Roken maakt meer kapot dan je lief is

Auteur Topic: Roken maakt meer kapot dan je lief is  (gelezen 80104 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #30 Gepost op: 10 april 2013, 19:16:07
Backstage report:: De kist van Dekker en De Kanter

http://www.youtube.com/watch?v=ztqBhZmiJew#ws


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #31 Gepost op: 10 april 2013, 20:11:36
Zuipen is ook slecht voor je,
rijden zonder gordel kan ook verkeerd uitpakken alsmede met je ogen dicht de snelweg oversteken met een sigaret tussen je lippen.

Ohja,
en in ziekenhuizen zijn ze ook erg steriel in hun OK's trouwens...

Wat is nou je standpunt eigenlijk want ik voel me toch betutteld met je "het is slecht voor je praatjes/filmpjes"....

*leest eea ff na met een peuk*
Groetjes, Marco


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #32 Gepost op: 10 april 2013, 20:16:19
Zuipen is ook slecht voor je,
rijden zonder gordel kan ook verkeerd uitpakken alsmede met je ogen dicht de snelweg oversteken met een sigaret tussen je lippen.

Ohja,
en in ziekenhuizen zijn ze ook erg steriel in hun OK's trouwens...

Wat is nou je standpunt eigenlijk want ik voel me toch betutteld met je "het is slecht voor je praatjes/filmpjes"....

*leest eea ff na met een peuk*

De brandweer heeft hier op het forum een eigen categorie voor preventie met acht pagina's over verplicht een CO-melder boven mijn CV ketel hangen in mijn huis, enz.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #33 Gepost op: 10 april 2013, 21:02:30
aldus een citaat uit een ander topic hier,

Op dit moment zit een aantal ziekenhuizen, zoals het Langeland Ziekenhuis in Zoetermeer en het Ruwaard van Putten Ziekenhuis in Spijkenisse, in financiële problemen.

Dus we leven nog steeds te gezond, reeds.  098uo

Maar wil je ook 8 pagina's met een "stop met roken" campagne gaan maken omdat het slecht voor je is ?
Dat je daar tijd voor hebt zeg...
Groetjes, Marco


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #34 Gepost op: 10 april 2013, 21:06:24
Maar wil je ook 8 pagina's met een "stop met roken" campagne gaan maken omdat het slecht voor je is ?
Dat je daar tijd voor hebt zeg...

Als jij dat zo graag wilt zal ik zorgen dat er minstens 8 pagina's komen. Op het moment zijn ze hard aan het werk met een paar nieuwe filmpjes.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #35 Gepost op: 10 april 2013, 21:20:32
Als jij dat zo graag wilt zal ik zorgen dat er minstens 8 pagina's komen. Op het moment zijn ze hard aan het werk met een paar nieuwe filmpjes.

We zitten op pag. 2

Ik zeg,
gooi je haar los, maak me gek.
Je hebt nog 6 pagina's te gaan om vol met filmpjes te zetten,
misschien vind je wel opnieuw het wiel uit en komen we er zodoende achter dat roken toch wel slecht voor je is zeg,
Jeetje.
Zou heel goed je CV sieren dat jij dat opeens hebt bewezen.
Groetjes, Marco


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #36 Gepost op: 10 april 2013, 21:37:31
Ik (verstokt roker) ga toch even een reactie plaatsen in dit topic met het risico door een van de partijen afgeschoten te worden uiteraard.

Is het niet zo dat diegene die zich betutteld voelen zich juist in een hoek gedreven voelen, zich in hun hemd voelen staan omdat zij weten dat 024 eigenlijk gelijk heeft?
ik, verstokte roker heb er al zoveel goedbedoelde pogingen om te stoppen opzitten, ga binnenkort via mijn werkgever aan een programma beginnen, ben dan ook erg gemotiveerd om te stoppen. Rook nu 24 jaar (en dan ben ik pas 37...) en eigenljik voel ik me gewoon af en toe een slappe waardeloze zak dat ik afhankelijk en van die rotzooi.
Het is nog niet zo dat de nicotine mijn leven beheerst, maar als ik zonder zit, dan breekt het zweet me wel uit en dan kan ik goed 25 km gaan rijden om een pakje peuken te halen...

Lekker voorbeeld voor mijn kind dus, naast de gezondheidsrisico's die het voor mezelf al oplevert.....

Dus 024, wat mij betreft heb je gelijk, heb je misschien ook positieve tips zodat ik de volgende poging niet als poging hoef te noteren, maar als de doorbraak met stoppen????


Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #37 Gepost op: 10 april 2013, 21:52:31
Ik (verstokt roker) ga toch even een reactie plaatsen in dit topic met het risico door een van de partijen afgeschoten te worden uiteraard.

Is het niet zo dat diegene die zich betutteld voelen zich juist in een hoek gedreven voelen, zich in hun hemd voelen staan omdat zij weten dat 024 eigenlijk gelijk heeft?
ik, verstokte roker heb er al zoveel goedbedoelde pogingen om te stoppen opzitten, ga binnenkort via mijn werkgever aan een programma beginnen, ben dan ook erg gemotiveerd om te stoppen. Rook nu 24 jaar (en dan ben ik pas 37...) en eigenljik voel ik me gewoon af en toe een slappe waardeloze zak dat ik afhankelijk en van die rotzooi.
Het is nog niet zo dat de nicotine mijn leven beheerst, maar als ik zonder zit, dan breekt het zweet me wel uit en dan kan ik goed 25 km gaan rijden om een pakje peuken te halen...

Lekker voorbeeld voor mijn kind dus, naast de gezondheidsrisico's die het voor mezelf al oplevert.....

Dus 024, wat mij betreft heb je gelijk, heb je misschien ook positieve tips zodat ik de volgende poging niet als poging hoef te noteren, maar als de doorbraak met stoppen????


Mzzl, d'n Druif

Deze campagne gaat juist over dat we allemaal samen moeten proberen te voorkomen dat kinderen gaan roken. Jij bent ook begonnen met roken toen je 13 jaar was. Nu ben je een verslaafde roker die gewoon niet weet hoe je stoppen moet.

De tabaksindustrie richt zich helemaal niet meer op jou. Jij bent al verslaafd dus een tijdelijke klant, de industrie weet dat haar  klanten in stilte vroegtijdig dood gaan. De tabaksindustrie weet dat zolang je leeft je wel verslaafd blijft, waardoor het zweet je uitbreekt als je bedenkt dat je onvoldoende rookwaren op voorraad hebt waardoor je bereid bent 25 kilometer te reizen om een nieuw pakje sigaretten te kopen.

De tabaksindustrie moet zorgen voor nieuwe klanten en richten zich op jonge pubers. Ze verkopen een product waar niet eens op staat wat er allemaal aan toegevoegd is. Er zitten stoffen bij de tabak in waardoor iemand niet gaat hoesten en stoffen waardoor je sneller verslaafd zal raken aan sigaretten.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er (rokende) ouders zijn die hopen dat hun eigen kinderen ook gaan roken.

Ik heb geen pasklaar antwoord op hoe jij zou kunnen stoppen met roken. Bijna alle zorgverzekeraars bieden programma's aan om te stoppen met roken, de huisarts kan je er ook bij helpen.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #38 Gepost op: 10 april 2013, 22:05:54
Betutteld voelen en in je hemd staan is bij mij echt wel een verschil.

De nicotine beheerst je leven niet.
Maar als je daarintegen zonder zit breekt het zweet uit en rij je desnoods 25km ervoor,
Ja.. Briljante opmerking, had 'm niet beter uit mijn duim kunnen zuigen.

We weten allemaal dat het slecht is maar dat zijn wel meer dingen in het leven.
Mensen sterven ook aan een hartaanval tijdens een lekkere doggy-style,
gaan we daar straks ook filmmateriaal van zien over hoe slecht dat wel voor je is ?  098uo

I'm in  O0

Oh,
en dat pubers gaan roken komt doordat er naast de verkoop in winkels ook nog een handeltje erbuiten bestaat,
buiten elke winkel om.
Groetjes, Marco


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #39 Gepost op: 10 april 2013, 22:18:33
Wat een lekker negatieve reactie....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....