Service en Veiligheid medewerkers NS

Auteur Topic: Service en Veiligheid medewerkers NS  (gelezen 68449 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #10 Gepost op: 31 maart 2013, 15:34:40
Er zijn zogenoemde back-up diensten op bepaalde stations 24/7 en flex diensten. Ik de flex diensten wordt er ondersteuning geboden aan de conducteur dmv extra controller in de trein. Er is voor de functie service en veiligheid een aantal eisen waaronder een sport test.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 31 maart 2013, 15:37:12
Hoe ziet deze sporttest eruit?


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #12 Gepost op: 31 maart 2013, 16:02:22
Hoe ziet deze sporttest eruit?

coopertest, aantal rek en strek testen. Medische keuring, en dan nog wat testen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 5 april 2013, 12:20:25
Boos "STOP!" roepen is meestal niet genoeg  ::)
  • Check O0

Alleen roept hij op 0:10: "Hey vuile teringlijer, je bent aangehouden, blijf staan."
Arrestatie poging op Station Leiden Centraal - 1 december 2012
treinjoop


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #14 Gepost op: 5 april 2013, 12:55:31
  • Check O0

Alleen roept hij op 0:10: "Hey vuile teringlijer, je bent aangehouden, blijf staan."
Arrestatie poging op Station Leiden Centraal - 1 december 2012
treinjoop

Gezien het beeld had het moeten zijn: ik ga je aanhouden als ik je te pakken krijg  :-X
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #15 Gepost op: 6 april 2013, 06:14:32
  • Check O0

Alleen roept hij op 0:10: "Hey vuile teringlijer, je bent aangehouden, blijf staan."
Arrestatie poging op Station Leiden Centraal - 1 december 2012
treinjoop

Naar aanleiding van het filmpje heb ik wat vragen en ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden
Aan het einde van het filmpje zie je mensen in uniform achter een burger aanrennen die over het spoor heen gaat.
Vraag 1 wordt er gelijk gevraagd om een lastgeving en mag je daarna pas het spoor over?
Vraag 2 wanneer moet je het reflecterende hesje aantrekken? Op het perron, naast de rails, op de rails of alleen in je hand nemen?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #16 Gepost op: 6 april 2013, 12:31:27
In een dergelijk geval wordt er gelijk een aanwijzing aangevraagd ( officieel bestaat de term lastgeving niet meer ).
Als een normale spraakaanvraag niet snel genoeg werkt zal men de noodknop hiervoor gebruiken.
Het veiligheidshesje moet je aan hebben voordat je het perron verlaat en het baanvak op gaat.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #17 Gepost op: 6 april 2013, 20:37:15
Het veiligheidshesje moet je aan hebben voordat je het perron verlaat en het baanvak op gaat.

Ik dacht dat het hesje  ook gedragen diende te worden op het perron. In Zwolle lopen ze iig wel zo als S&V-medwerkers
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #18 Gepost op: 6 april 2013, 21:02:02
In een dergelijk geval wordt er gelijk een aanwijzing aangevraagd ( officieel bestaat de term lastgeving niet meer ).
Als een normale spraakaanvraag niet snel genoeg werkt zal men de noodknop hiervoor gebruiken.
Het veiligheidshesje moet je aan hebben voordat je het perron verlaat en het baanvak op gaat.

Hoe moet ik me dat voorstellen? Is er een soort "NS veiligheid" meldkamer, loopt de communicatie via Alex of staan deze heren in direct contact met de verkeersleiding?

OT: Ik zie sinds een tijdje S&V medewerkers in de omgeving Den Haag lopen met TETRA portofoons, is dit een proef of heeft dat te maken met de HTM?!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #19 Gepost op: 6 april 2013, 21:51:01
Hoe moet ik me dat voorstellen? Is er een soort "NS veiligheid" meldkamer, loopt de communicatie via Alex of staan deze heren in direct contact met de verkeersleiding?

OT: Ik zie sinds een tijdje S&V medewerkers in de omgeving Den Haag lopen met TETRA portofoons, is dit een proef of heeft dat te maken met de HTM?!
Ja, NS heeft diverse meldkamers / controle kamers met portofoon contact met medewerkers. Zo ook voor SV medewerkers. MK SV staat in nauw contact met de spopo.