Scootersrijders versus automobilisten

Auteur Topic: Scootersrijders versus automobilisten  (gelezen 9703 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #40 Gepost op: 13 augustus 2005, 17:33:56
Ik ooit op een scooter gezeten? Ja, maar niet voor lang. Veel te onveilig.

Auto's die geen rekening met je houden, twee wielen, kwetsbaar in het verkeer en veel sneller ernstig letsel.

En dan vooral 60 km/u gaan rijden. Klap maar eens op je bek met die snelheid, dan had je gewenst dat je toch wat minder snel had gereden.  ::) Of draag jij een motorpak?  ;D


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 13 augustus 2005, 17:36:32
Nee maar goed. Over 30km/u zal ik niet snel iets zeggen. Maar krijg eens een aanrijding met 60 km/u op de scooter.  ::) :-X

Val eens over een stoeptegel bovenop een stoeprandje  ;) >:(


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #42 Gepost op: 13 augustus 2005, 17:37:54
Van 30 km op een scooter niets zeggen? Wat zou je daar van kunnen zeggen dan?  :o

Henk

Leuke snelheid voor het fietspad.  ;D

Val eens over een stoeptegel bovenop een stoeprandje ;) >:(
Gelukkig valt mijn hoofd dan niet met 60km/u tegen de grond.  :P


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 13 augustus 2005, 17:38:57
Ik ooit op een scooter gezeten? Ja, maar niet voor lang. Veel te onveilig.

Auto's die geen rekening met je houden, twee wielen, kwetsbaar in het verkeer en veel sneller ernstig letsel.

En dan vooral 60 km/u gaan rijden. Klap maar eens op je bek met die snelheid, dan had je gewenst dat je toch wat minder snel had gereden.  ::) Of draag jij een motorpak?  ;D

Je geeft zelf al een paar sterke redenen om de snelheid op te voeren! En in je auto kan je ook door een vrachtwagen plat gereden worden! En ja ik draag een goede stevige jas als ik op de scooter zit ook als het heel warm is!


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 13 augustus 2005, 17:40:16
Leuke snelheid voor het fietspad.  ;D
Gelukkig valt mijn hoofd dan niet met 60km/u tegen de grond.  :P

Als je verkeerd valt breek je je nek zal jij meoten weten als hulpverlener! Daar is GEEN eens hard snelheid voor nodig!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 13 augustus 2005, 17:41:44
Als je verkeerd valt breek je je nek zal jij meoten weten als hulpverlener! Daar is GEEN eens hard snelheid voor nodig!

misschien zul je de feiten eens onder ogen moeten zien dat scooterrijders nu eenmaal kwetbaarder zijn! en dat onder de scooterrijders ook veel doden vallen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 13 augustus 2005, 17:45:55
misschien zul je de feiten eens onder ogen moeten zien dat scooterrijders nu eenmaal kwetbaarder zijn! en dat onder de scooterrijders ook veel doden vallen!

Ow daar ben ik mij ook bewust van! Maar 9 van de 10 doden is het der eigen schuld omdat de scooter VEEL ste hard rijd of door roekeloos rijgedrag! Het ligt eraan hoe je er zelf op rijdt! En als auto ben je ook kwestbaarder tegenover een vrachtwagen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #47 Gepost op: 13 augustus 2005, 18:03:34
Ow daar ben ik mij ook bewust van! Maar 9 van de 10 doden is het der eigen schuld omdat de scooter VEEL ste hard rijd of door roekeloos rijgedrag! Het ligt eraan hoe je er zelf op rijdt! En als auto ben je ook kwestbaarder tegenover een vrachtwagen!

Aan de ene kant is de kans op een ongeluk als je met 30 tussen het overige verkeer rijdt veel groter dan dat je "go with the flow" rijdt, aan de andere kant zijn de gevolgen wel groter met 60 km. Maar het vallen met een scooter alleen is niet zo erg. Ik ben wel 5 of zes keer gevallen met de brommer en had nooit wat, pas die ene keer dat ik overstak en die automobilist niet zag was het prijs :-\ .
Ergens tegenaan rijden cq door iemand aangereden worden daar vallen dan ook de meeste slachtoffers. Het schijnt dat je zelfs uit een met 100 km per uur rijdende auto kan springen en wegrennen heb ik vernomen  ;D *

Henk

* uit politie kringen ::)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #48 Gepost op: 13 augustus 2005, 18:05:04
Ow daar ben ik mij ook bewust van! Maar 9 van de 10 doden is het der eigen schuld omdat de scooter VEEL ste hard rijd of door roekeloos rijgedrag! Het ligt eraan hoe je er zelf op rijdt! En als auto ben je ook kwestbaarder tegenover een vrachtwagen!
Reken even uit hoeveel vrachtwagens er tegenover auto's op de weg rijden? En hoeveel scooters tegenover auto's.  ::)

De kans dat jij met je scooter een ongeval krijgt is vele malen grote dat ik op straat val. En dan direct je nek breken zal niet zo heel snel gebeuren hoor.  ;)

Het schijnt dat je zelfs uit een met 100 km per uur rijdende auto kan springen en wegrennen heb ik vernomen ;D

Inderdaad. Bizar.  :o


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 13 augustus 2005, 18:37:04
Reken even uit hoeveel vrachtwagens er tegenover auto's op de weg rijden? En hoeveel scooters tegenover auto's.  ::)

De kans dat jij met je scooter een ongeval krijgt is vele malen grote dat ik op straat val. En dan direct je nek breken zal niet zo heel snel gebeuren hoor.  ;)
Inderdaad. Bizar.  :o

Nu heb je eht over kans berekeningen! Daar gaat eht hele onderwerp niet over! Als je net die kleine kan heb te pakken heb je gewoon pech!