BHV Bedrijf overnemen

Auteur Topic: BHV Bedrijf overnemen  (gelezen 4372 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Paul Weerts

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 21 maart 2013, 12:34:15
Hallo mensen
Weet niet of ik hier in de goede sub groep zit maar had een vraag over het beginnen van een BHV bedrijf.
Momenteel volg ik via de brandweer de instructeurs opleiding. Nu heb ik een aanbod gekregen van een kennis om na mijn opleiding bij hem te komen werken en daarna het bedrijf over te nemen ivm leeftijd. Op zich heb ik zeker wel interesse maar ben wel erg nieuw in de bhv wereld dus was benieuwd wat er allemaal op je af komt en hoe je e.e.a. Misschien net iets anders aan kunt pakken.

Bestookt mij alstublieft met tips tops en adviezen... :D :




Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2013, 16:19:28
Ja Paul wat wil je weten ?
Bij instappen begint de inzet.


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2013, 18:59:45
Ik denk dat Gijs hier de juiste vraag stelt.

We kunnen je van alles vertellen over de BHV, maar ik denk dat je beter met vragen kunt komen die dan door ons beantwoord kunnen worden.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2013, 21:53:43
En ik denk dat je vooral info nodig hebt (of wellicht al hebt) over alles wat er komt kijken bij het overnemen van en het exploiteren van een bedrijf. Dat is de basis. Het product wat het bedrijf levert is ook belangrijk om van alles van te weten, maar je kunt nog zoveel interesse/kennis hebben in/van een product, als je het ondernemerschap niet goed voorbereidt, dan houdt het vrij snel op...
greetz,  Enrique


REvW

  • Manschap, Hoogwerkerbediener, Oefenleider, Voorlichter BVL
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2013, 09:33:35
Je vraag bracht mij in de war, eerst heb je het over het "beginnen" van een BHV bedrijf en later over het overnemen.
Bij een beginnend bedrijf is het van belang uit te zoeken of er markt is voor de diensten die je aanbiedt, terwijl dat bij een bestaand bedrijf (als het goed is) al is onderzocht. Ik krijg het idee dat het grootste deel van de markt al in handen is van een aantal grote BHV bedrijven, wiens aandeel alleen maar groeit. Met een beetje mazzel kun je de lessen Levensreddend Handelen bij Brandweerkorpsen verzorgen, dat zie je steeds vaker gebeuren. Bij ons hebben wij een 3 tal BHV instructeurs die vrijwilliger zijn en op de oefenavonden worden ingehuurd (gebruiken dan ook materiaal van het BHV bedrijf).