Service en Veiligheid medewerkers NS

Auteur Topic: Service en Veiligheid medewerkers NS  (gelezen 68896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #60 Gepost op: 9 augustus 2016, 00:43:18
Citaat van: Whalertje link=msg=1441347 date=1470692442
Bij het doorlezen van een aantal vragen, denk ik dat een voor mij boeiende serie over het spoor van ruim 10 jaar terug nog steeds informatief is. Het is de serie "In het spoor van". Destijds is deze 15-delige serie uitgezonden door SBS6.

De eerste
! No longer available

Jee wat oud. Toen mocht je nog roken in de trein, raampjes die open konden en papieren kaartjes die je moest stempelen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #61 Gepost op: 9 augustus 2016, 00:50:35
En de toen nog volop actieve treinstellen Plan V (Mat '64).
De gemoderniseerde stellen waarvan de open te draaien ramen grotendeels zijn weg-gemodificeerd zoals de ICMm hebben een heerlijk koel klimaat; echter bij stroomstoringen waarbij de geforceerde ventilatie wegvalt  is helaas gebleken dat het ondraaglijk is.
Het algeheel rookverbod in de treinen is er per 1 januari 2004


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #62 Gepost op: 9 augustus 2016, 01:06:17
Citaat van: Whalertje link=msg=1441360 date=1470696635
En de toen nog volop actieve treinstellen Plan V (Mat '64).
De gemoderniseerde stellen waarvan de open te draaien ramen grotendeels zijn weg-gemodificeerd zoals de ICMm hebben een heerlijk koel klimaat; echter bij stroomstoringen waarbij de geforceerde ventilatie wegvalt  is helaas gebleken dat het ondraaglijk is.
Het algeheel rookverbod in de treinen is er per 1 januari 2004

Mat '64, tot voor kort nog geregeld ingezeten (traject Roermond-Maastricht Randwyck. Zelfs na de mededeling dat ze niet meer zouden rijden reden ze nog geregeld. Waren de enige waar raampjes nog open konden. Ook in de dubbeldekkers die tegenwoordig rijden als IC is het heet als je stilstaat zonder stroom (jaa, heb ervaring)

Vond trouwens dat de serie tussen juni en december 2004 is uitgezonden op SBS.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #63 Gepost op: 9 augustus 2016, 06:00:02
Nou... ::)
Offtopic: Op de meeste stations mogen geen honden meer gebruikt worden vanwege de veelvuldige (onnodige) incidenten... En terecht.
Welke incidenten?
Venlo en nijmegen worden ze nog ingezet... Eindhoven heel sporadisch


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #64 Gepost op: 9 augustus 2016, 06:02:07
Dat is jammer, want een beveiligingshond is een betrekkelijk goedkope manier, om meer defensieve capaciteit in te zetten, en om geweldplegers en andere daders af te schrikken.

Ook kunnen honden explosieven leren opsporen. En ze kunnen  een vluchtende verdachte snel inhalen, als er geen omstanders zijn. Bijvoorbeeld bij betrapping op koperdiefstal, 's nachts buiten het station.

Bovendien zijn er erg veel mensen, die graag willen werken met een hond, als politiehondengeleider of beveiliger. Daardoor kan er bij een vacature geselecteerd worden op grote capaciteiten bij de hondengeleiders.

Als er bijt-incidenten zijn geweest met honden van politie of beveiligers op treinstations, kunnen daar mogelijk oplossingen voor worden gevonden. Bijvoorbeeld:
- andere hondenrassen uitproberen
- de hond genoeg vrij laten rennen buiten werktijd
- een kalmerend middel toedienen als de hond te onrustig is
- Voorlichting aan het publiek, over hoe om te gaan met de beveiligingshonden. Ook voorlichting gericht op kinderen. Dat kan onder andere via de luidsprekers en omroepster op de stations, en via posters op stations, websites, enz.
- muilkorf, die zo nodig heel snel kan worden afgedaan.
- ander type riem of band die meer controle geeft over de hond.
- betere training van de hond en hondengeleider met behulp van experts.
- raadplegen via internet van buitenlandse top-experts
- meer afstand houden met de hond van de reizigers, zolang de muilkorf af is.
- de honden inzetten op tijdstippen en locaties met minder drukte
enzovoort...
Daar kan ik me invinden...
Ik zou graag de vacature voor hondegeleider willen invullen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #65 Gepost op: 9 augustus 2016, 06:33:03
Citaat van: en-er-gy link=msg=1441371 date=1470715327
Daar kan ik me invinden... Ik zou graag de vacature voor hondegeleider willen invullen...

Misschien kun je de NS overtuigen met mijn argumenten, bij een open sollicitatie. Vooral een goed passende muilkorf biedt een goede bescherming tegen ongewenst bijten.

En die Mechelse herders zijn vaak wel felle honden. Er zijn mogelijk iets minder felle hondenrassen, die toch geschikt zijn voor beveiligingstaken, en voor opsporing van explosieven en drugs. Een beveiligingshond schrikt criminelen sowieso vaak af, ook als die niet erg fel is.
Ik stem links.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #66 Gepost op: 9 augustus 2016, 10:34:40
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1441362 date=1470697577
Mat '64, tot voor kort nog geregeld ingezeten (traject Roermond-Maastricht Randwyck. Zelfs na de mededeling dat ze niet meer zouden rijden reden ze nog geregeld. Waren de enige waar raampjes nog open konden. Ook in de dubbeldekkers die tegenwoordig rijden als IC is het heet als je stilstaat zonder stroom (jaa, heb ervaring)

Vond trouwens dat de serie tussen juni en december 2004 is uitgezonden op SBS.
Sprinter 2003 (SGMm) kan ook nog steeds de raampjes openen hoor.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #67 Gepost op: 9 augustus 2016, 10:43:51
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1441373 date=1470717183
Misschien kun je de NS overtuigen met mijn argumenten, bij een open sollicitatie. Vooral een goed passende muilkorf biedt een goede bescherming tegen ongewenst bijten.

En die Mechelse herders zijn vaak wel felle honden. Er zijn mogelijk iets minder felle hondenrassen, die toch geschikt zijn voor beveiligingstaken, en voor opsporing van explosieven en drugs. Een beveiligingshond schrikt criminelen sowieso vaak af, ook als die niet erg fel is.
Frank, soms zijn je bijdragen erg informatief en innovatief, soms is speltip 9 ook wel handig. Weet wanneer je moet stoppen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #68 Gepost op: 9 augustus 2016, 11:37:09
Citaat van: en-er-gy link=msg=1441370 date=1470715202
Welke incidenten?
Venlo en nijmegen worden ze nog ingezet... Eindhoven heel sporadisch

Maastricht en Roermond ook nog bijna dagelijks. Met name in de late uurtjes.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #69 Gepost op: 9 augustus 2016, 15:22:05
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1441373 date=1470717183
Misschien kun je de NS overtuigen met mijn argumenten, bij een open sollicitatie.

Ik ben heel erg benieuwd naar de reactie van de NS  098uo