Pauze als verkeersregelaar?

Auteur Topic: Pauze als verkeersregelaar?  (gelezen 14107 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #40 Gepost op: 3 mei 2015, 18:30:37
Citaat van: Bert65 link=msg=1347730 date=1430670024
Is dat niet een probleem voor je werkgever?

Daarom ook, als het niet gaat zoals het moet, etc.

Eten en drinken kun je desnoods nog doen op je werkplek, sanitaire stop word iets lastiger en moet toch ook gebeuren!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,361
  • Openbare Orde en Veiligheid
Reactie #41 Gepost op: 3 mei 2015, 19:37:41
Citaat van: Bert65 link=msg=1347730 date=1430670024
Is dat niet een probleem voor je werkgever?

Nee dat is een probleem voor de opdrachtgever Bert65. Je bent een verplichte kostenpost en sluitstuk op de begroting en die huren ze graag zo krap mogelijk is.

Sterker nog het is wel eens gebeurd dat je gebeld wordt op het moment dat je er al had moeten zijn omdat men probeert onder je uit te komen echter als er controle komt kan het volledige werk worden platgelegd.

Een werkgever levert wat er aan hem gevraagd wordt en lang niet overal kan je vooraf gaan kijken om eventueel te adviseren hoe of wat.
De meeste aanvragen komen per mail en telefoon binnen van op locatie A heb ik van tijd B tot tijd C,  X aantal VKR nodig en als je een goeie opdrachtgever hebt verteld hij ook wat voor werkzaamheden er uitgevoerd moeten worden. Doet hij dat niet vertellen zal je er zelf om moeten vragen wil jij je personeel goed ingelicht er heen sturen. En dan nog bestaat de kans dat wil je het veilig doen het op een totaal andere manier kan c.q. moet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #42 Gepost op: 3 mei 2015, 22:12:51
Ik ben toch echt bang dat het een probleem van de werkgever is want die heeft te maken met de wettelijke arbeidstijden. Daar is in vermeld:
Citaat
Pauzes:

Volgens de Arbeidstijdenwet moet een pauze minimaal 15 minuten duren en moet tevens de dienst onderbreken. Als er tijdens een dienst meer dan 5,5 uur wordt gewerkt dan moet er sprake zijn van minimaal 30 minuten pauze. Deze pauzetijd mag worden gesplitst in 2 x 15 minuten. Als tijdens de dienst meer dan 10 uur wordt gewerkt, dan moet de dienst minimaal worden onderbroken door 45 minuten pauze, eventueel op te splitsen in 3 x 15 minuten
De werkgever hoort er dus rekening mee te houden dat hij een mannetje achter de hand heeft om de pauzes op te vangen, hoe je het went of keert.
De opdrachtgever zal opdracht hebben gegeven om op punt A een B-aantal regelaars in te zetten voor de duur van C uren. Da de werkgever daar man bijvoorbeeld 2 man op indeelt, is de fout van de werkgever en niet van de opdrachtgever.
Voorbeeldje:
Ik wil goederen laten transporteren naar Itali per vrachtwagen en het spul moet er zo snel mogelijk zijn. Ik geef een transportbedrijf de opdracht om dit te regelen.
Zij laten dit door 1 chauffeur doen; hij heeft hard voor de zaak en rijdt in 1 stuk door maar wordt net over de grens van Itali aan de kant gezet. Hij heeft te lang gestuurd.... Wie krijgt nu de boete? Ik in ieder geval niet.

De opdrachtgever zal dus zijn handen er vanaf trekken als er iets misgaat en zeggen dat (zoals in genoemde geval) 2 maal 12 uur (= 24 uur) een vkr had ingehuurd en er niet van op de hoogte was dat de vkr-aanbieder maar 2 man had gestuurd terwijl dit, op papier, werk is voor 3 man.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #43 Gepost op: 4 mei 2015, 03:08:46
De opdrachtgever zal dus zijn handen er vanaf trekken als er iets misgaat en zeggen dat (zoals in genoemde geval) 2 maal 12 uur (= 24 uur) een vkr had ingehuurd en er niet van op de hoogte was dat de vkr-aanbieder maar 2 man had gestuurd terwijl dit, op papier, werk is voor 3 man.


Het zal er helemaal vanaf hangen hoe het met de centjes geregeld is. Als een werkgever zegt: OK, 12 uur om en om, dat is dus 3 man a 15 euro per uur en de opdrachtgever zegt dan:doe er maar 2, is het toch wel degelijk de opdrachtgever die de fout ingaat! Scheelt hem 170 euri's  per dag, maal 5 dagen in week.
Enigste manier om dat te voorkomen is als alle vkr bedrijven dan niet leveren, maar helaas, er zijn er altijd die het dan toch doen. En dan is het aansprakelijkheid voor beide? Opdrachtgever omdat hij maar voor 2 wil betalen en werkgever omdat hij daar mee akkoord gaat. Weet niet precies hoe dat wettelijk in elkaar steekt. ER zijn ongetwijfeld mensen hier die dat wel weten.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #44 Gepost op: 4 mei 2015, 03:43:43
Citaat van: batoutofhell link=msg=1347904 date=1430701726
De opdrachtgever zal dus zijn handen er vanaf trekken als er iets misgaat en zeggen dat (zoals in genoemde geval) 2 maal 12 uur (= 24 uur) een vkr had ingehuurd en er niet van op de hoogte was dat de vkr-aanbieder maar 2 man had gestuurd terwijl dit, op papier, werk is voor 3 man.


Het zal er helemaal vanaf hangen hoe het met de centjes geregeld is. Als een werkgever zegt: OK, 12 uur om en om, dat is dus 3 man a 15 euro per uur en de opdrachtgever zegt dan:doe er maar 2, is het toch wel degelijk de opdrachtgever die de fout ingaat! Scheelt hem 170 euri's  per dag, maal 5 dagen in week.
Enigste manier om dat te voorkomen is als alle vkr bedrijven dan niet leveren, maar helaas, er zijn er altijd die het dan toch doen. En dan is het aansprakelijkheid voor beide? Opdrachtgever omdat hij maar voor 2 wil betalen en werkgever omdat hij daar mee akkoord gaat. Weet niet precies hoe dat wettelijk in elkaar steekt. ER zijn ongetwijfeld mensen hier die dat wel weten.

Het is dan aan de opdrachtnemers om er voor zorg te dragen dat de VRK zich aan de ATW houdt.
De opdachtnemer zal er dan voor moeten zorgen dat de dienst wordt opgedeeld in diensten van maximaal 5,5 uur dit zou in het concrete geval van 12 uur bijvoorbeeld kunnen door 3x een 4 uurs diensten per te bezetten post te laten draaien.
Waarbij er zelfs nog 1,5 uur uitloop opgevangen kan worden.

Dat het voor de verkeersregelaar geen ideale diensten qua inkomsten en reizen zijn is duidelijk maar het  ATW probleem kan op deze manier wel opgelost worden.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #45 Gepost op: 9 mei 2015, 22:10:38
Het 'probleem'wat zich dan weer voordoet is dat een opdrachtgever niet voor de extra reiskosten zal willen opdraaien. Ik heb 12 uur lang 2 mensen nodig en wil dit betalen incl reiskosten, maar slechts voor 2 man. Voor jou 10 anderen. En zolang er bedrijven zijn die dan wl komen, blijf je hiermee zitten!


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #46 Gepost op: 9 mei 2015, 23:49:46
Dus zou de werkgever voor de extra reiskosten moeten gaan, sometimes you winn, sometimes you lose.
Voor elke werkgever staan de zelfde ATW en voor de opdracht gelden de zelfde regels. Als de werkgever liever een loopje neemt met de veiligheid van zijn werknemer en het verkeer, is dit een mooie reden om niet met hem in zee te gaan.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #47 Gepost op: 10 mei 2015, 06:40:34
Citaat van: batoutofhell link=msg=1349365 date=1431202238
Het 'probleem'wat zich dan weer voordoet is dat een opdrachtgever niet voor de extra reiskosten zal willen opdraaien. Ik heb 12 uur lang 2 mensen nodig en wil dit betalen incl reiskosten, maar slechts voor 2 man. Voor jou 10 anderen. En zolang er bedrijven zijn die dan wl komen, blijf je hiermee zitten!
Het is een keuze voor de opdrachtnemer en zijn werknemers om zich aan de ATW te houden of niet, de keuze is dus om conform de ATW bijvoorbeeld 3x4 uurs dienst te plannen
Of zich niet te houden aan de ATW en 12 uurs diensten zonder deugdelijke pauzeregeling  in te plannen en daarmee een economisch delict te begaan.

Het probleem is feitelijk dat er te veel cowboys in VKR rondlopen en dat de geldende regelgeving onvoldoende wordt gehandhaafd, en dat die cowboys gebruik van makenvan het gebrek aan controle.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #48 Gepost op: 4 januari 2016, 22:41:27
Citaat van: batoutofhell link=msg=1347725 date=1430669397
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Ik denk dat de mensen ook niet echt blij zijn als je ergens staat te regelen met een natte broek en stinkend naar.... Gaat er in de tussentijd iets mis, is het jammer maar helaas. Moet de opdrachtgever maar zorgen voor voldoende personeel!
Dan voel je je toch echt bezeikt, letterlijk en figuurlijk.  ;D ;D ;D


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #49 Gepost op: 6 januari 2016, 13:49:29
Citaat van: NS1607 link=msg=1397128 date=1451943687
Dan voel je je toch echt bezeikt, letterlijk en figuurlijk.  ;D ;D ;D


Jos.

Nou, ze hebben toch echt pech als de nood hoog is. Als er een collega staat, krijt die het in ieder geval even door. Komt er toevallig iemand van het werk langs, krijgt die het ook te horen. (sanitaire stop, brb). En is het bij een om en ommetje, wacht het verkeer aan de kant van mijn collega maar even, als die geen zicht heeft op het volledige werkvak.