Service en Veiligheid medewerkers NS

Auteur Topic: Service en Veiligheid medewerkers NS  (gelezen 30268 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 30 maart 2013, 15:43:22
Ik wist even niet waar ik deze vraag het beste kon stellen, maar een medewerker Service en Veiligheid, zijn deze mensen meerendeel in de trein of is het 50/50, dus station en trein?




PWB

  • Hoofdagent A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2013, 16:47:47
Ik reis al een paar jaar dagelijks met de trein en zie ze zelden IN de trein. Vaak alleen op de stations. Ik heb ze één keer in de trein gezien in verband met een controle op vervoerbewijzen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Pepernoot

  • Haaglanden
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2013, 18:32:45
Citaat
Organisatie Service & Veiligheid

Op dit moment werken er bijna 700 mensen binnen Service & Veiligheid van NS Reizigers. In de functie van hoofdconducteur of die van medewerker Service & Veiligheid. Zij worden ingezet voor de informatievoorziening op zowel het station als in de trein. Daarnaast hebben ze een aantal specialistische taken op gebied van sociale veiligheid. Daarbij maakt NS een onderscheid in zogenaamde back-up taken en flextaken.

Bij back-up taken is een team van twee medewerkers Service & Veiligheid aanwezig voor preventieve en repressieve veiligheidsmaatregelen. Zij zijn er bovendien ter ondersteuning van onze klanten en de collega's op de trein en het station. Uitgangspunt is dat de inzet van deze medewerkers landelijk, treindienstdekkend, voorspelbaar en betrouwbaar geborgd wordt. Momenteel is deze back-up op 19 vaste stations georganiseerd.

Voor flextaken zijn teams aanwezig voor preventie en repressie, baanvakcontrole, in- en uitgangscontrole, (risico)evenementen en calamiteiten. In dit geval gebeurt de inzet van medewerkers informatiegestuurd, waardoor flexibel kan worden ingespeeld en gereageerd op dagelijkse ontwikkelingen in het gebied.
De eerste en hoogste prioriteit van Service & Veiligheid is het verlenen van assistentie aan klanten en collega's zodra dat nodig is. Om deze assistentieverlening te kunnen garanderen is het nodig dat de Veiligheidscentrale altijd weet waar de teams zich bevinden, zodat er zo snel mogelijk assistentie ter plaatse kan zijn.
Verder is het begeleiden van risicotreinen en het ondersteunen bij grote calamiteiten en crisissituaties zeer belangrijk.

Naast de reguliere Service & Veiligheidsorganisatie kent NS ook landelijk inzetbare Service & Veiligheidsteams. Die medewerkers worden informatiegestuurd en op aanvraag van collega's landelijk ingezet.
Bron: www.werkenbijns.nl

Volgens mij hoppen ze van station naar station met de trein. En als er wat is zal de 'meldkamer' dit melden en zullen zij t.p. gaan.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,921
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2013, 18:45:22
Bron: www.werkenbijns.nl

Volgens mij hoppen ze van station naar station met de trein. En als er wat is zal de 'meldkamer' dit melden en zullen zij t.p. gaan.
Ze gebruiken ook witte VW Transporters met gele lichtbalk en zoeklicht.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2013, 18:48:16
Deze wagens?


Dienst: Nederlandse Spoorwegen
Soort voertuig: Dienstvoertuig
Merk & type: Volkswagen Transporter T5-lang
Kenteken: 60-HGP-2
Byzonderheden: Naast twee rij'en met banken diverse materialen achterin.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,921
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2013, 18:49:44
Deze wagens?
Jeps daar zie ik ze wel eens in rijden O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2013, 18:57:42
Moeten deze medewerkers ook een sporttest doen?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,921
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2013, 19:20:58
Moeten deze medewerkers ook een sporttest doen?
Je moet met een aardig gevuld koppel een rennende 20 jarige gozer zonder geldig plaatsbewijs toch enigzins kunnen achtervolgen en grijpen. Boos "STOP!" roepen is meestal niet genoeg  ::)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2013, 19:32:20
Boos "STOP!" roepen is meestal niet genoeg  ::)
Haha nee dat geloof ik ook niet, maar ik zie niets over een sporttest staan, daarom.


Groenemotormuis

  • A'foort
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,716
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2013, 20:01:01
Aangezien ze IBT bevoegd zijn (ivm de handboeien en eventuele geweldgebruik) zal daar ook wel enige sporteis aan vast zitten. Ik ken namelijk geen IBT bevoegde BOA die niet aan deze (van ministerie van V&J ) eis hoeft te voldoen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v