Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013

Auteur Topic: Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013  (gelezen 34254 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #70 Gepost op: 27 maart 2013, 21:38:28
Dit heeft niks met kritisch te maken, alleen sensatie belust even de grote jongen uit hangen op twitter, als je een discussie voert op een forum moet het het daar houden niet uitwijken waar men niet op in kan grijpen of antwoord zelf kunnen geven.

Wacht effe...

Nou weet ik dat je een forum op het internet nooit moet verwarren met een plek waar je elke boer en elke scheet klakkeloos op kan gooien. Je bestaat op een internetforum bij de gratie van de moderators en de administrators.

Maar roep je nu om censuur? Omdat iemand ook een discussie elders op het wereldwijdeweb voert? Waar overigens iedereen met een twitteraccount (en er zijn er genoeg in deze casus die er 1 hebben en dus de mogelijkheid hebben om die discussie aan te gaan!) mee kan discussiëren?

Hmmm... die vergelijking met Nood-Korea was toch zo gek nog niet...


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #71 Gepost op: 27 maart 2013, 21:38:45
Vraag ik me af waarom ze beiden 'ontslagen' zijn, één iemand heeft toch maar het filmpje geüpload? Of zal het een soort druppel die de emmer deed overlopen zijn, aangezien ik dingen lees over waarschuwingen, reglement, 'eigen schuld'-tweets enzo.
Er zijn twee video's geupload, op twee verschillende websites. Wellicht dat beide dus een video hebben geupload.
Dit heeft niks met kritisch te maken, alleen sensatie belust even de grote jongen uit hangen op twitter, als je een discussie voert op een forum moet het het daar houden niet uitwijken waar men niet op in kan grijpen of antwoord zelf kunnen geven.
Zowel op Twitter als op dit hulpverleningsforum is de jeugdbrandweer in de gelegenheid om een reactie te plaatsen.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #72 Gepost op: 27 maart 2013, 21:42:23
Mocht het plaatsen van het betreffende filmpje de enige reden zijn voor het ontslag van de 2 jeugd-leden, dan gaat er iets goed fout in Emmeloord. Zoals al is aangegeven is het opentrappen van een deur een actie van de betreffende vrijwilliger. De jeugdleden filmen dit en plaatsen het vervolgens als 'nieuws-filmpje' op internet. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben!

Een eerste actie van brandweer Emmeloord moet dan een vriendelijk verzoek zijn tot verwijderen van de video, in verband met mogelijke imagoschade. Ik hoop dat we nog meer duidelijkheid krijgen over dit voorval, maar de jeugdleden mogen niet de dupe worden van een fout van de volwassenen.  ;)


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #73 Gepost op: 27 maart 2013, 21:42:31
Dit heeft niks met kritisch te maken, alleen sensatie belust even de grote jongen uit hangen op twitter, als je een discussie voert op een forum moet het het daar houden niet uitwijken waar men niet op in kan grijpen of antwoord zelf kunnen geven.
iets van vrijheid van meningsuiting
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #74 Gepost op: 27 maart 2013, 21:43:10
Zowel op Twitter als op dit hulpverleningsforum is de jeugdbrandweer in de gelegenheid om een reactie te plaatsen.

En de jeugdbrandweer Emmeloord is ook uitgenodigd per twitter en per email om hun kant van het verhaal met ons te delen al hier op het forum.


lpp-nieuws

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #75 Gepost op: 27 maart 2013, 21:44:25
Sorry, maar volgens mij heeft de (jeugd)brandweer zelf een tweet de lucht ingeslingerd, hetgeen een grote basis voor deze hele discussie is geweest. Men kan dus prima reageren, er wordt meer meegelezen dan je denkt. En gezien de lading van dit onderwerp gaat er ook nog wel gereageerd worden hoor. Dus als jij iets tegen die twitteraar persoonlijk hebt "grote jongen", wees dan zelf een "grote kerel" en vecht dit niet op het forum uit.

 Ik mag toch info toevoegen aan het topic ? of voelt de persoon zicht nu een beetje op zijn teentjes getrapt en heeft hij je nu even gemailt ??


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #76 Gepost op: 27 maart 2013, 21:48:15
Er zijn twee video's geupload, op twee verschillende websites. Wellicht dat beide dus een video hebben geupload.

Het zou kunnen maar ik vermoed dat Flits Foto zelf dat andere filmpje gemaakt heeft en dat men bij hem dus ook geen sancties kan neerleggen omdat hij geen lid van de jeugdbrandweer is.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #77 Gepost op: 27 maart 2013, 21:52:39
Ik mag toch info toevoegen aan het topic ? of voelt de persoon zicht nu een beetje op zijn teentjes getrapt en heeft hij je nu even gemailt ??

Je voegt net zoveel info toe als ik. Niets.
Je ventileert alleen maar.

En je insinuatie dat iemand iemand gemailt heeft slaat helemaal nergens op en voegt niets toe aan deze discussie.


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #78 Gepost op: 27 maart 2013, 21:53:32
Het beste lijkt mij om even rustig aan te doen. Het grote deel van de reacties komen allemaal op hetzelfde neer: Zouden de jeugdleden 'ontslagen' zijn door de fout van de volwassenen, dan is het een schande.

We wachten op een reactie van korps Emmeloord en de twee jeugdleden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #79 Gepost op: 27 maart 2013, 21:56:51
Ik mag toch info toevoegen aan het topic ? of voelt de persoon zicht nu een beetje op zijn teentjes getrapt en heeft hij je nu even gemailt ??

Je toevoegingen zijn geen informatie. Het zijn persoonlijke meningen die je deelt. Die naar mijn mening totaal niets toevoegen. Daar trek je een conclusie uit die ook kant nog wal raakt. Dat er mensen zijn die buiten dit forum een mening hebben en deze ventileren is alleen maar goed. Dat jij dat raar vindt zegt meer over jou dan over die mensen...

Ik wens de twee jongens succes met het oplossen van dit probleem. Ik hoop dat, als dit daadwerkelijk te maken heeft met het filmpje, brandweer Emmeloord zich nog gaat beroepen op het besluit... ik vind het echt te triest voor woorden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....