rijden met een automaat

Auteur Topic: rijden met een automaat  (gelezen 5395 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #10 Gepost op: 28 april 2005, 08:54:12
In Zeeland vertelt de chauffeur het allemaal. Heel soms hoor je dat een pleeg iets doorgeeft, maar 9 van de 10 keer geeft de chauffeur de gegevens door. De CPA belt de SEH met de gegevens en koppelt het weer terug naar de ambulance.

Christian

Dat lijkt mij nogal omslachtig  ???
Tenzij de vpk het erg druk heeft natuurlijk  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


sigmario

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 april 2005, 22:35:09
Ook dit is weer regio afhankelijk, bij ons gebeurt het door zowel de ACH als de AVK, Ik noteer mestal de gemeten waarden op m'n handschoen. Mocht het nodig zijn dat ik het door moet geven heb ik alles bij de hand ;D.

Mario


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #12 Gepost op: 4 mei 2005, 00:37:02
Misschien ook goed om mee te nemen: ambulance vertrekt met so naar een ziekenhuis en meld de bevindingen aan de CPA: 'Tensie ..., pols ... , geplankt, geeft pijn aan in de nek, tintelende benen, comotio beeld, de ongevalssituatie bla bla bla' etc. Je zal maar onder A1 rijden, je moet praten door de mob, je moet sturen én ook nog eens schakelen. Is een automaat dan niet veel prettiger?
Is een automaat ook niet prettiger voor wat het schokken betreft? Iedereen laat de koppeling wel eens te hard opkomen, dat heb je met een automaat niet. Wat vervelend wordt voor iedereen in de ambu is dat de chauff met z'n linkse voet gaat remmen. :o ;D

Tot zover mijn overpeinzingen... 8)

Christian

Een automaat kán prettig zijn, maar hoeft niet. Sommige automaten "klappen" in hun versnelling, niet prettig voor de patiënt, wil je de ideale automaat, dan moet je één nemen met een van Doorn transmissie. die schakelt nl. traploos over. M.a.w. die voel je niet!
Voordeel van een automaat is, dat je bij het inhalen gebruik kan maken van de "kickdown". even plankgas zodat de automaat terugschakeld.
Vooral voor beginnende automaat chauffeurs erg belangrijk: Linkervoet vastbinden!!

Enne, gegevens doorgeven in de ambu doen we tegenwoordig ook dmv een voetpedaal! 2 handjes aan het stuur, linkervoet voor de communicatie, auto in de automaatstand, en als het niet persé nodig is, zelf schakelen. (Wij rijden dus met een shift sprint bij de ambulancedienst) En nog beter, de pleeg de boodschap door laten geven! (indien niet levensreddens handelend bezig achterin)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #13 Gepost op: 4 mei 2005, 11:13:04
Vooral voor beginnende automaat chauffeurs erg belangrijk: Linkervoet vastbinden!!

Kan ik alleen maar bevestigen... :o :o ;D

Christian