Service en Veiligheid medewerkers NS

Auteur Topic: Service en Veiligheid medewerkers NS  (gelezen 68493 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #90 Gepost op: 11 augustus 2016, 10:34:23
Citaat van: Highfield link=msg=1441753 date=1470903183
Particulieren met honden werken wel afschrikwekkend, je weet immers nooit wat er gaat gebeuren dus je laat t wel uit je hoofd om scheve gezichten te veroorzaken.

Waar is toch de tijd gebleven dat conducteurs vriendelijk je kaartje kwamen controleren en een praatje maakten. Nu lijkt het soms wel een soort inquisitie met al die bende aan een koppel en een kop op onweer. Ik chargeer een beetje maar t punt staat wel.

Laatst zelf een boete gepakt van een BOA ivm fietsen waar dat niet mocht. Stom, fout geaccepteerd, consequentie aanvaard, vriendelijk gecommuniceerd. Dat was echter niet wederzijds, ik werd behandeld alsof ze op het punt stonden me in een nekklem neer te leggen en geboeid af te voeren..sorry maar het hele BOA verhaal met alle versnipperde bevoegdheden vind ik maar niets.

Als je voedingsbodems voor het radicaliseren wilt kweken moet je vooral goed opgeleide politieagenten steeds meer vervangen door BOA's, lijkt in het begin lekker goedkoop.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #91 Gepost op: 11 augustus 2016, 14:59:48
Citaat van: Highfield link=msg=1441753 date=1470903183
Waar is toch de tijd gebleven dat conducteurs vriendelijk je kaartje kwamen controleren en een praatje maakten. Nu lijkt het soms wel een soort inquisitie met al die bende aan een koppel en een kop op onweer. Ik chargeer een beetje maar t punt staat wel.

Het lijkt me wenselijk, dat treinconducteurs en buschauffeurs zeer effectieve geweldsmiddelen bij zich hebben, voor verschillende graden van escalatie. En dat ze regelmatig getraind worden, om zich zo mogelijk vriendelijk en respectvol gedragen.
Ik stem links.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #92 Gepost op: 11 augustus 2016, 16:22:58
Dit gaat helemaal nergens meer over


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #93 Gepost op: 11 augustus 2016, 16:58:42
Citaat van: Bollie link=msg=1441821 date=1470925378
Dit gaat helemaal nergens meer over

Vandaar dat Frank vooral lekker moet blijven "brainstormen" in zijn eigen topics, en niet in andere topics waar gewoon gediscussieerd wordt zijn brainstorm sessies moet gaan beginnen, want die lopen steevast op dit soort onzin uit.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #94 Gepost op: 11 augustus 2016, 17:57:54
Citaat van: scorpio link=msg=1441822 date=1470927522
Vandaar dat Frank vooral lekker moet blijven "brainstormen" in zijn eigen topics, en niet in andere topics waar gewoon gediscussieerd wordt zijn brainstorm sessies moet gaan beginnen, want die lopen steevast op dit soort onzin uit.

Man man man, heb je last van frustraties? Je reageert op ALLES van Frank. Vrij lachwekkend om eerlijk te zijn. :')

Citaat van: Thor link=msg=1441757 date=1470904463
Als je voedingsbodems voor het radicaliseren wilt kweken moet je vooral goed opgeleide politieagenten steeds meer vervangen door BOA's, lijkt in het begin lekker goedkoop.

De huidige opleiding voor de BOA's zijn vrij goed en duren 2 jaar. Het zijn voornamelijk de 'oudere' generaties die hun sociale skills wel wat kunnen bijschaven. Misschien een strengere screening, kan ook weleens helpen. Er zijn redelijk wat mensen die zijn afgewezen voor de politie waarna ze het gingen proberen voor handhaving, omdat die screening 'makkelijker' was. Wat dus ook kan betekenen dat je mensen in de organisatie krijgt die nou niet echt van het juiste niveau zijn.

Natuurlijk vervagen de grenzen van RP en GP meer, maar het zal de professionaliteit wel ten goede komen.


guest15549

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 11 augustus 2016, 20:32:30
Citaat van: Highfield link=msg=1441753 date=1470903183
Particulieren met honden werken wel afschrikwekkend, je weet immers nooit wat er gaat gebeuren dus je laat t wel uit je hoofd om scheve gezichten te veroorzaken.
Alleen mag je als particulier je hond niet iemand laten bijten.

Als je de hond aanspoort om iemand te bijten pleeg je een mishandeling en als de hond uit eigen beweging iemand bijt ben je aansprakelijk voor schade en letsel.

Citaat
Waar is toch de tijd gebleven dat conducteurs vriendelijk je kaartje kwamen controleren en een praatje maakten. Nu lijkt het soms wel een soort inquisitie met al die bende aan een koppel en een kop op onweer. Ik chargeer een beetje maar t punt staat wel.

Laatst zelf een boete gepakt van een BOA ivm fietsen waar dat niet mocht. Stom, fout geaccepteerd, consequentie aanvaard, vriendelijk gecommuniceerd. Dat was echter niet wederzijds, ik werd behandeld alsof ze op het punt stonden me in een nekklem neer te leggen en geboeid af te voeren..sorry maar het hele BOA verhaal met alle versnipperde bevoegdheden vind ik maar niets.

Geweld tegen hulpverleners en toezichthouders is absoluut niet goed te praten maar ik kan me hier wel in vinden, ja.

Ik weet dat ik nu generaliseer maar ik merk erg vaak dat BOA's van het OV of de stadswacht vaak iets minder handig in de communicatie zijn en mensen soms wat onhandig benaderen. Dat druk ik nog vrij voorzichtig uit. De kans is dan inderdaad groot dat je net 'de verkeerde' treft.

In mijn beleving pakken de meeste politiemensen dat tactischer aan.


guest15549

  • Gast
Reactie #96 Gepost op: 11 augustus 2016, 20:34:10
Citaat van: Martijn95 link=msg=1441824 date=1470931074
Man man man, heb je last van frustraties? Je reageert op ALLES van Frank. Vrij lachwekkend om eerlijk te zijn. :')

De huidige opleiding voor de BOA's zijn vrij goed en duren 2 jaar. Het zijn voornamelijk de 'oudere' generaties die hun sociale skills wel wat kunnen bijschaven. Misschien een strengere screening, kan ook weleens helpen. Er zijn redelijk wat mensen die zijn afgewezen voor de politie waarna ze het gingen proberen voor handhaving, omdat die screening 'makkelijker' was. Wat dus ook kan betekenen dat je mensen in de organisatie krijgt die nou niet echt van het juiste niveau zijn.

Natuurlijk vervagen de grenzen van RP en GP meer, maar het zal de professionaliteit wel ten goede komen.

Waarom zou iemand voor de handhaving willen werken als ze dezelfde eisen hanteren als de politie?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #97 Gepost op: 11 augustus 2016, 22:03:45
Citaat van: RS496 link=msg=1441847 date=1470940450
Waarom zou iemand voor de handhaving willen werken als ze dezelfde eisen hanteren als de politie?
Voor het salaris   ;D 98uiye
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #98 Gepost op: 11 augustus 2016, 22:30:57
Citaat van: GWB Foxtrot link=msg=1441609 date=1470824235

Particuliere explohonden worden door de overheid gecertificeerd. Als zo'n hond aanslaat zal er idd moeten worden opgetuigd.
Welke overheid ? Er bestaat geen certificering (meer) binnen NL voor particuliere explohonden. Wat wel gebeurd, en verplicht is, is het logboek bijhouden met speurproeven die door de Kmar gehanteerd wordt (o.a. havens en Schiphol).

@Silque, er zijn legio voorbeelden te noemen waar een hond heel goed ingezet kan, en mag worden door de beveiliging. Dat politie dat vaak liever niet ziet is een feit (echter niet altijd want er zijn zat regio's waar we wel gewoon 'welkom' zijn).
Dat alleen de betere honden naar de politie gaan is nonsens, ook 'jullie' inkopers slaan de plank geregeld mis, het blijven tenslotte beestjes... (En ja, ik spreek uit ervaring.)
Dat de honden binnen de politie anders getraind worden klopt zeker, de Trent wat je de laatste jaren ziet binnen een steeds grotere groep binnen de beveiliging en waar de honden maar liefst zo scherp mogelijk gemaakt worden ben ik ook zeer op tegen. Een goede 'burgerhond' (voor werk binnen beveiliging) doet het ook zonder speciale training (een hond die té is kun je remmen, een hond die het nét niet heeft kun je niks aan toevoegen en laat het in bepaalde situaties afweten).
Er zijn binnen de Beveiligingswereld echter een aantal HG die al jarenlang KNPV beoefenen, zelf reeds honden geleverd hebben aan de politie, daarnaast pakwerk voor hun maken (bij gebrek aan goede helpers binnen de politie) en ook hun eigen honden laten werken tijdens die trainingen. Die honden staan dan op hetzelfde niveau als die welke bij jullie werken (zijn wel uitzondering gevallen).
Heb in het verleden zelf ook pakwerk gedaan voor 'jullie' en kon toen zelf ook gewoon met alle oefeningen met eigen hond meedoen, met uitzondering van de schietoefeningen.  0098

In het algemeen, ook een beveiliger (net zoals elke burger) mag de hond in bepaalde uitzonderlijke situaties inzetten en laten bijten, denk aan een groep wat in loopt te schoppen op iemand die op de grond ligt en waar je voor zijn 'leven' kunt vrezen. Dat de meeste agenten en ook wel HG zullen beweren dat dit niet mag komt omdat men dit niet wil zien en/of dat men niet helemaal juist geďnformeerd is.

@Oma, dat is idd het KNPV PH1 certificaat.

Wilde dit even kwijt maar heeft idd niks met NS Service en veiligheid te maken...  98uiye
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #99 Gepost op: 11 augustus 2016, 23:17:36


Alleen mag je als particulier je hond niet iemand laten bijten.

Als je de hond aanspoort om iemand te bijten pleeg je een mishandeling en als de hond uit eigen beweging iemand bijt ben je aansprakelijk voor schade en letsel.



l
Dat de honden binnen de politie anders getraind worden klopt zeker, de Trent wat je de laatste jaren ziet binnen een steeds grotere groep binnen de beveiliging en waar de honden maar liefst zo scherp mogelijk gemaakt worden ben ik ook zeer op tegen. Een goede 'burgerhond' (voor werk binnen beveiliging) doet het ook zonder speciale training (een hond die té is kun je remmen, een hond die het nét niet heeft kun je niks aan toevoegen en laat het in bepaalde situaties afweten).

In het algemeen, ook een beveiliger (net zoals elke burger) mag de hond in bepaalde uitzonderlijke situaties inzetten en laten bijten, denk aan een groep wat in loopt te schoppen op iemand die op de grond ligt en waar je voor zijn 'leven' kunt vrezen. Dat de meeste agenten en ook wel HG zullen beweren dat dit niet mag komt omdat men dit niet wil zien en/of dat men niet helemaal juist geďnformeerd is.


interessante tegenstelling hier. Mijn opvatting is dat alleen de politie het geweldsmiddel "hond" mag inzetten. Waar staat dat particulieren/BOA's/burgers dit ook mogen? Ik zou persoonlijk alle rechtsmiddelen aanwenden om de geleider/eigenaar van de niet-politiehond die mij bijt zo lang mogelijk achter de tralies te krijgen wegens poging tot doodslag.
Bijdragen op persoonlijke titel.