HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 92493 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #270 Gepost op: 27 april 2007, 17:34:01
Communiceren bestaat uit luisteren met 50 knoop. Als we wat willen zeggen moet het gas er even een beetje af, maar dat komt meestal toch zo uit. Hoewel de Cobra en de Blizzard helmen hebben met ingebouwde communicatie die het gewoon op snelheid blijven doen.

Henk
,
Wat voor type communicatie helm hebben hun ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #271 Gepost op: 27 april 2007, 20:44:53
Zo'n helm die in een straaljager gedragen wordt...

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #272 Gepost op: 27 april 2007, 21:06:02
Wat ik me afvraag is eigenlijk waar het maximum wat snelheid betreft ligt. Waar gaat handig tbv de hulpverlening over in te hard. Als ik bovenstaande lees kun je met deze snelheid niet communiceren, waait je bril en pet af en hebben personen moeite om te blijven staan. Niet echt een ideale situatie als je op weg bent naar een hulpverlening. Zeker niet als je langere tijd onderweg bent. (ik probeer even de link naar bv zee te maken waar je soms een uur/2 uur met redelijke snelheid aan het varen bent, ook tijdens de actie, en dus comfort en veiligheid ook meetellen....
[img]/img]


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #273 Gepost op: 27 april 2007, 21:55:20
Zo'n helm die in een straaljager gedragen wordt...

Henk

He ?..  heb je een foto ? ..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #274 Gepost op: 27 april 2007, 22:29:23
Wat ik me afvraag is eigenlijk waar het maximum wat snelheid betreft ligt. Waar gaat handig tbv de hulpverlening over in te hard. Als ik bovenstaande lees kun je met deze snelheid niet communiceren, waait je bril en pet af en hebben personen moeite om te blijven staan. Niet echt een ideale situatie als je op weg bent naar een hulpverlening. Zeker niet als je langere tijd onderweg bent. (ik probeer even de link naar bv zee te maken waar je soms een uur/2 uur met redelijke snelheid aan het varen bent, ook tijdens de actie, en dus comfort en veiligheid ook meetellen....



Wij hebben geen enkel probleem om te blijven staan, er is nog nooit iemand gevallen ofzo. Als wij 2 uur aan het varen zijn zitten we bij de afsluitdijk, dus dat komt niet voor. Het langst is 20 minuten, dat zijn we op het Markermeer. Bij een zoekaktie varen we langer, maar niet op snelheid.

Henk


Jommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #275 Gepost op: 28 april 2007, 12:46:18
Hoe zit het eigenlijk met de vaarveiligheid, bij deze snelheden worden mensen (zwemmers) of dingen (drijvende paaltje e.d.) in het water snel over het hoofd gezien. Dit is zowel voor de mogelijke slachtoffer als van het dure materieel niet echt wenselijk lijkt mij!

Ron
Het is beter te zwijgen en men te laten denken dat je een idioot bent. Dan te spreken en alle twijfel weg te nemen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #276 Gepost op: 28 april 2007, 15:26:27
Hoe zit het eigenlijk met de vaarveiligheid, bij deze snelheden worden mensen (zwemmers) of dingen (drijvende paaltje e.d.) in het water snel over het hoofd gezien. Dit is zowel voor de mogelijke slachtoffer als van het dure materieel niet echt wenselijk lijkt mij!

Ron

Er is ooit één probleem geweest met een bijna onderwaterdrijvende balk geweest bij een buurbrigade, die had ernstige schade aan het polyester (gebroken hull), maar die voer niet echt snel (25 knoop ofzo). Voor de rest is er nog nooit iets gebeurd. Drijvende paaltjes blijken dus niet echt een probleem en in de buurt van zwemmers komen we niet. Uit dat oogpunt niet snel gaan daar lijkt voorlopig geen aanleiding toe te zijn.

Voordeel is dat de Mayflouwer van RB Blaricum (die zo'n 48 knoop haalt) vanuit Huizen binnen 15 minuten bij een aanvaring bij Pampushaven kon zijn vandaag. Nu was daar alleen materiele schade, maar dat had ook anders kunnen zijn. De Maria Paula van de KNRM heeft twee keer 70 PK en vaart net 32 knoop, die deed daar ruim 7 minuten langer over.

Als je op een reddingsboot ligt te wachten zijn dat 7 lange minuten...

Henk


Jommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #277 Gepost op: 28 april 2007, 16:11:33
Daar weet ik alles van ik zat op post

Ron
Het is beter te zwijgen en men te laten denken dat je een idioot bent. Dan te spreken en alle twijfel weg te nemen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #278 Gepost op: 29 april 2007, 14:32:46
Daar weet ik alles van ik zat op post

Ron

zie voor het onderwerp "kustwacht coördinatie" verder HIER

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #279 Gepost op: 29 april 2007, 14:55:49
wat betreft de helm: