fimpjes over oefenen

Auteur Topic: fimpjes over oefenen  (gelezen 4553 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 21 april 2005, 10:31:14
Hoe kan ik een filmpje er op zetten Henk? heb ook nog wel wat leuks.

Wat ik doe is het filmpje uploaden naar m'n website en dan de link hier plaatsen. Als je wilt kun je 'm mij mailen en dan zet ik 'm op het web en stuur je de link.


Wat betreft de oefening op het filmpje had ik ook nog wat dingetjes gezien:

Net als wat Mark al zegt: het is handiger om de reddingsboot wat verder van de brandende neus neer te leggen en met je plastic pak wat verder van het vuur weg te blijven. Een aanval doen met een niet vuurbestendig reddingsvest is geen aanrader en de derde man zou ook net als z'n maten handschoenen aan kunnen doen. Ik weet uit ervaring hoe heet de reling van een brandend schip kan worden. Maar dat leert snel... Het reddingsvesten verhaal gaat beter, maar het gaat nog niet overal goed. Dit is die oefening waarbij de brandweer uitging van een door de fles op z'n rug drijvend blijvende brandweerman.  :o

Al met al een goede oefening.

Ik schok behoorlijk even gisteren: de brandweer meldde een aanvaring tussen een sleper en een vrachtschip met brand en vier vermisten. Pas bij de derde keer zeiden ze erbij dat het een oefening betrof, toen had ik al alarm gemaakt. Ik had het kunnen weten, want dat was wel erg veel tegelijk voor het echie.

klik hier om de alarmering te beluisteren


Henk


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 21 april 2005, 11:11:04
Niet zo handig, dat ze niet beginnen met: Dit is een oefening. Persoonlijk was ik al met de hoogst toegestane snelheid naar station gereden.

Groeten Mark.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 21 april 2005, 13:10:25
Ik schok behoorlijk even gisteren: de brandweer meldde een aanvaring tussen een sleper en een vrachtschip met brand en vier vermisten. Pas bij de derde keer zeiden ze erbij dat het een oefening betrof, toen had ik al alarm gemaakt. Ik had het kunnen weten, want dat was wel erg veel tegelijk voor het echie.

klik hier om de alarmering te beluisteren

dat is dus het probleem als je op alarmeringen van anderen reageert!..Waarschijnlijk wisten ze bij de brandweer al dat het een oefening was etc. etc. Deze discussie hebben wij ook jaren op het strand gehad...wanneer reageer je op een scanner melding en wanneer niet. 1 van de risico's is dus wat je hierboven omschrijft: je zet onnodig een hele andere keten in werking terwijl iets al lang opgelost is, het om een oefening gaat etc etc...
[img]/img]


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #13 Gepost op: 21 april 2005, 14:50:47
Dat is dus het voordeel van C2000 en P2000. Geen mensen of instanties op de plaats van het incident die niets met de betreffende hulpverlening te maken hebben. Of overbdige (te veel) hulpverleners.

Dus aansluiting zoeken bij de brandweer. Dan krijg je P2000 piepers en word je opgenomen in het alarmeringsschema waterongevallen.

Zie de RB Culemborg. (maar dat had ik ergens anders in dit forum ook al vermeld.)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 21 april 2005, 16:39:28
dat is dus het probleem als je op alarmeringen van anderen reageert!..Waarschijnlijk wisten ze bij de brandweer al dat het een oefening was etc. etc. Deze discussie hebben wij ook jaren op het strand gehad...wanneer reageer je op een scanner melding en wanneer niet. 1 van de risico's is dus wat je hierboven omschrijft: je zet onnodig een hele andere keten in werking terwijl iets al lang opgelost is, het om een oefening gaat etc etc...

Nou nee, je veronderstelling is niet juist. code 52929 gaat mee en dat is de centralistencode van alle reddingsbrigades hier en die wisten van niets. Dus ook bij de RB van Almere, Huizen en Blaricum zijn ze even flink geschrokken, want dit is geen dagelijkse kost voor ons. Het was echt een vergissing om zo te alarmeren en het zal ook niet zo gauw weer gebeuren...


 
Dat is dus het voordeel van C2000 en P2000. Geen mensen of instanties op de plaats van het incident die niets met de betreffende hulpverlening te maken hebben. Of overbdige (te veel) hulpverleners.

Dus aansluiting zoeken bij de brandweer. Dan krijg je P2000 piepers en word je opgenomen in het alarmeringsschema waterongevallen.

Zie de RB Culemborg. (maar dat had ik ergens anders in dit forum ook al vermeld.)

Wat jammer dat op alles wat ik aandraag door bepaalde mensen maar op één manier gereageerd kan worden, verzin is wat nieuws! Ik zou zeggen, ga naar http://forum.reddingsbrigade.net/ en elkaar daar dat eentonige verhaal vertellen, op jullie eigen forums kom ik vanwege dat gezeur al niet meer en nu is hier ook al die gebarsten grammefoonplaat te horen. Ga op het water lekker je geheime reddinkjes uitvoeren maar val mij er niet mee lastig, je weet hoe ik over exclusieve afgeschermde waterhulpverlening denk, die discussie hoeft niet elke keer opnieuw gevoerd te worden.

En of P2000 het aantal kijkers bij een ongeval beperkt?  Kweetnie, praat eens met de P2000shop...

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 21 april 2005, 17:24:41
dat is dus het probleem als je op alarmeringen van anderen reageert!..Waarschijnlijk wisten ze bij de brandweer al dat het een oefening was etc. etc. Deze discussie hebben wij ook jaren op het strand gehad...wanneer reageer je op een scanner melding en wanneer niet. 1 van de risico's is dus wat je hierboven omschrijft: je zet onnodig een hele andere keten in werking terwijl iets al lang opgelost is, het om een oefening gaat etc etc...

Volgens het protocol zou een AC de kustwacht op de hoogte moeten stellen op het moment dat een alarm bekend wordt, zodat de waterhulpverlening door anderen (er vaart nog meer rond dan alleen reddingsbrigadebootjes, er varen ook nog eenheden van KNRM, KLPD, regiopolitie, rijkswaterstaat en ja zelfs passanten kunnen iemand uit het water halen!) zo snel mogelijk door de kustwacht kan worden geinitiëreerd. Er is een cultuursomslag nodig om tot naleving van dit protocol te komen en tot die tijd zijn wij genoodzaakt om bij de bron mee te luisteren of we moeten een kwartier wachten of de reddingsboot het op 16 wil melden.

Ik heb altijd zo mijn gemengde gevoelens over de motivaties van redders die zeggen het beste met de hulpverlening voor te hebben, maar de behoefte voelen anderen hierin te beperken, voor wie doen ze het eigenlijk...

Daar hoor jij niet bij Erney, en je hebt gelijk dat het een risico inhoudt -dat aan de bron luisteren- maar zolang de AC niet met de kustwacht samenwerkt moet je toch wat...

Henk


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #16 Gepost op: 21 april 2005, 17:53:54

Wat jammer dat op alles wat ik aandraag door bepaalde mensen maar op één manier gereageerd kan worden, verzin is wat nieuws! Ik zou zeggen, ga naar http://forum.reddingsbrigade.net/ en elkaar daar dat eentonige verhaal vertellen, op jullie eigen forums kom ik vanwege dat gezeur al niet meer en nu is hier ook al die gebarsten grammefoonplaat te horen. Ga op het water lekker je geheime reddinkjes uitvoeren maar val mij er niet mee lastig, je weet hoe ik over exclusieve afgeschermde waterhulpverlening denk, die discussie hoeft niet elke keer opnieuw gevoerd te worden.

En of P2000 het aantal kijkers bij een ongeval beperkt?  Kweetnie, praat eens met de P2000shop...

Henk

Jammer dat je zo gepikeerd reageert Henk. Ten eerste reageer ik op het stuk van Erny. Ten tweede zou je uit eerdere berichten moeten hebben begrepen, dat het niet mijn intentie is de gebarsten grammofoonplaat te spelen.

Ik proef uit je reactie een hoop frustratie en dat is jammer. Want ik probeer alleen brigades een eindje op weg te helpen naar een bepaalde eenheid (het protocol waar je over spreekt). Mede om negatief concurreren met een buurbrigade uit de wereld te helpen.

Tenslotte: als je mijn bericht nog steeds ziet als vuilspuiterij moet je voor ogen houden dat ik dat doe met open vizier. En niet met een nickname (zoals zeer velen op dit forum) of anoniem.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 21 april 2005, 18:43:16
Die frustratie komt er inderdaad, Rob, mijn excuses voor het verkeerd begrijpen van je tekst.
Maar ook al zouden we wel welkom zijn als we ons zouden willen aansluiten bij de brandweer, de invalshoek van de brandweer waarbij exclusief/afgeschermd recht op redden op het water geclaimd wordt vind ik nog steeds niet juist. De gedachte dat iemand dat nastreeft frustreert mij zeker... ;D Ik vulde dus verkeerd in, sorry!

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 21 april 2005, 21:21:22
Dat is dus het voordeel van C2000 en P2000. Geen mensen of instanties op de plaats van het incident die niets met de betreffende hulpverlening te maken hebben. Of overbdige (te veel) hulpverleners.

Ik ben idd diep bedroefd door de algemene afwijzing van BZK op de verzoeken van reddingsbrigades tot aansluiting op C2000. Reddingsbrigades kunnen zich nu uitsluitend via de gebruikersgroepen op C2000 aansluiten. Wederom een mindere beurt van RedNed, maar das een geheel ander verhaal.

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van het uitluisteren van reddingsbrigades op CPA frequentie. Afgelopen jaren schortte er frequent wat aan de communicatie tussen centralisten en reddingsbrigade, waardoor de werkvloer het dus onderling moest rooien. En dan is een directe verbinding, zoals een analoge verbinding, heel gemakkelijk. Zeker als je op een strandtent zit met een slechte patiènt met een lekkende AAA. (He Erny)
De afgelopen jaren toch al meer dan 1000 strandritten geweest, dan zet je toch ff te denken.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 25 april 2005, 08:58:19
Ik ben idd diep bedroefd door de algemene afwijzing van BZK op de verzoeken van reddingsbrigades tot aansluiting op C2000. Reddingsbrigades kunnen zich nu uitsluitend via de gebruikersgroepen op C2000 aansluiten. Wederom een mindere beurt van RedNed, maar das een geheel ander verhaal.

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van het uitluisteren van reddingsbrigades op CPA frequentie. Afgelopen jaren schortte er frequent wat aan de communicatie tussen centralisten en reddingsbrigade, waardoor de werkvloer het dus onderling moest rooien. En dan is een directe verbinding, zoals een analoge verbinding, heel gemakkelijk. Zeker als je op een strandtent zit met een slechte patiènt met een lekkende AAA. (He Erny)
De afgelopen jaren toch al meer dan 1000 strandritten geweest, dan zet je toch ff te denken.

Je stuit er toch steeds weer op dat vrijwilligers met veel kunst en vliegwerk de zaak draaiend houden in een ongeschikte struktuur waarna de bestuurders uit kunnen roepen "goed hè, 't werkt zoals we het verzonnen hebben."
Rapportage aan de juiste mensen, zou dat een oplossing kunnen bieden?

Henk