2014 beginnen bij de politie

Auteur Topic: 2014 beginnen bij de politie  (gelezen 8016 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Politieaccountant

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 3 april 2013, 14:06:57
Beste mensen, ik zal me kort voorstellen. Ben op dit moment nog student accountancy en als alles meezit zal ik dit jaar afstuderen. Heb altijd al belangstelling gehad in politie en recherche werk.

Nu is mijn vraag: kan ik ook voor hoofdagent solliciteren? Want ik wil graag actief buiten bezig zijn of ben ik door mijn vooropleiding verplicht om voor niveau 5/6 te gaan. Ben op de hoogte dat er voorlopig geen vacatures komen. Maar graag zou ik van u horen of als je WO opleiding hebt je kan solliciteren op hoofdagent. Bij mijn huidige werkgever is het namelijk dat sollicitanten met een hogere opleiding niet voor mbo vacatures in aanmerking komen. Geldt dit ook bij de politie?

Mijn carrièreplan is om eerst hoofdagent te zijn en dan later naar recherche doorstromen. Ben nu jong fit en heb behoefte om mij nuttig te maken. Accountancy is zeer interessant maar bij de politie werken dat is mijn grote wens.




dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1 Gepost op: 3 april 2013, 15:08:58
Ja hoor, je kan tzt gewoon voor niveau 4(Hoofdagent) solliciteren. Geen probleem. Er lopen genoeg collega hoofdagenten rond met een titel maar deze willen gewoon buiten spelen.


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #2 Gepost op: 3 april 2013, 15:27:10
Dat geld ook voor mij, HBO niveau ( international business ). Ben zelf inkoper geweest van een internationale muziekgroothandel, vond het saai en wil liever boeven vangen en buiten spelen  0098 Gesolliciteerd voor niveau 4 ( hoofdagent ) , ik begin op 20 mei aan de opleiding. Er geld volgens mij alleen een minimum eis. Dat is dat je minimaal in bezit moet zijn van een VBMO/TL diploma uit mijn hoofd.

Ik wens je veel succes verder!

Gr adil


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #3 Gepost op: 3 april 2013, 16:07:39
Hier nog één. Afgestudeerd HBO'er en in mei beginnend aspirant niveau 4 (hoofdagent) aan de politieacademie. Geen probleem dus.


Politieaccountant

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #4 Gepost op: 3 april 2013, 16:47:42
Dankuwel voor uw reacties! Nu maar wachten tot er vacatures komen. Succes met jullie opleiding alvast.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #5 Gepost op: 3 april 2013, 18:58:34
Het kan wel, ik heb zelf HAVO gedaan en ga nu ook niveau 4 doen. Je kunt er wel donder op zeggen dat er gevraagd gaat worden waarom je niveau 4 gaat doen en waarom niet 5. Ik moest namelijk gaan uitleggen waarom niveau 4 nog steeds een uitdaging voor me is, ondanks dat het "onder mijn niveau" is.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6 Gepost op: 4 april 2013, 17:36:25
Apart! Er is namelijk afgesproken dat mensen met een HBO diploma niet meer de N4/3 opleiding in mogen, dit omdat het 'demotiverend' zou werken voor de klasgenoten.
Dan wijken ze al snel af van die afspraak  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #7 Gepost op: 4 april 2013, 18:17:11
Apart! Er is namelijk afgesproken dat mensen met een HBO diploma niet meer de N4/3 opleiding in mogen, dit omdat het 'demotiverend' zou werken voor de klasgenoten.
Dan wijken ze al snel af van die afspraak  ;D

Waarom zou dit demotiverend zijn voor klasgenoten als ik vragen mag? Het is nou niet zo dat ik straks de eerste dag direct aan de grote klok ga hangen dat ik een HBO diploma heb. Als mensen vragen wat ik hiervoor gedaan heb zal ik gewoon eerlijk antwoorden, maar als het niet ter sprake komt hoeft men het ook niet te weten.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #8 Gepost op: 4 april 2013, 19:32:16
Don't shoot the messenger, ik heb die eisen niet verzonnen. Wat ik begrepen heb is het voor een HBO'er qua niveau te makkelijk en te praktisch waardoor je veel makkelijker en sneller door de stof loopt als je klasgenoten. In het verleden zijn daar schijnbaar hele negatieve ervaringen mee geweest.
Dat ze het nu (blijkbaar?) hebben teruggedraaid vind ik alleen maar goed, maatwerk moet mogelijk blijven!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #9 Gepost op: 4 april 2013, 20:07:42
Uiteraard niet persoonlijk bedoeld ;)

Ik denk zelf dat dit per persoon verschilt. Je moet jezelf kunnen motiveren, ook al is het misschien qua niveau te makkelijk. En het lijkt me dat je als leiding toch juist blij moet zijn met mensen die misschien 'overgekwalificeerd' zijn. Uiteraard moet dit niet betekenen dat anderen minder gekwalificeerd zijn, maar als deze mensen aangeven graag voor dit vak te kiezen en ze voldoen aan de eisen lijkt me dit alleen maar een plus.