Wel of niet reanimeren? (erkenning van de niet-reanimerenpenning e.a.)

Auteur Topic: Wel of niet reanimeren? (erkenning van de niet-reanimerenpenning e.a.)  (gelezen 153921 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Als ik praat over reanimeren dan hoort wat mij betreft daar alles bij dus hartmassage en beademing.

Ik ben ook maar een leek  ;) dus mijn kennis mbt EHBO is nu ook weer niet zo groot.

Even voor de duidelijkheid: met "volledig" reanimeren bedoel ik dat wat de ambulance/cardioloog doet, met medicijnen, schokken, massages, infusen.... Bij hartmassages "alleen" hoort uiteraard ook de beademing, maar met die combi krijg je dus geen pols terug ;)
Arts  www.alphalog.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Advanced life support dus  8)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Bijna goed: ACLS, met de C van Cardiac...  ;)
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Hoe weet je of iemand geen peacemaker heeft maar een aid ?

De externe defibrillatoren hebben zo'n hoge stroomsterkte om voldoende stroom door het hart te kunnen sturen. De interne defibrillatoren kunnen volstaan met zeer lage stromen omdat de electrodes direct op de juiste plaatsen de stroom afgeven.

Zo'n ding werkt of hij werkt niet.

Als het ding werkt, dan hoeft je niet te defibrilleren, want dat heeft hij zelf al gedaan..

Als het ding niet werkt dan moet je defibrilleren als de AED zegt dat je een schok moet toe dienen.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Hoe weet je of iemand geen peacemaker heeft maar een aid ?