een boze kustwacht aan de lijn als gevolg. "Jij meldt geen eenheden van ons af!"  >:(   >:(


Oke, oke!  :-[

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #17 Gepost op: 21 april 2005, 16:12:34
De KNRM is autonoom, dus de schipper beslist.
Vandaar ook dikwijls voor, tijdens of na een melding een telefoontje met de schipper vanaf een verkeerspost zodat die kan beslissen hoe en met welk vaartuig zijns inziens de beste oplossing is.
En vergeten om een verkeerspost telefonisch in te lichten dat men alarm heeft gemaakt voor een reddingboot in het gebied komt meer voor.
Overigens kan ook de politie of de schipper beslissen tot alarmering van een reddingboot via het RAC.
Dat wordt dus in de toekomst via het KWC. We zien vanzelf hoe dat gaat lopen.

Kees


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #18 Gepost op: 21 april 2005, 16:20:17
Peter, is dat niet erg kwetsbaar? Overigens draai ik voor de hobby met tinytrack.

Kees

Kees ik had ff over je berichtje ingelezen..
wat is precies kwetsbaar. ?
wat is tinytrack ?

Is het misschien een idee om met meerdere mensen een netwerk met informatie systemen, zodat we met z'n allen de inzetten kunnen volgen met behulp van de een computer..?


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #19 Gepost op: 21 april 2005, 16:30:20
Tinytrack is een miniuitvoering van een AutomaticPostionReportingSystem module veel gebruikt door radioamateurs, is simpel aan elke zender te koppelen en vervolgens bijv. met UIView op de puter te volgen. www.byonics.com en welcome.to/uiview
Het lijkt me dat een positiemeldingmodule en gekoppelde systemen op een snelle boot goed tegen een stootje moeten kunnen, vandaar.

Kees