HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 92080 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #230 Gepost op: 5 april 2007, 17:51:24
Voor mij strak/los genoeg in ieder geval   ;)

Kees  8)


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #231 Gepost op: 5 april 2007, 23:36:11
Dit is duidelijk los, als ze strak zitten, zitten er geen lussen in.


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #232 Gepost op: 6 april 2007, 00:04:50
Het principe van een binnen en buitentube werkt goed! Als je stickers op de tube aanbrengt bij een enkele tube komen er vaak luchtbellen onder door kleine gaatjes in de tube. Dit probleem heb je niet met een dubbele tube. De Simac van Zeevang vaart al een jaar of 10 met een dubbele tube.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #233 Gepost op: 6 april 2007, 10:11:53
Dank voor je reactie Jeff, een geruststellen idee dat het kan werken, zeker in zo'n ruige hoek. Is dat gebeurd en besloten tijdens de restauratie na de overname van de Simac in 1997?

Hebben jullie daarna nog wel eens lekkage gehad? Zijn de tubes ook aan elkaar gestikt met een bandje erover gelijmd ter bescherming, zoals bij ons gaat gebeuren? Zou je bij jullie ook de binnentube kunnen vervangen? Van welk materiaal is het doek? Wij hebben gekozen voor fel oranje Polyurathene omdat dit veel sterker zou zijn dan hypalon en niet verkleurd zegt men.
 
Ik ben benieuwd!

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #234 Gepost op: 6 april 2007, 10:37:41
Oké Kees, een plaatje van de Seeker voor de sloop:

http://www.reddingbrigade.net/plaatjes/grijplijnen.jpg


Zijn deze strak of los?


Henk



Deze zitten (net als nog bij de Chester trouwens) veel te los.. Het idee is er dat er geen lus meer in zit.. Echter word de bovenste grijplijn dan vaak lager gemonteerd.  Dit weekend is het erg druk, ik zal na maandag even kijken of ik een foto heb van de wenselijke situatie.. Uit me hoofd Volgens mij zit en op enkele nieuwe KLPD boten geleverd door Datema Delftzijl al wel anders..



IMG tags verwijderd

Palmpie
mod


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #235 Gepost op: 6 april 2007, 12:22:10
Dank voor je reactie Jeff, een geruststellen idee dat het kan werken, zeker in zo'n ruige hoek. Is dat gebeurd en besloten tijdens de restauratie na de overname van de Simac in 1997?

Hebben jullie daarna nog wel eens lekkage gehad? Zijn de tubes ook aan elkaar gestikt met een bandje erover gelijmd ter bescherming, zoals bij ons gaat gebeuren? Zou je bij jullie ook de binnentube kunnen vervangen? Van welk materiaal is het doek? Wij hebben gekozen voor fel oranje Polyurathene omdat dit veel sterker zou zijn dan hypalon en niet verkleurd zegt men.
 
Ik ben benieuwd!

Henk

Dit is inderdaad gebeurt na de overname, omdat de tube door het zonlicht en zoute water van het Wad aardig verweert was. De tube zelf is van Hypalon. De enige lekkage die we aan de tube hebben gehad is aan de harde punt aan de achterkant. Dit deel is trouwens niet dubbel uitgevoerd. Omdat onze boten binnen liggen ziet de tube er na een jaar of 10 nog verassend goed uit:


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #236 Gepost op: 6 april 2007, 13:44:50
Is dit niet wat voor jullie Henk? :P
Heb je m.i. wel de mooiste boot van het hele gebied (en de meest lege portemonnee ;))

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5 foto6 foto7

De grijplijnen moeten alleen wel wat strakker :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #237 Gepost op: 6 april 2007, 18:15:08
Is dit niet wat voor jullie Henk? :P
Heb je m.i. wel de mooiste boot van het hele gebied (en de meest lege portemonnee ;))

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5 foto6 foto7

De grijplijnen moeten alleen wel wat strakker :P

Gave boot, maar het blijft een droom: de levertijd was veel te lang bij TP marine.

De productie in Polen is stopgezet en in eigen hand genomen. De orderportefuille rijkt tot aan het plafont, maar het leveren blijft "wat" achter. En daarbij moet je ook nog eens alles wat voor de overheid is voor financieren.

Een bootje van 6,50 m kost al 28000,00 euro! Daarmee dingen ze niet mee naar de goedkoopste RIB-bouwer. (maar misschien wel de beste)...

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #238 Gepost op: 10 april 2007, 19:04:14
Inmiddels is de bodem geschuurd door EVERT JAN, een vastbijtertje...
Daar komt nu de anti-sliplaag op.



Dank je wel Gert Jan!!


en zijn de Tubezadels gepolyesterd:




De trailer komt deze week of begin vogende week... Kenteken duurt ook nog een week...

Ik hoop dat we eind april gaan redden, wordt spannend!

Henk


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #239 Gepost op: 10 april 2007, 21:38:56

We twijfelen over het al of niet aanbrengen van grijplijnen. Wel doen zou voor de hand liggen, maar bij een ramp met veel SO gaat iedereen aan je boot hangen. Bij dertig of meer drenkelingen kan dat lastig worden, iemand een mening daarover?

Henk



Ik zou het alleen al voor de zelfredzaamheid van de bemanning wél doen.

Soms,heel soms heb je even geen handen vrij om je bemanning weer aan boord te helpen en dan kan het toch verrekte handig zijn.

Verder ben ik ook erg benieuwd naar hoe de seeker eruit gaat zien!
  Ta