HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 92502 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #210 Gepost op: 23 maart 2007, 22:15:09
Ben erg benieuwd naar het ''nieuwe'' uiterlijk!

Ik kom zeker eens langs !



Tja Jerommeke, er moet eerst nog wat werk verzet worden, voornamelijk door Jachtservice Huizen

Even een foto van vóór de behandeling:



Je bent van harte welkom om eens een middagje mee te varen als tie klaar is!

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #211 Gepost op: 2 april 2007, 18:26:58
Even een update betreffende de Seeker:

Nu de tubes eraf zijn begint het echte werk:

De kurklaag op de bodem wordt verwijderd zodat er een nieuwe laag epoxy met anti-sliplaag kan worden aangebracht, de tubezadels worden verstevigd. Voor en achter komen inspectieluiken als opbergruimte en omdat we wilden weten wat de toestand van de spanten was. Die is tot onze opluchting perfect, alles is ingelamineerd en nog in nieuwstaat.

Dit is de gesponsorde loods waar het werk plaats vindt:



En hier een rubberboot zonder rubber:




De tubes worden van "Orange Polyurathene".

We twijfelen over het al of niet aanbrengen van grijplijnen. Wel doen zou voor de hand liggen, maar bij een ramp met veel SO gaat iedereen aan je boot hangen. Bij dertig of meer drenkelingen kan dat lastig worden, iemand een mening daarover?

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #212 Gepost op: 2 april 2007, 18:37:50
Ja opzich ....

Het is maar net of je het nuttig vind ja of nee ! Je noemt zelf al een nadeel, voordeel is wel, dat als je een redding uit voert waarbij max. 4 a 6 personen betrokken (in het water) zijn dat zij zich wel vast kunnen houden tot zij uit het water gehaald kunnen worden. Dit lijkt mij meer aan de orde dan een ramp met veel drenkelingen!

Vraagje nog, Is het niet goedkoper om een hele nieuwe boot te nemen i.p.v al dit werk?
Of kiezen jullie er voor de boot zo meer naar jullie wensen te maken?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #213 Gepost op: 2 april 2007, 19:00:34
Ja opzich ....

Het is maar net of je het nuttig vind ja of nee ! Je noemt zelf al een nadeel, voordeel is wel, dat als je een redding uit voert waarbij max. 4 a 6 personen betrokken (in het water) zijn dat zij zich wel vast kunnen houden tot zij uit het water gehaald kunnen worden. Dit lijkt mij meer aan de orde dan een ramp met veel drenkelingen!

Vraagje nog, Is het niet goedkoper om een hele nieuwe boot te nemen i.p.v al dit werk?
Of kiezen jullie er voor de boot zo meer naar jullie wensen te maken?

Het laatste! Deze boot is precies naar onze zin!

Maar er is meer. Op dit moment is er een gronisch tekort aan rubberboten, we hebben gekeken naar nieuw en de levertijden beginnen bij drie maanden. Hebben we op zijn vroegst een boot in juli!

Tornado, TP Marine, XS ribs allemaal offertes uitgebracht maar de levertijden zijn gigantisch! En dan moet de besturing, buddy enzovoort overgezet worden.

Kijk maar naar een tweedehands RIB op internet, beneden de 15000 euro is er niets tekrijgen, terwijl een nieuwe Tornado kaal 14000 euro kost. Een TP Marine kost zelfs 28000 euro! Iedereen wil NU een boot er er is niets! Dat jaagt de prijs omhoog.

Kijk maar eens hier: http://www.botentekoop.nl/rubberboten/497310/delta-600X-1997.html Die boot is 10 jaar oud en die motor ws ook. (naschrift: Ja 1997, want nadien werden het de FICHT motoren).

We trekken nu 10.000 euro uit, en daar blijven we onder, inclusief een nieuwe tandemtrailer met kenteken.

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #214 Gepost op: 2 april 2007, 19:21:30

We trekken nu 10.000 euro uit, en daar blijven we onder, inclusief een nieuwe tandemtrailer met kenteken.

Henk

Oh dat valt dan nog mee! Gelukkig krijgen jullie ook het een en ander gesponsord! Ben nog steeds erg benieuwd naar het eindresultaat! ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #215 Gepost op: 2 april 2007, 20:38:49
Met betrekking tot de grijplijnen..

Goede grijplijnen zijn bereikbaar van buiten de boot, maar hangen niet een losse lus, maar zijn redelijk stevig om de tube gemaakt.
Soms zie je zowel op de tube als aan de binnenzijde van de tube een strak gespannen grijplijn gemaakt

Zonder grijplijnen kunnen (rescue)zwemmers niet zelfstandig aanboord komen..


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #216 Gepost op: 3 april 2007, 16:36:15
Het ziet er goed uit. Ik zal grijplijn aan de binnen en de buiten kant aanbrengen maar dan wel dat ze strak langs de tube zitten.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #217 Gepost op: 3 april 2007, 17:44:51
Het ziet er goed uit. Ik zal grijplijn aan de binnen en de buiten kant aanbrengen maar dan wel dat ze strak langs de tube zitten.

Aan de binnenkant omdat je die dan als zwemmer kan gebruiken om zelfstandig aan boord te komen?
Met je armen óver de tube zeker veronderstel ik...

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #218 Gepost op: 3 april 2007, 17:59:31
Grijplijnen, aan de binnenkant hebben diverse functies, je vasthouden aan de boot als op de tubes moet zitten..

In combinatie met de top grijplijn, kan iemand de binnenste grijplijn in combinatie met de buitenste grijplijn gebruiken om zich zelf beter in de boot te helpen.., Verder kan je aan de binnenste grijplijn, diverse materialen aan vast zetten met karabines..

De binnenste grijplijn kan ook gebruiken om een drenkelingennet aan te bevestigen.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #219 Gepost op: 3 april 2007, 21:51:08
Langs het strand worden de grijplijnen ook gebruikt om de boot te water te slepen en in de branding te houden. Anhankelijk van de functie kan de lengte verschillen. Zelf zou ik er voor kiezen voor een locatie waarop je jezelf goed vast kan houden tijdens het varen, grijplijnen die je vast kan pakken als je de boot wilt inklimmen en eventueel om de boot te water te slepen.

9910001
9910001