Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013

Auteur Topic: Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013  (gelezen 34150 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #50 Gepost op: 27 maart 2013, 20:31:52
Ik vraag me af wat er was gebeurt als, laten we zeggen, ik als foto- en videograaf dit had gefilmd en gepubliceerd. Op het moment dat de brandweer mij was komen opzoeken achteraf hadden ze van mij 'nee' te horen gekregen. Ik zou op openbare weg gestaan hebben, en alle recht mogen hebben om dit te filmen. Het is HUN fout dat het niet verloopt via de regels. Ik mag dat gewoon filmen. Ik hoop dat we de reden van dit voorval snel te horen krijgen...Anders zou ik het zeer jammer vinden van het korps. Een schande voor de Nederlandse Brandweer.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #51 Gepost op: 27 maart 2013, 20:34:21
Dan was er een film geweest waar we wat van kunnen leren. That's it.

Nu moeten we het ook gaan hebben over het zelfreinigende vermogen binnen de brandweer.


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Reactie #52 Gepost op: 27 maart 2013, 20:34:34
Vrees dus dat we dat filmpje niet meer te zien krijgen....

http://www.flits-foto.nl/101762548
Hier staat ie nog O0


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #53 Gepost op: 27 maart 2013, 20:35:19
http://www.flits-foto.nl/101762548
Hier staat ie nog O0

Jammer genoeg niet helemaal compleet, ik mis de ''rookgaskoeling'' met gebonde straal nog...


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Reactie #54 Gepost op: 27 maart 2013, 20:46:14
De tweet is ondertussen verwijderd, het zal wel te veel publicatie geven 98uiye


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #55 Gepost op: 27 maart 2013, 20:48:24
Inderdaad. Te bizar voor woorden dat dit op zo'n manier gebeurd. Maar het is geen losstaand incident. Er zijn meer korpsen waar dit soort chantage praktijken gebeuren en waar leden van de jeugdbrandweer worden 'ontslagen'. Als je als brandweer niets te verbergen hebt en wilt leren van je fouten, dan ga je toch geen jeugdbrandweer leden ontslaan. Discipline aanleren oké, maar censureren en chanteren. Bah.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #56 Gepost op: 27 maart 2013, 20:55:01
Leve copy paste!

De eigenaar van de account kan een tweet verwijderen, maar daarmee verdwijnt deze nog niet.
Bij deze actie past een mooi icoontje:  98uiye . Kennelijk beseft men al dat 1 slag in deze strijd al verloren is.

Nu ballen tonen, het desbetreffende filmpje posten op de officiële website van jeugdbrandweer Emmeloord om te laten zien dat we allemaal mens zijn en dus op zijn tijd fouten maken en nog maar eens om de tafel met de ontslagen jeugdleden.


lpp-nieuws

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #57 Gepost op: 27 maart 2013, 21:04:02
Stefan Verkerk @Stefanuzz
De ‘gewraakte’ video is verwijderd, maar een andere video van het zelfde incident is hier te vinden: bit.ly/XcJM8u

Stefan Verkerk @Stefanuzz
De fout van de brandweermannen, die vastgelegd is door een van de jeugdleden, kost nu dus twee koppen. Iets met een doofpot?

Stefan Verkerk @Stefanuzz
LOL. Twee leden jeugdbrandweer ‘ontslagen’ na video van totaal verkeerde deurprocedure bij middelbrand woning in Emmeloord.

Hoe bedoel je neutraal te zijn als media zijnde ???


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #58 Gepost op: 27 maart 2013, 21:04:45
In het kader van hoor en wederhoor heb ik de jeugdbrandweer Emmeloord uitgenodigd hier hun zegje te doen. Tot op heden hebben ze geen gebruik gemaakt van deze uitnodiging.

Goed de filmer(forum lid Jeffrey) van het betreffende filmpje geeft aan op dit moment geen commentaar te willen geven. In een later stadium gaat hij kijken wat hij met het filmpje gaat doen. Dat gaan we nog van hem horen. Hij wil in geen geval de schijn wekken dat hij de brandweer Emmeloord in een kwaad daglicht wil stellen.

Het andere ex jeugbrandweer lid heeft aangegeven zelf een reactie te geven in dit topic.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #59 Gepost op: 27 maart 2013, 21:09:18

Hoe bedoel je neutraal te zijn als media zijnde ???
Inderdaad, en je moet je nog maar af gaan vragen of je die 2 personen helpt met dit hele verhaal. Er is het een en ander voorgevallen binnen het betreffende korps, wat heeft geleidt tot ontslag van de 2 jeugdbrandweerleden.
Het heeft totaal geen nut om dit soort zaken, (die feitelijk geen eens op twitter hadden mogen verschijnen) hier publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Dit soort zaken dienen achter de deuren van een kazerne afgehandeld te worden. Door dit ook nog eens uitgebreidt hier ter discussie te stellen dat doet die hele zaak geen goed. In feite zijn dit zaken die ons niets aan gaan.