Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013

Auteur Topic: Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013  (gelezen 34155 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #30 Gepost op: 27 maart 2013, 18:23:42
Dat is geen zuigen wat hij doet, hij ziet een Twitter bericht en vraagt of dat mogelijk ermee te maken heeft, hij hoopt zelfs van niet, dus ik begrijp niet echt waarom je zo reageert..


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #31 Gepost op: 27 maart 2013, 18:32:31
Het ontslaan van de jeugdleden met de vraag waarvoor heeft niets met het incident van de middelbrand te maken (mijns inziens)
Een forum is zeker om vragen te stellen, van meningen te verschillen, informatie te zoeken of gewoon lekker te lezen.
Maar daarom zijn er nou net juist aparte topics, zo kan je als lezer volgen wat je wel interessant vind en links laten liggen wat niet.
Ik zie deze vraag als vervuiling van deze topic over het incident.

Daarom reageer ik dus zo.
Misschien geen zuigen maar meer vragen, maar dan nog, open een topic daarover.

En eigenlijk vervuilt mijn antwoord het nu nog meer dus daar laat ik het dan ook bij.


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Reactie #32 Gepost op: 27 maart 2013, 18:34:49
2 jeugdleden van ons korps helaas moeten ontslaan vanwege het overtreden van regels. Deze zullen ook niet deelnemen aan wedstrijden 14 april

bron : Twitter
Jeugdbrandweer NOP@Jbrw_NOP
https://twitter.com/Jbrw_NOP/status/316945036497518592

Mag toch hopen dat dit er niks mee te maken heeft????

Als ik zo op Twitter lees/kijk/zoek komt het er wel door, en ik lees dat één van de twee al eerder (een) waarschuwing(en) heeft gekregen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #33 Gepost op: 27 maart 2013, 18:37:39
Het ontslaan van de jeugdleden met de vraag waarvoor heeft niets met het incident van de middelbrand te maken (mijns inziens)

Dat is jouw visie. Als dit wel zo is dan verandert de zaak aanzienlijk, dus laten we vooralsnog niets uitsluiten en geen voorbarige conclusies trekken.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #34 Gepost op: 27 maart 2013, 18:50:59
Het ontslaan van de jeugdleden met de vraag waarvoor heeft niets met het incident van de middelbrand te maken (mijns inziens)

Motiveer u nader, ik krijg namelijk het idee dat het er alles mee te maken heeft. Maar misschien is jou informatie positie beter?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #35 Gepost op: 27 maart 2013, 19:12:34
Ik vindt het sowieso vreemd dat dit soort zaken openbaar op twitter worden neer gezet. Dit zijn interne zaken binnen een korps, en dan maakt het in dit geval niets uit of dit jeugdbrandweer of de gewone brandweer betreft. Dit soort zaken blijven binnen de muren van een brandweerkazerne. Ik geloof als dit soort zaken bij ons via twitter gaan de rapen goed gaar zullen zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #36 Gepost op: 27 maart 2013, 19:19:04
Ik bespeur hier een wel heel hoog "Shoot the messenger!"-gehalte.

Jammer.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #37 Gepost op: 27 maart 2013, 19:22:27
Ik bespeur hier een wel heel hoog "Shoot the messenger!"-gehalte.

Jammer.

@DB welke messenger wordt er geshoot??


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #38 Gepost op: 27 maart 2013, 19:36:32
Het begint er op te lijken dat het publiceren van een video met daarop een gedraging tot een disciplinaire maatregel heeft geleid.

Uiteraard is het niet uit te sluiten dat het één niet los gezien kan worden van andere zaken maar dat neemt niet weg dat een video met een niet zo fijne actie zou moeten leiden tot zo iets naar degene die die video maakt of verspreid. Als we op die basis misstanden weggaan moffelen, dan zakken we als samenleving wel heel diep weg.

Dat bedoel ik met een hoog "Shoot the messenger!"-gehalte.

En het is ook verschrikkelijk dom als deze video geleid heeft tot die disciplinaire maatregel. Je moet van dit soort beelden leren en niet proberen weg te stoppen. Die video is er nog en zal blijven bestaan. Het is gebeurd. Leer daarvan.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #39 Gepost op: 27 maart 2013, 19:40:28
Het begint er op te lijken dat het publiceren van een video met daarop een gedraging tot een disciplinaire maatregel heeft geleid.

Uiteraard is het niet uit te sluiten dat het één niet los gezien kan worden van andere zaken maar dat neemt niet weg dat een video met een niet zo fijne actie zou moeten leiden tot zo iets naar degene die die video maakt of verspreid. Als we op die basis misstanden weggaan moffelen, dan zakken we als samenleving wel heel diep weg.

Dat bedoel ik met een hoog "Shoot the messenger!"-gehalte.

En het is ook verschrikkelijk dom als deze video geleid heeft tot die disciplinaire maatregel. Je moet van dit soort beelden leren en niet proberen weg te stoppen. Die video is er nog en zal blijven bestaan. Het is gebeurd. Leer daarvan.

Amen.

Om nog maar te zwijgen dat het, als dat de reden is, natuurlijk te zot voor woorden is om iemand weg te sturen van de jeugdbrandweer omdat hij zo'n filmpje maakt. Degene die de fout maakt is namelijk niet de filmer... maar goed... eerst maar eens horen of dat daadwerkelijk de reden is. Ik kan het met namelijk haast niet voorstellen.... oftewel daar zal wel meer aan de hand zijn...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....