HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 92594 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #150 Gepost op: 26 augustus 2005, 17:30:03
Is dit topic een soort reclame topic ofzo.
Reclame is heel anders. Daar vertellen ze hoe geweldig een boot is, niet wat er aan mankeert...

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #151 Gepost op: 26 augustus 2005, 17:45:53
Dat is geen vuil, dat zijn de weekmakers die het PVC verlaten, kleverige troep op de vlucht voor de UV. De plakker zei dat dat nog veel erger wordt met die toenemende UV straling. Voor mooi moet je tegenwoordig een rubberboot afdekken. Zo´n dekzeil gaat ook maar een paar jaar mee, maar is makkelijker te vervangen. Misschien wel een idee.

Henk

ja okej, en dat plakkerige daar hecht vuil aan! maar ik moest em even vastpakken toen ik daar lag omdat er een andere boot aankwam, en toen voelde hij inderdaad ook een beetje vreemd! en  een dekzeil is trouwens neit verkeerd! kost wel wat maar dan heb je ook wat!~en een gem. dekzeil gaat toch 10 jaar mee geloof ik dus!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #152 Gepost op: 26 augustus 2005, 17:53:26
ja okej, en dat plakkerige daar hecht vuil aan! maar ik moest em even vastpakken toen ik daar lag omdat er een andere boot aankwam, en toen voelde hij inderdaad ook een beetje vreemd! en een dekzeil is trouwens neit verkeerd! kost wel wat maar dan heb je ook wat!~en een gem. dekzeil gaat toch 10 jaar mee geloof ik dus!
Ja maar dan moet ik wel een hebben die met één ruk van de boot af vliegt, met zandzakjes en geen veters ofzo. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #153 Gepost op: 26 augustus 2005, 18:26:47
ik  ;D alleen wel twee kleine spanbandjes die je in 10 seconden los hebt!

zla je wel even een adresje mailen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #154 Gepost op: 27 augustus 2005, 16:41:20
Is een boothuis geen optie? Dan bedoel ik met vergunningen enzo, technisch en praktisch, want gezien deze opmerking:
De schatkist heeft een mooie bodem trouwens  ;D.

moet eerst het schip met geld binnenkomen ::)

Naar mijn idee kan zoiets heel makkelijk (simpel gezegd inham graven en tuinhuis erboven zetten), dan is de boot toch tegen weersinvloeden beschermd. Deurtje open en wegvaren kan je...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #155 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:00:34
opzich best goed idee, maar dat is ook niet goedkoop
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


H

  • Gast
Reactie #156 Gepost op: 28 augustus 2005, 20:50:55

Wedden dat -zoals ieder jaar- alle reddingsbootbemensingen bij de triatlon van Almere in het zwemvest gehuld zijn? De kopstukken van de Almeerse reddingsbrigade zijn niet bepaald "de vrienden van HOGE" maar zoals je al begrijpt heeft dat er niets mee te maken.
 
Henk  

Henk,

Het spijt me.....niet iedereen had een vest aan..helaas.
Waarschijnlijk vond de persoon in kwestie het niet zo mooi staan.
Overigens had de schipper van de boot wel een vest aan.

Gr,
Sandor


schipper boot

  • Gast
Reactie #157 Gepost op: 28 augustus 2005, 21:42:55
man wat zeur je toch allemaal iedereen die op zijn eigen manier vaart toch? misschien zaten we ook fout maar als puntje bij paaltje komt zijn we der toch ook???


aapje

  • Gast
Reactie #158 Gepost op: 28 augustus 2005, 23:26:26
Citaat
de jongens op de eerste foto vroeg ik naar de reden van het niet dragen van de dodemensknop:

"die mogen we niet aan, want als ik overboord val dan doet de motor het niet meer en dan kunnen ze me niet ophalen..." Ik heb 'm verteld dat ze los verkrijgbaar zijn voor in je broekzak...

1. ik vind t wel heel schattig dat je ons collegas noemt maar jij heb gewoon particulier bootje waar rescue op geplakt is . (het is wel een mooie foto geworden ik dnek dat ik hem maar als achtegrond neem..)

2. die ''bullshit'' over dat wij zouden hebben gezecht dat we ze niet om mogen gaat ook egt nergens over.
want voor de duidelijkheid we doen ze niet om vanwege de ontwenning. op zee kan je beter niet aandoen is alleen gevaarlijker voor als je in branding ligt en je motor valt uit.

3. o en ook nog leuk om te horen te krijgen dat ze ook voor in je zak verkrijgbaar zijn. had je best mogen zeggen toen we in de boot zaten. hoewel je wel zegt dat je het hebt gedaan .

4. en als je nou egt is serieus genomen wil worden moet je het eerst effe proberen op de kleuterschool misschien zoeken ze nog kleuterjuf........

de groeten van een van de opstappers.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #159 Gepost op: 29 augustus 2005, 10:53:13
:-[

Dat vind ik nu zo jammer, binnen één bond zoveel verschillende opvattingen over hoe een reddingsbrigade er uit moet zien.

Binnen de bond zijn er die hun stinkende best doen om een zo hoog mogelijke professionaliseringsgraad te bereiken en anderen geven daar, laten we zeggen weer een andere invulling aan: als in "als we er maar zijn bijvoorbeeld" en "zonder dodemansknop is veel veiliger".  Als iemand het over "de reddingsbrigade" heeft, ligt het er maar net aan wat voor beeld je dan voor ogen krijgt.  Voor allebei is wat te zeggen,maar het valt zo niet mee om jezelf te verkopen als volwaardig OOV partner met collega's uit de "als we er maar zijn toch" categorie, welke laatste goep wel een stuk gezelliger kan zijn denk ik... ;D

We schijnen niet on-topic te kunnen blijven.. ???

Henk