Service en Veiligheid medewerkers NS

Auteur Topic: Service en Veiligheid medewerkers NS  (gelezen 68455 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 23 juli 2013, 17:27:30
Dus de NS heeft liever dat je een misdrijf voor je neus laat gebeuren? Daar krijgt de NS natuurlijk wel een goed imago van. :-X
Ik zou er dan niet bij passen als men zo denkt, ik zou de volgende keer net zo optreden als ik er zou werken.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #31 Gepost op: 23 juli 2013, 18:13:27
Citaat van: Sylvester link=msg=1185502 date=1374593250
Dus de NS heeft liever dat je een misdrijf voor je neus laat gebeuren? Daar krijgt de NS natuurlijk wel een goed imago van. :-X
Ik zou er dan niet bij passen als men zo denkt, ik zou de volgende keer net zo optreden als ik er zou werken.

Tja ik keur het absoluut niet goed. Maar als je ergens gaat werken moet je in de geest van je bedrijf werken.
En joh over een jaar of 2 is er een nieuw bestuur en die willen dan wel weer.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 29 juli 2013, 12:01:56
Citaat van: MisterQ link=msg=1185500 date=1374592364
Jup onder het mom van behoord niet tot jou taakgebied. En dan zijn we je kwijt voor iets wat niet in ons werkveld ligt.
Nu komt een woordvoerder met ongeveer soortgelijke woorden.

NS-beveiliger wil ook zakkenrollers pakken

 AMSTERDAM -
Het service- en veiligheidspersoneel van NS wil graag uitbreiding van zijn bevoegdheden. Medewerkers mogen nu alleen een burgeraanhouding verrichten bij een zakkenroller of winkeldief op het station, geen arrestatie als NS-beveiliger zijnde.

Daarnaast zou op stations als Utrecht en Amsterdam Centraal de samenwerking met wijkagenten en spoorwegpolitie steeds stroever verlopen. Volgens het NS-personeel komt politie van steeds verder weg en is zij hierdoor steeds later ter plaatse, zo klagen zij in Metro.

Volgens de politie is de aanhouding van een zakkenroller of winkeldief een 'grijs gebied'. ,,Iedereen mag een dief op heterdaad aanhouden. Het is prachtig als NS-servicepersoneelsleden op Amsterdam Centraal optreden tegen winkeldiefstal, maar het is niet hun opgedragen taak", aldus een woordvoerder.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #33 Gepost op: 29 juli 2013, 13:03:59
Zoals ik het lees is dit een woordvoerder van de Politie.  En in die context zie ik "opgedragen taak" als de officiële taken voor deze BOA's, zoals vastgelegd in de wet en regelgeving.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


sylvester1986

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 29 juli 2013, 13:13:14
Citaat van: zwelgje link=msg=1187183 date=1375095839
Zoals ik het lees is dit een woordvoerder van de Politie.  
Inderdaad e050


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #35 Gepost op: 29 juli 2013, 14:07:58
Citaat van: Sylvester link=msg=1187157 date=1375092116
Nu komt een woordvoerder met ongeveer soortgelijke woorden.
 
 AMSTERDAM -
Het service- en veiligheidspersoneel van NS wil graag uitbreiding van zijn bevoegdheden. Medewerkers mogen nu alleen een burgeraanhouding verrichten bij een zakkenroller of winkeldief op het station, geen arrestatie als NS-beveiliger zijnde.

Daarnaast zou op stations als Utrecht en Amsterdam Centraal de samenwerking met wijkagenten en spoorwegpolitie steeds stroever verlopen. Volgens het NS-personeel komt politie van steeds verder weg en is zij hierdoor steeds later ter plaatse, zo klagen zij in Metro.

Volgens de politie is de aanhouding van een zakkenroller of winkeldief een 'grijs gebied'. ,,Iedereen mag een dief op heterdaad aanhouden. Het is prachtig als NS-servicepersoneelsleden op Amsterdam Centraal optreden tegen winkeldiefstal, maar het is niet hun opgedragen taak", aldus een woordvoerder.

Ja NS BOA'S mogen wel een burger aanhouding doen maar dat wil de NS niet.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #36 Gepost op: 29 juli 2013, 14:15:52
Citaat van: Sylvester link=msg=1185502 date=1374593250
Dus de NS heeft liever dat je een misdrijf voor je neus laat gebeuren? Daar krijgt de NS natuurlijk wel een goed imago van. :-X
Ik zou er dan niet bij passen als men zo denkt, ik zou de volgende keer net zo optreden als ik er zou werken.

Je zal er verbaasd van staan hoeveel gemeentes niet soortgelijke opdrachten aan hun toezichthouders hebben meegegeven. Meestal omdat de werkgever niet wil dat er teveel tijd besteed wordt aan politie-taken, en geen zin hebben in medewerkers in de ziektewet als gevolg van het uitvoeren van niet opgedragen taken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 29 juli 2013, 14:17:42
Mijn vorige werkgever was heel duidelijk, zie je iets gebeuren en je kan verantwoord optreden, doen!


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #38 Gepost op: 29 juli 2013, 14:21:46
Maar wat ik mij afvraag, is de spoorwegpolitie nog steeds verantwoordelijk voor de veiligheid op het station ? Als dit zo is vind ik het vreemd dat ik ze A. nooit zie en B. dat ze van steeds meer stations aan het vertrekken zijn. Amsterdam CS gaan ze weg. Den Haag HS zijn ze ook al weg volgens mij. (Loket is ieder geval gesloten) En volgens mij zullen ze ook uit Utrecht CS gaan vertrekken.
Dan is het toch logisch dat de NS boa's dit gat opvangen ? Die zie je namenlijk wel overal.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #39 Gepost op: 29 juli 2013, 15:48:34
Citaat van: richard1074 link=msg=1187210 date=1375100506
Maar wat ik mij afvraag, is de spoorwegpolitie nog steeds verantwoordelijk voor de veiligheid op het station ? Als dit zo is vind ik het vreemd dat ik ze A. nooit zie en B. dat ze van steeds meer stations aan het vertrekken zijn. Amsterdam CS gaan ze weg. Den Haag HS zijn ze ook al weg volgens mij. (Loket is ieder geval gesloten) En volgens mij zullen ze ook uit Utrecht CS gaan vertrekken.
Dan is het toch logisch dat de NS boa's dit gat opvangen ? Die zie je namenlijk wel overal.

Voor de veiligheid is de eigenaar van het station zelf verantwoordelijk (vandaar beveiliging + S&V). Is er politiezorg nodig op een station dan komt de RE uit dat gebied (noodhulp). Er zal nog een enkele overgangsregeling zijn, maar weet uit RE Haaglanden dat de basis politiezorg bij de RE ligt.