HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 92516 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #170 Gepost op: 31 augustus 2005, 19:52:18
Ben het volkomen met Mark eens. En wij hebben in de buddy seat altijd een reserve zitten, mocht die nodig als de schipper over boord valt. Bij sommige types is het gewoon een schakelaar die je om kan zetten.
.
Ja klopt Vistuig, wij hebben idd zo'n schakelaar die je om kan zetten, het lusje van het koortje gaat tussen de schakelaar en een vlak plaatje met een gaatje waar je contactsleutel in past Daar kun je de schakelaar weer terugduwen als je het koortje er weer tussen wilt proppen als de schipper weer aan boord gehesen is.

Henk


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #171 Gepost op: 31 augustus 2005, 20:18:47
Afgelopen 2 dagen hebben we in zandvoort door sterke stromingen veel drenkelingen gehad.

Ook ik, als schipper, heb een aantal drenkelingen aan boord getrokken. Ook ik vaar nooit op zee met mn dodemanskoortje om.

(mss een nieuw topic hierover maken)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #172 Gepost op: 31 augustus 2005, 22:48:36
En de opmerking dat een schipper/ motordrijver zich alleen "de boot in bedwang houdt" vind ik ver gezocht. Ik vraag me af wat ik me daar bij voor moet stellen. "FOEI, bootje gaat lig!!!! AF!!"

Wat een kinderachtige reactie op iets wat heel duidelijk is.... :-\
In de branding moet je nou eenmaal zo af en toe moeite doen om de boot in bedwang te houden,of noem het zoals jij het wilt noemen.

Citaat
Nou zonder koortje zijn ze snel uitgevaren.

Hoeveel tijd kost het je om het koordje om te doen??
Als je hem standaard aan je vest hebt hangen hoef je hem er alleen maar in te prikken,5 seconden,hooguit?  ???
  Ta


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #173 Gepost op: 7 september 2005, 20:37:51
Even Uw aandacht voor een merkwaardig voorval:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9415.0

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #174 Gepost op: 7 september 2005, 21:03:50
Even Uw aandacht voor een merkwaardig voorval:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9415.0

Henk
Spannend verhaal!.. :D..maar ff zonder dollen, hebben jullie er weleens aangedacht toetreding tot Redned aan te vragen. Ben je in iedergeval van dit soort zaken af!..niet om jou aan te vallen, ik kan me de reactie van de agenten een klein beetje begrijpen. volgens mij is het bv rond de wadden een tijd onrustig geweest met bergers, die zich als redders voordeden en inderdaad een gepeperde rekening voorzetten. (dus geen aanval op jullie!, dat dat even duidelijk is!). De manier waarop dit echter door de heren is aangepakt is natuurlijk verre van tactisch...
[img]/img]


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #175 Gepost op: 7 september 2005, 21:15:19
Henk,

ik zou graag willen dat de politie af en toe eens meer nadenkt over dit soort zaken. Nu zijn jullie de gebeten hond, vorige week de brandweer Zandvoort. Kunnen ze niet eerst bij hun zelf gaan beginnen. Ik denk dat daar meerdere "******" tussen zitten.

Ook wel weer jammer, want als je dit vergelijkt met het strand team van Zandvoort, daar zou dit absoluut niet mogelijk zijn. Mede omdat hij en velen van het team lid zijn van de ZRB en daar hun opleiding moeten volgen.

Succes met het proces en gaarne een copy.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #176 Gepost op: 7 september 2005, 21:30:28
Spannend verhaal!.. :D..maar ff zonder dollen, hebben jullie er weleens aangedacht toetreding tot Redned aan te vragen. Ben je in iedergeval van dit soort zaken af!..niet om jou aan te vallen, ik kan me de reactie van de agenten een klein beetje begrijpen. volgens mij is het bv rond de wadden een tijd onrustig geweest met bergers, die zich als redders voordeden en inderdaad een gepeperde rekening voorzetten. (dus geen aanval op jullie!, dat dat even duidelijk is!). De manier waarop dit echter door de heren is aangepakt is natuurlijk verre van tactisch...

Nou dat kan niet. Volgens de bond kan er maar één brigade per gemeente lid zijn, en er is al een brigade Huizen. Ik heb ook het radioverkeer erbij nu en je hoort dat er tijdens een aktie niets te horen is betreffende enige concurrentie tussen de brigades onderling, heel professioneel allemaal.

De tekst zoals ik die ik hier geproduceerd heb gaat (in ietwat aangepaste form) naar de korpsschef van Flevoland die het weer door gaat sturen naar interne zaken.

Natuurlijk houd ik je weer van alles op de hoogte RR!

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #177 Gepost op: 7 september 2005, 21:50:14
Nou dat kan niet. Volgens de bond kan er maar één brigade per gemeente lid zijn, en er is al een brigade Huizen.

Henk,

Amsterdam kent de Amsterdamse Reddingsbrigade en Reddingsteam Amsterdam. Die vlieger stort bij deze dus direct terug, voordat die is opgelaten.

De beide verenigingen waren een afsplitsing van elkaar en volgens mij gaan zij eerdaags ook weer samen, maar dat heb ik uit een heeeeel ver putje horen borrelen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #178 Gepost op: 7 september 2005, 22:01:01
mmmm, rescue team Huizen.... ::) met de dertien nul negen...


Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #179 Gepost op: 8 september 2005, 09:16:13
mmmm, rescue team Huizen.... ::) met de dertien nul negen...


Henk

Henk,

heb ff op het lijstje van RN KNBRD gekeken, (http://www.redned.nl/nl/redned/brigades.html), maar in Groningen zijn er zelfs 5. Een andere oplossing is als bijvoorbeeld in Vlissingen, alwaar de gemeente/ gewestelijke brandweer lid is van RN KNBRD. Ze noemen het dan begunstigd lid. Dat is de ploeg van Albert Dijkstra, ons allen wel bekend.

Maar je zou ook bijvoorbeeld "Flevoland" als gewakingslokatie kunnen nemen, dan kan je dirtect lekker opschieten met de heren van de KLPD.
:laugh:  8)  :laugh:

Anderzijds, waarom zou je aansluiting bij RN KNBRD mee willen. Jullie stichtings-vorm is in mijn ogen duidelijk, misschien moet in in de KNRM winkel een KNRM wimpel kopen en die ophangen aan de beugel. Misschien denken ze dan dat je daarbij bent aangesloten.

Voordeel als je bij RN KNBRD bent aangesloten, mag je de redned kanalen gebruiken. Maar hoe staat de brandweer tegenover de samenwerking in Flevoland met de reddingsbrigades. Heel anders dan in de Gooi- en Vechtstreek in elk geval.
Elke hulpverlening start met communicatie.