Service en Veiligheid medewerkers NS

Auteur Topic: Service en Veiligheid medewerkers NS  (gelezen 68422 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #50 Gepost op: 4 augustus 2016, 22:33:38
NS personeel heeft in principe altijd een zichtbaarheidshesje bij zich omdat men die aan moet trekken om het spoor over te steken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #51 Gepost op: 6 augustus 2016, 19:19:40
Citaat van: batoutofhell link=msg=1440736 date=1470342105
Volgens een NS BOA waar ik een tijdje terug mee werkte ivm met onderhoud spoor, dat zij ook op de weg mochten handelen. (Domein I?). Lijkt me ergens ook wel logisch als ze bij treinstremmingen moeten helpen. Zou alleen een veiligheidshesje handig zijn. Maar die hebben ze blijkbaar in een tasje aan de koppel.

Misschien gewoon de bevoegdheden dan uitbreiden, dat het ook duidelijk mogen. Volgens mij kennen ze(NS BOA's) ook zelfs handhaven/bekeuren bij het negeren van een roodlicht bij een spoorwegovergang.


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #52 Gepost op: 6 augustus 2016, 19:21:45
Citaat van: Bollie link=msg=1440970 date=1470503980
Volgens mij kennen ze(NS BOA's) ook zelfs handhaven/bekeuren bij het negeren van een roodlicht bij een spoorwegovergang.
Volgens mij is dat weer voorbehouden aan de BOA's van ProRail.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #53 Gepost op: 6 augustus 2016, 23:07:08
Volgens mij is dat weer voorbehouden aan de BOA's van ProRail.
Mijn buurman werkt bij NS, is geen BOA van ProRail maar mag hier wel voor schrijven.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #54 Gepost op: 7 augustus 2016, 13:03:10
Citaat van: batoutofhell link=msg=1440736 date=1470342105
Volgens een NS BOA waar ik een tijdje terug mee werkte ivm met onderhoud spoor, dat zij ook op de weg mochten handelen. (Domein I?).

Een NS BOA is net als een ProRail BOA bevoegd voor domein IV

http://wetten.overheid.nl/BWBR0035432/#Artikel3
http://wetten.overheid.nl/BWBR0030670/#Artikel3

En daardoor bevoegd te handhaven op artikel 71 RVV

http://wetten.overheid.nl/BWBR0029447/#BijlageA.I
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/#HoofdstukIII_Paragraaf3_Artikel71


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #55 Gepost op: 8 augustus 2016, 14:45:29
Deze medewerkers zouden moeten worden uitgerust met helm, uitschuifbare wapenstok, taser en grote bus pepperspray. En sommigen ook met een sterke politiehond, die tevens explosieven kan opsporen.
Ik stem links.


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #56 Gepost op: 8 augustus 2016, 18:37:25
Frank, jij verwacht wel erg veel van ze....
Het zijn geen ME'ers... het zijn BOA's die kaarten controleren en waarnodig verbaliseren...
Die sterke politiehond kun je inschalen op ph1 of ph2. Maar elke betere particuliere beveiliger die op het station werkt, heeft een hond bij zich.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #57 Gepost op: 8 augustus 2016, 22:47:43
Citaat van: en-er-gy link=msg=1441293 date=1470674245
Die sterke politiehond kun je inschalen op ph1 of ph2. Maar elke betere particuliere beveiliger die op het station werkt, heeft een hond bij zich.
Nou... ::)
Offtopic: Op de meeste stations mogen geen honden meer gebruikt worden vanwege de veelvuldige (onnodige) incidenten... En terecht.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #58 Gepost op: 8 augustus 2016, 23:40:42
Bij het doorlezen van een aantal vragen, denk ik dat een voor mij boeiende serie over het spoor van ruim 10 jaar terug nog steeds informatief is. Het is de serie "In het spoor van". Destijds is deze 15-delige serie uitgezonden door SBS6.

De eerste
! No longer available


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #59 Gepost op: 9 augustus 2016, 00:12:33
Citaat van: Tony-cc link=msg=1441337 date=1470689263
Op de meeste stations mogen geen honden meer gebruikt worden vanwege de veelvuldige (onnodige) incidenten...
Dat is jammer, want een beveiligingshond is een betrekkelijk goedkope manier, om meer defensieve capaciteit in te zetten, en om geweldplegers en andere daders af te schrikken.

Ook kunnen honden explosieven leren opsporen. En ze kunnen  een vluchtende verdachte snel inhalen, als er geen omstanders zijn. Bijvoorbeeld bij betrapping op koperdiefstal, 's nachts buiten het station.

Bovendien zijn er erg veel mensen, die graag willen werken met een hond, als politiehondengeleider of beveiliger. Daardoor kan er bij een vacature geselecteerd worden op grote capaciteiten bij de hondengeleiders.

Als er bijt-incidenten zijn geweest met honden van politie of beveiligers op treinstations, kunnen daar mogelijk oplossingen voor worden gevonden. Bijvoorbeeld:
- andere hondenrassen uitproberen
- de hond genoeg vrij laten rennen buiten werktijd
- een kalmerend middel toedienen als de hond te onrustig is
- Voorlichting aan het publiek, over hoe om te gaan met de beveiligingshonden. Ook voorlichting gericht op kinderen. Dat kan onder andere via de luidsprekers en omroepster op de stations, en via posters op stations, websites, enz.
- muilkorf, die zo nodig heel snel kan worden afgedaan.
- ander type riem of band die meer controle geeft over de hond.
- betere training van de hond en hondengeleider met behulp van experts.
- raadplegen via internet van buitenlandse top-experts
- meer afstand houden met de hond van de reizigers, zolang de muilkorf af is.
- de honden inzetten op tijdstippen en locaties met minder drukte
enzovoort...
Ik stem links.