Service en Veiligheid medewerkers NS

Auteur Topic: Service en Veiligheid medewerkers NS  (gelezen 68447 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #20 Gepost op: 7 april 2013, 12:27:50
Ik dacht dat het hesje  ook gedragen diende te worden op het perron. In Zwolle lopen ze iig wel zo als S&V-medwerkers

Wat ik weet is er geen draagplicht voor het veiligheidshesje op het perron maar het kan zo maar zijn dat ze in Zwolle bepaalde ervaringen hebben dat ze daar een andere regel hebben.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #21 Gepost op: 7 april 2013, 21:35:19
Hoe moet ik me dat voorstellen? Is er een soort "NS veiligheid" meldkamer, loopt de communicatie via Alex of staan deze heren in direct contact met de verkeersleiding?

OT: Ik zie sinds een tijdje S&V medewerkers in de omgeving Den Haag lopen met TETRA portofoons, is dit een proef of heeft dat te maken met de HTM?!
Er is maar 1 meldkamer bij de NS en dat is de Veiligheidscentrale in HGB 4 in Utrecht.
Via de Tetra portofoons hebben de mensen van S&V contact met de Veiligheidscentrale.

Nu bedenk ik me eigenlijk dat er op Amsterdam Centraal ook nog een Camera Toezicht Ruimte is/was. Hoe dat precies geregeld is nu en of er nog meerde van dat soort zaken wijn waag ik te betwijfelen.

Groeten, Johan
NS Reizigers Transportbesturing Rotterdam


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #22 Gepost op: 8 april 2013, 03:22:25
Volgens mij heeft ASD CS nog steeds een CTR. Mocht je het nummer niet kunnen achterhalen stuur me dan maar een PB.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


corh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #23 Gepost op: 7 juni 2013, 16:23:21
De hesjes worden eigenlijk alleen gedragen als men het spoor op moet  of bij calamiteiten. ook bij extra inzetten zoals Koninginnedag en popconcerten/grote evenementen waarbij er veel reizigers zijn of verwacht worden. puur en alleen om duidelijk en zichtbaar te zijn. verwar dus niet de mensen van S&V en de beveiliging de laatste zie je veel op de stations en hebben altijd een hesje aan.

De veiligheidscentrale zit inderdaad in HGB4 in Utrecht (in de meldkamer van de voormalige spoorwegpolitie) die nu dus al een tijdje niet meer bestaat. ook staat er in Amsterdam nog een meldkamer die in geval van nood Utrecht over kan nemen.

De cameraruimte is tegenwoordig ook in Utrecht.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #24 Gepost op: 8 juni 2013, 15:48:55
Nog even over de benaming van deze dienst, hoezo "Service" ? Met de nu vertoonde uitstraling van "wie maakt mij wat en anders springen we met z'n vieren op je nek" is er weinig sprake van service! Controle van vervoersbewijzen gaat deze club goed af, maar dat is het dan ook wel.

Maar dat is mijn mening!


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #25 Gepost op: 15 juli 2013, 02:56:05
Omdat service en veiligheid meer doet dan alleen controlle van vervoersbewijzen. regelen van bussen bij callimiteiten, begeleiden van grote groepen mensen, aanrijdingen treinen.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #26 Gepost op: 23 juli 2013, 07:43:54
Citaat van: Sylvester link=msg=1147741 date=1365157225
  • Check O0

Alleen roept hij op 0:10: "Hey vuile teringlijer, je bent aangehouden, blijf staan."
Arrestatie poging op Station Leiden Centraal - 1 december 2012
treinjoop
Roep ik ook zo vaak. Ik ben best snel maar kan het gewoon niet hebben als ik achter iemand aan moet rennen haha.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #27 Gepost op: 23 juli 2013, 07:47:58
Citaat van: Sheriff link=msg=1171376 date=1370699335
Nog even over de benaming van deze dienst, hoezo "Service" ? Met de nu vertoonde uitstraling van "wie maakt mij wat en anders springen we met z'n vieren op je nek" is er weinig sprake van service! Controle van vervoersbewijzen gaat deze club goed af, maar dat is het dan ook wel.

Maar dat is mijn mening!

Vergis je niet hoor. Ik ken mensen die er werken en ze worden meer doodgegooid met het woord service. Een van mijn beste maatjes werkt er en die heeft in zijn prille carrière daar ooit iemand aangehouden voor het stelen van een blikje bier uit de Kiosk. Werd niet op prijs gesteld door hogere hand.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 23 juli 2013, 17:03:40
Citaat van: MisterQ link=msg=1185360 date=1374558478
Een van mijn beste maatjes werkt er en die heeft in zijn prille carrière daar ooit iemand aangehouden voor het stelen van een blikje bier uit de Kiosk. Werd niet op prijs gesteld door hogere hand.
Raar bedrijf dan, houdt je iemand aan voor een misdrijf, is het weer niet goed.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #29 Gepost op: 23 juli 2013, 17:12:44
Citaat van: Sylvester link=msg=1185498 date=1374591820
Raar bedrijf dan, houdt je iemand aan voor een misdrijf, is het weer niet goed.

Jup onder het mom van behoord niet tot jou taakgebied. En dan zijn we je kwijt voor iets wat niet in ons werkveld ligt.
Je bent BOA OV blabla. geen BOA KIOSK. Dat werd letterlijk verteld. maar na wat aanpassen zit hij er nu wel thuis ;) Je moet gewoon in de denkwijze van
de NS zitten.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.