GRIP 3 supportersrellen Feyenoord-Ajax - Rotterdam 17-04-2005

Auteur Topic: GRIP 3 supportersrellen Feyenoord-Ajax - Rotterdam 17-04-2005  (gelezen 9242 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 19 april 2005, 08:45:49
Inderdaad vrij idioot allemaal, maar ik vond het niet zo heel erg. Ik heb leuke plaatjes kunnen schieten.
Dat het voor mij persoonlijk leuk is, weegt natuurlijk niet op tegen alles wat hier niet leuk aan is!

Mijn foto's zijn te zien op:
http://maarten.chrisdejongh.nl/ajaxsupporters/index.html


Zeg maarten,

dat ik de ik voor me zelf hoor....
waarom denk je dat de name er niet bij staan van de fotografen die er geweest zijn....
 Als je begrijp wat ik bedoel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 19 april 2005, 15:00:38
Sorry  :-[

Ik had dat niet helemaal begrepen en zag het als een grap.
Ik zal het niet meer doen.
(check ook ff je email a.u.b.)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 19 april 2005, 18:38:08
Sorry  :-[

Ik had dat niet helemaal begrepen en zag het als een grap.
Ik zal het niet meer doen.
(check ook ff je email a.u.b.)

heb hem gelezen hoor..

bedankt! ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #13 Gepost op: 10 mei 2005, 15:17:41
Uit het Rotterdams Dagblad:

Veel handen aan het pistool
 
Agenten: 'Rellen heftigste die ik ooit heb meegemaakt'
 
Bij de agenten die erbij waren heeft zondag 17 april diepe indruk gemaakt. De rellen van Feyenoord supporters rond de wedstrijd tegen Ajax noemen zij 'de heftigste ooit'. Uiteindelijk raakten 29 agenten gewond. ,,Ik heb heel wat handen van collega's aan het dienstwapen gezien. Ik vind het echt bewonderenswaardig dat niet één van hen heeft geschoten,'' zegt een rechercheur.
  
Rotterdam - Het blad Geboeid van de politie Rotterdam-Rijnmond heeft de verhalen opgetekend van verschillende politiemensen die rond de klassieker aan het werk waren. Het auditteam Voetbalvandalisme interviewt voor zijn onderzoek ook vele betrokkenen. Dit rapport is voor de zomer klaar. Dan moet duidelijk worden hoe de rellen rond de klassieker zo uit de hand konden lopen.

De agenten vertellen vooral hoe zij de uitbarsting van geweld na de wedstrijd hebben beleefd. ,,Ik heb verbijsterd staan kijken,'' zegt een rechercheur die met een camerateam op pad was. Al twintig jaar was hij aanwezig bij allerhande risicowedstrijden, maar deze zondag was anders. ,,Nog nooit heb ik zo veel supporters tegelijk zien gooien, nog nooit heb ik zo'n massale agressie meegemaakt, nog nooit heb ik zo'n variatie aan spullen voorbij zien vliegen. Stenen, verkeersborden, lantaarnpalen, hekken,'' beschrijft hij de chaos. ,,Alles wat op hun weg kwam werd door de 'supporters' vernield.''

Hij vindt dat er een stevig antwoord moet komen op de agressie. De beelden die hij en zijn collega's maakten, zijn het belangrijkste bewijsmateriaal om relschoppers voor de rechter te krijgen. ,,Dit kunnen we niet over onze kant laten gaan. Dit moet gevolgen krijgen.''


Scheve verhouding
Een medewerker van de bereden brigade vertelt hoe een steen zijn hand raakte, waardoor zijn middenhandsbeentje brak. In een klein zijstraatje werden hij en drie collega's te paard met kapot gegooide stoeptegels bekogeld. ,,De havenstaking, zo'n anderhalf jaar geleden was ook heftig. Maar dat was meer knokken van persoon tot persoon. Nu zaten we af en toe in een regen van stenen. Zo heb ik het nog nooit meegemaakt. Ik vond ook dat er we eigenlijk met meer politiemensen hadden moeten zijn. Nu was de verhouding wel erg scheef.''

De agent in district Oost werkte samen met collega's van politie Hollands Midden, omdat Nieuwerkerk aan den IJssel daar onder valt. Ook hij stelt dat er eigenlijk te weinig mankracht aanwezig was. De ME van Rotterdam-Rijnmond had de handen vol bij De Kuip. ,,En Hollands Midden heeft op zondag in die hoek van hun gebied blijkbaar weinig om handen, want er waren erg weinig wagens en mensen voorhanden.

Bovendien hebben zij weinig of geen ervaring met het fenomeen 'voetbaldebielen'. Ze hebben hun ogen uitgekeken.''

 
Christian


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2005, 16:08:38
Uiteindelijk raakten 29 agenten gewond.

29 gewonden :o  Echt niet normaal!

De agent in district Oost werkte samen met collega's van politie Hollands Midden, omdat Nieuwerkerk aan den IJssel daar onder valt. Ook hij stelt dat er eigenlijk te weinig mankracht aanwezig was. De ME van Rotterdam-Rijnmond had de handen vol bij De Kuip. ,,En Hollands Midden heeft op zondag in die hoek van hun gebied blijkbaar weinig om handen, want er waren erg weinig wagens en mensen voorhanden.

Bovendien hebben zij weinig of geen ervaring met het fenomeen 'voetbaldebielen'. Ze hebben hun ogen uitgekeken.''

Jah, de wagen in deze hoek is over het algemeen op 1 vinger te tellen en de ME en andere GBO'ers moet eerst opgepiept worden :-\
Ik vind dat Opstelten flink op z'n sodemieter moet krijgen, hij heeft grove fouten gemaakt.
Het was trouwens niet alleen district 6 van rijnmond die moest komen helpen, ik heb nog met een politieman uit district 9 staan praten.
Hele dure inzet dit. 2 heli's in de lucht. Brandweer, Sigma en weet ik hoeveel man ME in actie.
En dan ook nog de materiele schade en emotionele schade van de betrokkenen!
Idioot dit.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s